BBB remblokken blijven slepen.

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

BBB remblokken blijven slepen.

Post by Van Cot »

ik heb overlaatst nieuwe remblokken van BBB geplaatst in mijn LX05 schijfremmen, en nu wou ik ze wat inremmen en nu zie ik dat ze slepen, de rechterblok (aan de kant van het wiel) zit tegen de schijf terwijl het linkerblok er vanafstaat.

wat moet ik nu doen? Aan het metalen gedeelte van het rechtrblok beginnen schuren zodat deze dunner worden?
JanMan
Mountainbiker

Re: BBB remblokken blijven slepen.

Post by JanMan »

Van Cot wrote:ik heb overlaatst nieuwe remblokken van BBB geplaatst in mijn LX05 schijfremmen, en nu wou ik ze wat inremmen en nu zie ik dat ze slepen, de rechterblok (aan de kant van het wiel) zit tegen de schijf terwijl het linkerblok er vanafstaat.

wat moet ik nu doen? Aan het metalen gedeelte van het rechtrblok beginnen schuren zodat deze dunner worden?
Ik zou niks van je nieuwe remblokken afschuren..

Is het niet zo dat als je het ene remblokje probeert weg te duwen dat het andere verder eruit komt. Lukt het ook niet gewoon een paar keer te pompen zodat de rem zijn eigen weer centreert.

Alvast veel succes !
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

zal eens proberen. Na 50 keer moet 't dan normaal goe gaan he
Van Cot
Mountainbiker

Post by Van Cot »

nog niks, volgens mij zijn die remblokken gewoon te dik, of moeten ze eerst ingeremd worden voordat dat schuren gedaan is? Met de originele blokken had ik dat niet.
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

Remklauwen terug opnieuw uitlijnen kan helpen.
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

sommige remblokken zijn idd. iets dikker dan andere !!!
Van Cot
Mountainbiker

Post by Van Cot »

hoe moet deze uitgelijnd worden?
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

Van Cot wrote:hoe moet deze uitgelijnd worden?
Zit er boven en onder de remklauw geen inbus boutje?? Indien ja zet deze los, knijp de rem dicht en zet ze terug vast( Opgelet niet de boutjes waarmee de remklauw aan het frame is bevestigd ). Da zou moeten helpen, al weet ik niet hoe een LX eruit ziet. Bij mijn deore moet ik het zo althans doen. :wink:
Van Cot
Mountainbiker

Post by Van Cot »

Image

dit is de remklauw van LX.
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

LX is steeds het zelfde princiepe als Hone-XT-Saint .
De 2 inbusboutjes beetje lossen (die waar de remklouw mee vaststaat)
Remhendel toe trekken en houden zo,dan de 2 inbussen terug aantrekken (afwisselend) beste resultaat verkrijg je door een beetje kopervet onder de oplegrondellen aan te brengen dit voorkomt het verschuiven van de remklouw tijdens het aantrekken van de inbussen klaar met uitlijnen nu alleen nog inremmen= gewoon rijden en +- 20X lichtjes kort remmen (zonder dat de blokjes warm worden anders verglazen ze)
Post Reply