welke banden voor op de weg met mtb

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Luc
Mountainbiker

Post by Luc »

Heeft er iemand ervaring met de bandjes van Vredestein (S-licks)
Wat me er vooral in aanspreekt is dat ze verkrijgbaar zijn met een reflecterende zijkant wat voor woon-werk verkeer of als je regelmatig als 't donker is traint toch wel een voordeel is.

Ik rijd momenteel met 1.0 bandjes van Specialized en ben hier heel tevreden van, is er veel verschil in rolweerstand te verwachten met een 1.4 band. Hoeveel druk zetten jullie op zo'n 1.4 bandje ?

Link naar de Vredestein S-licks band
muddy_
Mountainbiker

Post by muddy_ »

Luc wrote:Heeft er iemand ervaring met de bandjes van Vredestein (S-licks)
Ja, ik rij daar al een rijdje mee op de baan, met mijn tot racer omgebouwde mtb zonder vering. Het zijn ook S-licks, maar wel zonder reflector en maat 1.3. Zeer tevreden van, alleen is het moeilijk geschikte binnenbanden te vinden. De vredesteins kunnen max 6 bar aan, maar mijn binnenbanden (1 michelin + 1 ritchey) kunnen dat niet vasthouden lijkt het. Na een dag staat de band terug wat platter, dat blijft dan zo, want ze lekken niet. Maar zelfs dan is de rolweerstand erg laag en de kleine groefjes houden het controleerbaar.
Al bij al over de vredestein S-licks dus heel tevreden, alleen jammer van de prijs.
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

Op uitzondering van echt zware moddertochten rij ik zomer en winter met de Panaracer Mach SS.
Zowel op de weg als off road een zalige band met vooral een smal loopvlak op de weg ! Goed voor ongeveer 5000 km per jaar...
Gunter
Mountainbiker

Post by Gunter »

voor de weg rij ik met IRC MythosXC Slicks (zijn eigenlijk semi-slicks).... ideaal om asfalt te bollen en droge off-road
Ruckus
Mountainbiker

Post by Ruckus »

heeft hier iemand al ervaring met de Schwalbe 'Big Apple' (dus de vorige versie van de 'Super Moto' dachtk)
Ik zou deze graag aanschaffen voor op de gewone openbare weg...
is deze geschikt?
-lekweerstand
-grip
-slijtage
-...

wat ik mij nog afvroeg: als je een dikkere/grotere band hebt, moet je je wiel dan ook veranderen? en je binnenband? (voor vb. 26" wielen)
BGT
Mountainbiker

Post by BGT »

Ik rijd sinds een paar manden met Tom Slick 1.0 van Ritchey. Tot nu toe zeer tevreden van. Ik zet er zo'n 5 kilo in en dat bolt zeer goed. Gisteren plat gereden (iets te hard op een borduur gereden, gelukkig niks aan m'n velg). De binnenband op 2 plaatsen kapot. Ik heb de band er zonder bandenlichters afgehaald wat wel een beetje moeite kost, maar het ging. Er terug op leggen was geen enkel probleem.
stoffie
Mountainbiker

Post by stoffie »

Ik rij ook baan met de Tom Slick 1.0 van Ritchey. Ik zet er 7 bar op, het max toegelaten : loopt als een race band !
eekhoorn
Mountainbiker

Post by eekhoorn »

idem hier, tom slick 1.0 op 7 bar
gaan redelijk wat kilometers mee en lopen licht
Cruzer
Mountainbiker

Post by Cruzer »

Ik heb 2 verschillende slicks, die s-licks van vredestein die eerder al besproken is en nog een slick van 1.9 (ben de naam even kwijt)

Die s-licks zijn inderdaad super, lage rolweerstand en toch voldoende grip, alleen zijn zo'n dunne bandjes onder zo'n dikke (alu) buizen niet echt een zicht.

Bij die 1.9 blijft je fiets er nog uitzien als een mtb en kan je nog vrij stevig door de bocht en flink in de remmen.

Laten we zeggen dat die s-licks een goeie race band is (lange afstanden tegen hoge snelheid) die 1.9 een goeie street band (stoepranden, slalommen tussen auto's, etc.)
luckyluc
Mountainbiker

Post by luckyluc »

ik heb hutchinsons top slick 1.0, zet er 6 k. op,
rijden doen ze goed, ben er ook nog niet mee lek gereden, maar best ook want een bandje afnemen en weer monteren is een hele klus, en je moet wel zeer degelijke aftrekkertjes hebben, niet van die goedkope spulletjes die plooien, dan red je het niet.
Post Reply