ik heb overlaatst nieuwe remblokken van BBB geplaatst in mijn LX05 schijfremmen, en nu wou ik ze wat inremmen en nu zie ik dat ze slepen, de rechterblok (aan de kant van het wiel) zit tegen de schijf terwijl het linkerblok er vanafstaat.
wat moet ik nu doen? Aan het metalen gedeelte van het rechtrblok beginnen schuren zodat deze dunner worden?
BBB remblokken blijven slepen.
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- JanMan
- Mountainbiker
Re: BBB remblokken blijven slepen.
Ik zou niks van je nieuwe remblokken afschuren..Van Cot wrote:ik heb overlaatst nieuwe remblokken van BBB geplaatst in mijn LX05 schijfremmen, en nu wou ik ze wat inremmen en nu zie ik dat ze slepen, de rechterblok (aan de kant van het wiel) zit tegen de schijf terwijl het linkerblok er vanafstaat.
wat moet ik nu doen? Aan het metalen gedeelte van het rechtrblok beginnen schuren zodat deze dunner worden?
Is het niet zo dat als je het ene remblokje probeert weg te duwen dat het andere verder eruit komt. Lukt het ook niet gewoon een paar keer te pompen zodat de rem zijn eigen weer centreert.
Alvast veel succes !
Zit er boven en onder de remklauw geen inbus boutje?? Indien ja zet deze los, knijp de rem dicht en zet ze terug vast( Opgelet niet de boutjes waarmee de remklauw aan het frame is bevestigd ). Da zou moeten helpen, al weet ik niet hoe een LX eruit ziet. Bij mijn deore moet ik het zo althans doen.Van Cot wrote:hoe moet deze uitgelijnd worden?
- Serge R
- Mountainbiker
- Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch
LX is steeds het zelfde princiepe als Hone-XT-Saint .
De 2 inbusboutjes beetje lossen (die waar de remklouw mee vaststaat)
Remhendel toe trekken en houden zo,dan de 2 inbussen terug aantrekken (afwisselend) beste resultaat verkrijg je door een beetje kopervet onder de oplegrondellen aan te brengen dit voorkomt het verschuiven van de remklouw tijdens het aantrekken van de inbussen klaar met uitlijnen nu alleen nog inremmen= gewoon rijden en +- 20X lichtjes kort remmen (zonder dat de blokjes warm worden anders verglazen ze)
De 2 inbusboutjes beetje lossen (die waar de remklouw mee vaststaat)
Remhendel toe trekken en houden zo,dan de 2 inbussen terug aantrekken (afwisselend) beste resultaat verkrijg je door een beetje kopervet onder de oplegrondellen aan te brengen dit voorkomt het verschuiven van de remklouw tijdens het aantrekken van de inbussen klaar met uitlijnen nu alleen nog inremmen= gewoon rijden en +- 20X lichtjes kort remmen (zonder dat de blokjes warm worden anders verglazen ze)