Specialized

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
martaman
Mountainbiker

Post by martaman »

1m83 maat L
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Hoi iedereen, bedankt voor de vele postings 8)

Het probleem is ondertussen opgelost. Heb even het onderste bevestigingspunt van de brain losgemaakt - wat opvallend licht ging - en op het juiste moment, volgens het bijgeleverde boekje, aangetrokken. Volgens mij was die onderste bout niet voldoende vast.

Groetjes & tot bikes!
Seppe66
Mountainbiker

Stumpjumper of Epic

Post by Seppe66 »

Ik heb altijd met een hardtail gereden en was ook overtuigd nu opnieuw een hardtail te kopen aangezien ik meestal te vinden ben op de vlaamse toertochten en maar zelden de ardennen in trek.

Ondermeer door de vork, een Fox F80X was ik bij de stumpjumper Pro gekomen. Nu blijkt echter de Epic met een Fox F100RL vork maar 200euro meer te kosten met een "gelijkaardige" montage.
De achterderailleur bij de epic is een XT ipv een XTR, maar voordeel is wel dat er niet de geintegreerde XT shifters op staan zodat de avid remmen later makkelijker te vervangen zijn en voor de rest zie ik daar weinig verschillen in de specs.

http://www.specialized.com/SBCBkModel.j ... zuv.j27002
http://www.specialized.com/SBCBkModel.j ... zuv.j27002

Zouden jullie de extra kost overwegen om een fully te hebben ook al staat er een relatief mindere vork in?
Epic
Mountainbiker

Re: Stumpjumper of Epic

Post by Epic »

Seppe66 wrote:aangezien ik meestal te vinden ben op de vlaamse toertochten en maar zelden de ardennen in trek.
Ik zou dan de Stumpjumper nemen.
Eric B
Mountainbiker

Post by Eric B »

Nen Epic die ne Stumpjumper aanraadt :drunk:

Eric B
kawa
Mountainbiker

Re: Stumpjumper of Epic

Post by kawa »

Epic wrote:
Seppe66 wrote:aangezien ik meestal te vinden ben op de vlaamse toertochten en maar zelden de ardennen in trek.
Ik zou dan de Stumpjumper nemen.
Ik dacht dat een Stumpjumper meer comfort biedt dan een Epic. Is de Epic dan niet meer geschikt voor de vlaamse toertochten? Ik dacht dat de Stumpjumper een echte Ardennen-fiets is..
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Je hebt de Stumpjumper en de Stumpjumper FSR. ;)
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Jack77 wrote:Je hebt de Stumpjumper en de Stumpjumper FSR. ;)
Dedju, ik was er van overtuigd dat het om de FSR ging... :D
Seppe66
Mountainbiker

Post by Seppe66 »

Verschillen in mening, volgens epic kan ik beter voor de stumpjumper kiezen en kawa haalt de epic aan als zeer geschikt voor vlaamse toertochten.
Ikzelf heb gisteren de specs nog eens overlopen en weet het nog altijd niet.
Wie heeft er een goed adres van een fietsenwinkel voor de aankoop van een specialized.
Ren&Stimpy
Mountainbiker

Post by Ren&Stimpy »

ben je gesteld op een fiets met comfort en goed rendement kies dan de stumpjumper FSR; wil je een pure rendementsfiets kies dan de epix, die is wel minder comfortabel. Kheb vroeger ook tussen die twee moeten kiezen. Stumpy voor mij en niets anders meer.
Post Reply