Zondag gaat iedereen die kunnen bewonderen in Tervuren. :colors:
slicks op MTB
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- The Raceface
- Mountainbiker
Post by The Raceface »
Rij met de TOM SLICK 1.0 van HUTCHINSON, opgepast bij montage moet je ook de binnenband veranderen, bv ritchey 26x1.0-1.5
Heb hiervoor ook een aparte wielen met een koerscassette ipv mtb cassette. Vooraan verander ik dan het grootste tandwiel 44 naar 46.
Heb hiervoor ook een aparte wielen met een koerscassette ipv mtb cassette. Vooraan verander ik dan het grootste tandwiel 44 naar 46.
Zeg Adri, als ge LSD pakt zoals gij, dan voelt ge toch niet meer of ge nu tegen 40, 45 of 50 rijdt, op nen mtb of ne race-fiets hé 
Btw, snelheid op ne race fiets is iets helemaal anders, en geloof me, ik daag iedereen uit als ze in de ardennen zijn om tegen mij op m'n race-bike op je mtb om ter snelste beneden te zijn vertrekkende van in Beffe boven (= ergens boven in het bos ts. Hotton en La Roche met prachtige brede weg ong. 3 Km naar beneden). Allez, voorlopig staat mijn record daar op 97 km/u, dat van mijn vader op 101. Moet wel zeggen dat het dan eigenlijk niet meer verantwoord is en dat het hier om een weddingschap ging en niet zomaar op training ofzo en dat ik eerstdaags niet echt zin heb om te gaan ijveren om dit te breken.
Btw, snelheid op ne race fiets is iets helemaal anders, en geloof me, ik daag iedereen uit als ze in de ardennen zijn om tegen mij op m'n race-bike op je mtb om ter snelste beneden te zijn vertrekkende van in Beffe boven (= ergens boven in het bos ts. Hotton en La Roche met prachtige brede weg ong. 3 Km naar beneden). Allez, voorlopig staat mijn record daar op 97 km/u, dat van mijn vader op 101. Moet wel zeggen dat het dan eigenlijk niet meer verantwoord is en dat het hier om een weddingschap ging en niet zomaar op training ofzo en dat ik eerstdaags niet echt zin heb om te gaan ijveren om dit te breken.
- A d r i
- Mountainbiker
ja, LSD Rulez ! *CRAZY D wrote:Zeg Adri, als ge LSD pakt zoals gij, dan voelt ge toch niet meer of ge nu tegen 40, 45 of 50 rijdt, op nen mtb of ne race-fiets hé
97 auw, mijnen max is 81 en ik ben gestopt omdat ik begon na te denken wat er zou gebeuren als nu mijn band moest ontploffen...
dat doe je dus liever niet hee, dat nadenken
(*voor de jongeren onder ons LSD=Long Slow Distance of wat dacht ge
- RacScott
- Mountainbiker
Voor training of verplaatsingen naar mijn werk (17km) gebruik ik mijn vorige XCfiets nl een Gazelle Impuls . 15 kg en RST381cl voorvork en Vredestein G-ribs banden. Misschien niet licht om te fietsen maar dit zie ik dan ook als een conditietraining. Dringend nodig want ik zit minstens 8kg boven mijn gewicht (die feestdagen hé). 86kg voor 1m78.
G-Ribs banden laat ik erop liggen omdat vrouwtje soms meegaat en dan mag zij op mijn Cnndle V700 en ik op die Gazelle.
Op mijn Cnndle liggen Duro Diamond 1.9 en die voldoen voor mij in bijna alle situaties, een goede all-round band en vrij goedkoop bij Decathlon (niet altijd voorradig!!)
G-Ribs banden laat ik erop liggen omdat vrouwtje soms meegaat en dan mag zij op mijn Cnndle V700 en ik op die Gazelle.
Op mijn Cnndle liggen Duro Diamond 1.9 en die voldoen voor mij in bijna alle situaties, een goede all-round band en vrij goedkoop bij Decathlon (niet altijd voorradig!!)
Adri wrote:ja, LSD Rulez ! *CRAZY D wrote:Zeg Adri, als ge LSD pakt zoals gij, dan voelt ge toch niet meer of ge nu tegen 40, 45 of 50 rijdt, op nen mtb of ne race-fiets hé
97 auw, mijnen max is 81 en ik ben gestopt omdat ik begon na te denken wat er zou gebeuren als nu mijn band moest ontploffen...
dat doe je dus liever niet hee, dat nadenken
(*voor de jongeren onder ons LSD=Long Slow Distance of wat dacht ge)
En idd, vandaar mijn opmerking dat ik nu ook niet echt sta te springen om dat alle dagen is over te gaan doen. De risicofactor is vrij hoog. Heb ooit bij de afdaling van Ortho naar La Roche toe zo eens m'n trukendoos moeten bovenhalen qua ontwijking toen degene die voor mij reed z'n achterste tube éclatteerde (gelukkig z'n achterste zodat hij nog kon sturen). Hij is toen de oprit van een veel hoger gelegen huis kunnen opvlammen om me ne knal tegen de garagepoort te eindigen zonder al teveel schade.
- A d r i
- Mountainbiker
"zijn tube éclatteerde" , dat was een Waal zekers :DCRAZY D wrote:
of course, maar dat is juist nu het probleem zie, als de uitgangs-generatie LSD leest denken die waarschijnlijk al "waaw, ik ga ook mountainbiken, die gasten pakken LSD om te trainen"
![]()
En idd, vandaar mijn opmerking dat ik nu ook niet echt sta te springen om dat alle dagen is over te gaan doen. De risicofactor is vrij hoog. Heb ooit bij de afdaling van Ortho naar La Roche toe zo eens m'n trukendoos moeten bovenhalen qua ontwijking toen degene die voor mij reed z'n achterste tube éclatteerde (gelukkig z'n achterste zodat hij nog kon sturen). Hij is toen de oprit van een veel hoger gelegen huis kunnen opvlammen om me ne knal tegen de garagepoort te eindigen zonder al teveel schade.
in Maboge is er zo is enen onderaan tegen een boom gekwakt in de laatste bocht van die asfaltafdaling . En nog een andere heeft het overleefd en is in de rivier terechtgekomen. Te laat geremd of zoiets.
Als je zo'n hellingen afvlamd moet je ze HEEL goed kennen, anders beter ietske trager.
Altijd wel leuk als je zo wagens kunt voorbijsteken in de bochten, maar dat is iets wat we niet mogen promoten vermoed ik