Assos vs Specialized broek

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
raboken
Mountainbiker

Assos vs Specialized broek

Post by raboken »

Beste bikers en bikesters,

Ik wou eens horen of er iemand ervaring heeft met de koersbroeken van specialized? Ik rij al jaren met assos maar vroeg me af of de broeken van specialized evenwaardig zijn qua comfort en levensduur?
bossi
Mountainbiker

Re: Assos vs Specialized broek

Post by bossi »

Rij met beide ,een specialized expert SL en assos ST long distance comfort fit .Vindt ze beide goed maar rij het liefst met mijn specialized deze is ook veel goedkoper.De duurzaamheid en kleurbehoud zijn vergelijkbaar .
poeperman
Mountainbiker

Post by poeperman »

Er kan niets tippen aan een Assos. (en daarmee bedoel ik "punt!")
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

poeperman wrote:Er kan niets tippen aan een Assos. (en daarmee bedoel ik "punt!")
Nog niet veel anders geprobeerd dan ;-)
raboken
Mountainbiker

Post by raboken »

Ik heb mij nu toch een specialized broek gekocht. Ik heb ze wel nog maar een aantal keren aangehad en ik moet zeggen wat het toch ook wel goed mee valt. Zit goed, goed zeem...
Wel is het afwachten want mijn assos zit na 3 jaar nog steeds goed
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

kenny wrote:
poeperman wrote:Er kan niets tippen aan een Assos. (en daarmee bedoel ik "punt!")
Ook mijn gedacht, 10-15 jaar geleden was Assos top maar momenteel zijn er veel betere broeken.
Onze clubbroeken Vermarc PRR zijn sowieso beter, dan is er castelli, rapha, sportfull, alé...
bip bip
Mountainbiker
Location: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Post by bip bip »

ik blijf toch ook een Assos fan. Heb ondertussen enkele keren een ( vrijwel even duur ) alternatief van Castelli en Alé getest, die komen qua comfort wel in de buurt maar scoren qua levensduur veel slechter ( vooral loskomende stiksels ).
poeperman
Mountainbiker

Post by poeperman »

Swannie wrote:
kenny wrote:
Ook mijn gedacht, 10-15 jaar geleden was Assos top maar momenteel zijn er veel betere broeken.
Onze clubbroeken Vermarc PRR zijn sowieso beter, dan is er castelli, rapha, sportfull, alé...
Mijn god, Vermarc vergelijken met Assos, dan verlies je meteen je geloofwaardigheid... Rapha is prachtig, maar is echt minder kwalitatief (ik heb een paar shirts) dan Assos.
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

Assos slaagt er niet in een echt 'zwarte' broek te maken.
En hun zeem is zo dik dat uw ballen er in zweten en ge op meerdaagses problemen krijgt.

Prijs kwaliteit vind ik de Vermarc PRR ook een (veel) beter alternatief.
_anonymus_
Mountainbiker

Post by _anonymus_ »

Ik heb verschillende koersbroeken in omloop, en ben van de meeste eigenlijk wel tevreden.
Vermarc vind ik zeker ok, prijs-kwaliteit echt goed. Rogelli is ook niet slecht.
Beste broek die ik tot nu toe heb gehad is één van Craft.
Ik heb nu eens een dure broek gekocht (Le Col), maar ik vind ze eerlijk gezegd niet beter qua zeem dan mijn Vermarc.
Post Reply