offroad triathlon
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
-
nicolasbxl
- Mountainbiker
offroad triathlon
Post by nicolasbxl »
kent er iemand een (belgische) website waar ik info kan vinden over offroad triathlon, xterra e.d.? vooral beginnersinfo ivm training, uitrusting etc. heb de indruk dat de sport vooral in nederland is doorgebroken maar dat belgië wat achterblijft.
Den enigen die ik ken die in de buurt komt is die in Herentals (en die is juist geweest). Het gaat dan wel over een biathlon (geen zwemmen te bekennen).Als ik mij niet vergis is daarover een artikel in O2Bikers verschenen, waar onder andere ook een interview met de organisator in stond. Die kerel leek er mij wel wat van af te weten.
- P°
- Mountainbiker
- Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic
Was dit niet Kasterlee?Loeckxke wrote:Den enigen die ik ken die in de buurt komt is die in Herentals (en die is juist geweest). Het gaat dan wel over een biathlon (geen zwemmen te bekennen).Als ik mij niet vergis is daarover een artikel in O2Bikers verschenen, waar onder andere ook een interview met de organisator in stond. Die kerel leek er mij wel wat van af te weten.
Ik heb dee verleden jaar mee gedaan en het is zeker een aanrader!
http://www.kraftman-triathlon.be/
Het MTB- parcours is loodzwaar met seriuze beklimingen en dus ook afdalingen!
ik denk dat daar nu zaterdag zelfs een TT te doen is. nu weet ik niet of dat het zelfde parcours is als bij den triatlon.
Voor de rest denk ik niet dat er veel offroad triatlons te doen zijn.
Buiten de xterra gezien.
GRTZ
P
http://www.kraftman-triathlon.be/
Het MTB- parcours is loodzwaar met seriuze beklimingen en dus ook afdalingen!
ik denk dat daar nu zaterdag zelfs een TT te doen is. nu weet ik niet of dat het zelfde parcours is als bij den triatlon.
Voor de rest denk ik niet dat er veel offroad triatlons te doen zijn.
Buiten de xterra gezien.
GRTZ
P
P° wrote:Was dit niet Kasterlee?Loeckxke wrote:Den enigen die ik ken die in de buurt komt is die in Herentals (en die is juist geweest). Het gaat dan wel over een biathlon (geen zwemmen te bekennen).Als ik mij niet vergis is daarover een artikel in O2Bikers verschenen, waar onder andere ook een interview met de organisator in stond. Die kerel leek er mij wel wat van af te weten.
Neen , Kasterlee is een lange afstands duatlon , 15km lopen / 105 km MTB / 30 km lopen . Ook een aanrader, heb hem namelijk verleden jaar gedaan en zeker voor herhaling vatbaar !
- P°
- Mountainbiker
- Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic
Stond ook artikel in O2 bikers geloof ik,niet?Vandaar waarschijnlijk.Leuke nick btwP wrote:P° wrote:Was dit niet Kasterlee?Loeckxke wrote:Den enigen die ik ken die in de buurt komt is die in Herentals (en die is juist geweest). Het gaat dan wel over een biathlon (geen zwemmen te bekennen).Als ik mij niet vergis is daarover een artikel in O2Bikers verschenen, waar onder andere ook een interview met de organisator in stond. Die kerel leek er mij wel wat van af te weten.
Neen , Kasterlee is een lange afstands duatlon , 15km lopen / 105 km MTB / 30 km lopen . Ook een aanrader, heb hem namelijk verleden jaar gedaan en zeker voor herhaling vatbaar !
-
nicolasbxl
- Mountainbiker
Post by nicolasbxl »
ja die kraftman site had ik al gevonden maar ik was meer op zoek naar info, hoe begin ik eraan, waar moet ik op letten etc. ik heb reeds ruime ervaring met MTB maar dit is iets geheel nieuws voor mij.
nicolasbxl wrote:ja die kraftman site had ik al gevonden maar ik was meer op zoek naar info, hoe begin ik eraan, waar moet ik op letten etc. ik heb reeds ruime ervaring met MTB maar dit is iets geheel nieuws voor mij.
Ik had verleden jaar enkel ervaring met MTB-en en lopen. Dus was ik een dikke maand voor de westrijd begonnen met zwemmen. Ik kon nog maar amper een volledig baantje zwemmen. Toen ik aan de start stond bij de wedstrijd had ik nog maar ene keer een 500 m in open water gezwommen en dat was om mijn wetsuit te testen. Dus hoe je er aan begint is er gewoon aan beginnen en ervaring opdoen met het te doen.
Het moeilijkste zal het zwemmen wel zijn dus zou me eerst daar op concentreren en dan op de rest.
Veel succes,
P
-
nicolasbxl
- Mountainbiker
Post by nicolasbxl »
dat klinkt zoals mijn voorkennis. is het probleem niet vaak bij mountainbikers dat zij vooral op weerstand sterk zijn (het kan zijn dat ik niet de correcte termen gebruik) ipv uithouding zoals bij langeafstandslopers/zwemmers/fietsers? ik weet dat ikzelf bijv heel sterk ben in korte krachtinspanningen (mtb, basket, etc) maar laat mij 100m zwemmen en ik ben buiten adem.