23.06.2018 - Sint-Lievens-Houtem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
betonboerke
Mountainbiker

Re: 23.06.2018 - Sint-Lievens-Houtem

Post by betonboerke »

Marcus3 wrote:tja, er is hier al veel geschreven maar op zich vond ik het wel een mooie tocht maar alles staat en valt met een goede bepijling en die was de slechtste wat we ooit mee gemaakt hebben.
Vertrokken vanuit Gent en na 4 km waren we het spoor al bijster.... op een bepaald moment de Livinuspijlen gevolgd maar dat bleken dat de pijlen voor de wandelaars te zijn....
Uiteindelijk dan toch terug op het parcours terecht gekomen maar op veel plaatsen waren de pijlen of wel te laat opgehangen of niet goed zichtbaar.
Pas na een dikke 40 km de bevoorrading, rijkelijk laat me dukt en ook van bedenkelijke kwaliteit.
We waren gekomen voor de 65 km maar die richting stond niet aangeduid aan de BV, aan de mensen zelf gevraagd wat we nu moesten volgen en gelukkig hun advies niet gevolgd of we waren op weg voor de 100 km....
In Sint-Lievens-Houtem aan de inschrijving dan maar gevraagd hoe we terug naar Gent moesten maar daar waren ze ook zeer onduidelijk over, dan maar op goed geluk de pijltjes gevolgd en het moet gezegd van SL-H naar Gent was het beter uitgepijld dan van Gent naar SL-H.
We hebben ons niet meer misreden maar een paar keer ferm in de remmen moeten gaan omdat de pijlen niet zichtbaar of te laat zichtbaar waren...
Om 12u15 terug in Gent maar alles was daar dicht...

Toch één pluspunt, op de grote banen waren er seingevers....
Hopelijk volgend jaar beter, hopelijk neemt de organisatie de kritiek ter harte.

Geen enkel PLUSPUNT voor mij !!! Zulke seingevers zijn voor mij levensgevaarlijk, de meeste stonden er gewoon met hun rug naar toe en zwaaiden naar het verkeer, maar hielden niet de mountainbikers tegen en ook niet het verkeer !!! Zulke situaties zijn gevaarlijk !!! =; =; =; dan beter geen seingevers ! Sorry nog nooit meegemaakt !!

AAN DE ORGANISATIE A.U.B. STOPT ER MEEE !!!!! [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< #-o #-o #-o
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

Heb een fout gemaakt. In Gentbrugge gestart voor de VTT.
Vlug op de frigo hangen. Voor nooit meer....
Marcus3
Mountainbiker

Post by Marcus3 »

Bij ons hebben de seingevers well hun werk goed gedaan.

Voor mij mag de organisatie blijven tenminste als ze alle pijnpunten van deze rit ernstig nemen:
• Betere uitpijling: meer pijlen + beter zichtbaar hangen
• betere bevoorrading, routeparcours uithangen aan de BV en vooral meer duidelijkheid bij de splitsing daar

Zoals reeds gezegd het parcours vond ik wel mooi maar er is meer uit te halen, op een bepaald moment volgden we de pijlen van het wandelparcours en dat waren single-tracks die best leuk waren. Waarom deze ook niet opnemen in het parcours?
tackj
Mountainbiker

Post by tackj »

Wij waren met drie MTB-ers en rijden graag snel wat vandaag zeker niet ten goede kwam; 24 keren gedwongen moeten stoppen, terugkeren, etc... omdat we de pijlen te laat zagen. Komt daarbij dat de mensen van de bond ons lieten startten vanuit GentBrugge om 7u07 voor de 100 km maar dat we om 8u15 bij die bewuste Audi Q aankwamen die nog de pijlen moest hangen op de "verbindingsstukken". Dan maar naar Sint-Lievens-Houtem op GPS waar ze ons vertelden dat het parcours een "verrassing was". Ook van de mensen van de bond vernomen dat ze daar moesten zijn om 6 uur maar dat er geen kat was van de organisatie, ze hebben zelf voor wisselgeld moeten zorgen en de bevoorrading aan de start bemannen, etc....
Ik maak steeds met de GoPro met stabiliser een filmke van onze "wedervaren" maar nu is er dus ook eentje met alle wegvergissingen. Het is eigenlijk zo triestig dat het op de duur hilarisch wordt. Link: https://youtu.be/tafQt5mGIH8
stubbe
Mountainbiker

Post by stubbe »

Meeste is al gezegd maar moet toch mijn frustratie kwijt :cry:

Denk dat idd de meeste probleemn waren voor de mensen die vertrokken uit Gentbrugge.
Bepijling was echt slecht, begon al na 2 km waar in een weide al een pijl ontbrak. En daarna werd het er niet beter op. Op slechte zichtbare plekken of in de binnenbocht of gewoon veel te laat. Met zo'n weer en staat van het parcours liggen de gemiddeldes een stuk hoger en mag je als organisatie daar toch een beetje rekening mee houden vind ik.

Witte pijlen voor road en gele voor vtt. Eerste paar km was grotendeels gelijk maar op sommige plekken hing dan enkel een witte pijl, waardoor je meermaals het gevoel had dat je een gele gemist had. Eenmaal de splitsing tussen road en vtt gemaakt werd, werd er te pas en te onpas tussen geel en wit gewisseld, totdat je het zelf niet meer wist wat je nu aan het volgen was.

Toen we die Q5 hadden ingehaald waren er idd geen pijlen meer en zei die kerel doodleuk dat hij dit stuk nog moest uitpijlen en we maar efkes op café moesten gaan. Toch wel de beste quote die ik hoorde op een toertocht :-/

Daarna hebben we de gps track bekeken op die runtastic site en met iemand met kennis van de streek ben ik op het road parcours terecht gekomen die ik gevolgd heb tot in St Lievens Houtem. Daar was een bevoorrading voor het road parcours. Vandaar ben ik de gele Livinus peilen gevolgd tot aan de start ginder en vandaar naar Gentbrugge. Uiteindelijk een km of 62 gereden ipv de voorziene 100km.

Elke deftige organisatie rijdt toch zen parcours voor 's morgens? We zijn tenslotte nog altijd in België, waar jan en alleman het normaal acht om je parcours te saboteren.

Toch wel echt triestig deze organisatie. Ik heb de moeite niet meer genomen om mijn beklag te doen. Maar deze organisatie valt in de categorie "hopeloos". Hopelijk leest er 'iemand' mee en trekken ze lessen hieruit.

Het parcours zelf was een vlamparcours, had iets van een 27 gemiddeld dacht ik. Op zich niets mis mee maar al het voorgaande zorgde voor een slechte nasmaak.

Misschien volgend jaar de gps track op een gratis gps site zetten a la routeyou.com zodat iedereen dit kan downloaden en niet enkel de mensen die een account hebben op runtastic.
delgante
Mountainbiker

Post by delgante »

Ook even mijn ervaringen opgelijst:

Deel1: Gentbrugge - StLievensHoutem
-Rond 7u15 gestart, in de eerste rechte lijn hing er een gele pijl, vervolgens een gele en een witte boven elkaar, en nog wat verder enkel een witte (verwarrend, toen sloeg de twijfel al toe)
-Paar km verder ontbrak er in de Gentbrugse Meersen al een cruciale pijl (de weide waarvan sprake in een eerder bericht)
-na een 20-tal km haalden we de reeds eerder vermelde Audi Q5 in, die nog druk aan het uitpijlen was (ondanks dat er mocht worden gestart vanaf 6u30), en die vroeg om 5 minuutjes te wachten ;-)
-nadien het spoor bijster geraakt, door het volgen van de uitgepijlde Livinus wandelroute dan toch per ongeluk rond 9u15 de bevoorrading tegengekomen
Daar was de Audi Q5 ondertussen ook geraakt, en die maande ons aan om nog even te wachten ;-)

Deel2: StLievensHoutem - ErpeMere - StLievensHoutem
- Complete ramp! Overal zagen we andere groepen (soms 20 man) die ook hopeloos op zoek waren naar pijlen. Dat het parcours zichzelf een aantal keer kruiste hielp ook niet echt. Op den duur gewoon opgegeven en via de weg naar StLievensHoutem teruggereden

Deel3: StLievensHoutem-Gentbrugge:
- Niet perfect uitgepijld, maar wel gelukt om via het parcours Gentbrugge terug te vinden. De vrijwilliger van de bevoorrading aldaar gaf mee dat hij al een uur de organisatie hopeloos smeekte om sportdrank e.d. (enkel nog water en sinaasappels beschikbaar)
- Op de terugweg nog gecheckt of in de weide in de Gentbrugse Meersen de eerste cruciale pijl al terug hing, maar ... HOPELOOS. HOPELOOS!

Zonde voor de talrijke vrijwilligers ! En al evenzeer zonde voor de andere goed georganiseerde toertochten met het label 'Gentbrugge', die met deze organisatie niets te maken hebben.

tip: volgend jaar een gpx op de site (niet via betalende account !!!), en dan waag ik er mij misschien nog eens aan, want het concept met de twee startplaatsen vind ik wel ok
D'Haese
Mountainbiker

Post by D'Haese »

Inderdaad. Een GPX op de website en er waren al pak minder gefrustreerden geweest!
THULE
Mountainbiker

Post by THULE »

Na alle meestal terechte kritieken nog even aan toevoegen dat we in Gent buitengevlogen zijn uit de douches, er was met de inrichters niets afgesproken, ja dan moet je ook niet vermelden dat er douches voorzien zijn.
jammer ook dat deze mooie streek niet ten volle benut werd.
Marcus3
Mountainbiker

Post by Marcus3 »

Inmiddels een mailtje gestuurd naar de organisatoren, maar helemaal hilarisch, het e-mailadres op de kalender van mountainbike.be is van een club die zich volledig distantieert van de organisatie. Heb van hen een ander e-mailadres gekregen, maar nog geen antwoord gekregen.... :roll: Wordt vervolgd.
moorken
Mountainbiker

Post by moorken »

van de ongeveer 200 VTTs die ik reeds gereden heb in de laatste jaren zit deze toch wel in de top 5 van slechtste VTT's ooit, de eerste keer ooit ook dat ik voor het einde van de rit (na 55 van de 65km) de kortste weg terug naar de start genomen heb. Meer kan ik er niet van zeggen. ga zelf de moeite niet doen van deze keer mijn traditionele youtube video te monteren :-)
jammere zaak.... ik geef niet vlug kritiek op een rit, ik snap dat het allemaal niet evident is, maar deze rit was helaas wel echt onder alle pijl.....
Post Reply