Thompson??

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
LoXoS
Mountainbiker

Post by LoXoS »

Inderdaad, dat zijn ze, maar die XC wel met normale wielen hé :wink:
Supernaut
Mountainbiker

Post by Supernaut »

Ik zou de Pro team nemen.

Vorig jaar had ik een los mach 5 frame(voorloper challange)gekocht en zelf afgemonteerd.
Nu was het probleem dat de zadelbuishoek vrij klein is en je dus ver achter het bracket zit(minder kracht + voor mij pijn in bovenbenen).Als je het zadel naar voor schuift kom je dus over je stuur te hangen met als gevolg pijn in nek en bovenrug+overkop gaan komt vrij dicht bij.
Heb na wat zeveren met een Race team kunnen ruilen + wat bij opleggen(voorloper van Pro)en deze geometrie is dus duidelijk anders.Veel betere houding.Ben zeer content van deze thompson.
LoXoS
Mountainbiker

Post by LoXoS »

OK, de pro team dus ... is dat een goede keuze qua bike, onderdelen, prijs?

Of moet ik naar een ander merk uitkijken?
Quadrifoglio
Mountainbiker

Post by Quadrifoglio »

Is prijs/kwaliteit zeker een goede bike. Rij er zelf ook met eentje en je bent tenslotte best tevreden van je andere.

Het enige "nadeel" is een beetje het sex-appeal van Thompson.
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Ik denk ook dat dit naar Belgische fietsenmaker-om-de-hoek-normen een van de mooiere deals is.

Sex appeal en Thompson, da's idd een beetje een contradictio in terminis. Al was ik toch aardig verrast op Expo Velo.
LoXoS
Mountainbiker

Post by LoXoS »

Ben gisteren gaan zien bij een lokale fietsenhandel bij ons in de buurt dat Thompson doet.

Hij heeft nog een model 2004 staan van de Race Team (oranje met blauw) volledig afgewerkt met shimano XT en een duke RS voorvork.

Is deze aan te raden of toch naar een nieuw model gaan met lx en een sl vork?
Quadrifoglio
Mountainbiker

Post by Quadrifoglio »

Kan zeker een interessante deal zijn. Wel opletten dat het de goede maat voor jou is... (Laat je geen te grote bike aansmeren.)
LoXoS
Mountainbiker

Post by LoXoS »

Het is een 19", mijn maat dus.

Hij vraagt voor dat model nog 1250€. Het is ook al een model met dual control shifters. Hij zei het enige verschil met de nieuwe is de kleur en de voorvork. De nieuwe is met lockout en die oude niet, wel verstelbaar van 60mm naar 110mm manueel.
Merlin
Mountainbiker

Post by Merlin »

LoXoS wrote:Het is een 19", mijn maat dus.

Hij vraagt voor dat model nog 1250€. Het is ook al een model met dual control shifters. Hij zei het enige verschil met de nieuwe is de kleur en de voorvork. De nieuwe is met lockout en die oude niet, wel verstelbaar van 60mm naar 110mm manueel.
Ik denk persoonlijk dat daar toch nog een stuk van de prijs afkan hoor.

btw, ik rij met een thompson mach 5 xc (2004). Bike is nu een goeie 9 maand oud, en ben er best tevreden over.
Thompson heeft idd een beetje gebrek aan naambekendheid en 't is natuurlijk ni echt geschikt om door te gaan vr "pussy-wagon" 8) , maar al bij al hebben ze op gebied van de looks best wel wat vooruitgang geboekt de laatste jaren. Ik vind ze nu zelf best cool overkomen.
Toen ik mijn bike ging afhalen wanneer hij klaar was, stond ik best wel effe te kijken... "amai, da ziet er toch nog ni zo slecht uit"
LoXoS
Mountainbiker

Post by LoXoS »

Merlin wrote:
LoXoS wrote:Het is een 19", mijn maat dus.

Ik denk persoonlijk dat daar toch nog een stuk van de prijs afkan hoor.

btw, ik rij met een thompson mach 5 xc (2004). Bike is nu een goeie 9 maand oud, en ben er best tevreden over.
Thompson heeft idd een beetje gebrek aan naambekendheid en 't is natuurlijk ni echt geschikt om door te gaan vr "pussy-wagon" 8) , maar al bij al hebben ze op gebied van de looks best wel wat vooruitgang geboekt de laatste jaren. Ik vind ze nu zelf best cool overkomen.
Toen ik mijn bike ging afhalen wanneer hij klaar was, stond ik best wel effe te kijken... "amai, da ziet er toch nog ni zo slecht uit"
Ai ... ik denk niet dat hij nog van de prijs afdoet hoor. Deze fietst stond normaal 1670€ en nu mag hij buiten voor 1250€. Had hem al gevraagd er nog af te doen maar hij wil niet.

Nu als ik het nieuwe model koop, heb ik ook nog de keuze tussen en pilot SL vork en een duke race vork !! Welke is hier het verschil? Welke is een aanrader?

Als ik een nieuwe koop zal het wel met een LX groep zijn ipv een XT groep. Dienen LX zal ook wel goe zijn zeker hé. :lol:
Post Reply