06.05.2018 - Peruwelz - La Peruwelzienne

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
MC Johan
Mountainbiker

Re: 06.05.2018 - Peruwelz - La Peruwelzienne

Post by MC Johan »

_anonymus_ wrote:Iemand deze al gereden? De moeite om af te zakken uit regio Aalst?
Ik ben al een paar keer vanuit Ninove naar ginds afgezakt, steeds mooi tochtje gereden.
Jammer dat het samenvalt met Overijse, ook altijd de moeite.
Dit jaar wordt het voor mij Péruwelz.
JeremyV
Mountainbiker

Post by JeremyV »

Deze al enkele keren gereden, inderdaad toffe tocht. Zondag terug aanwezig!
filiep72
Mountainbiker
Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Post by filiep72 »

Het was echt de moeite waard, daar in Peruwelz. Ik ben op de vroege Forumbikers trein gesprongen met een man of 5,...excuseer Martine, 4 man en een blonde deerne. De aanloopstrook diende om de koude uit de kleren te schudden en de spieren wat op te warmen. Na de eerste bevoorrading begon het echte werk. Single tracks, sous-bois, terrils,... alles was aanwezig. Super! De passage langs de vestigingsmuren is altijd een leuk stukje. Best dat we die houten trapjes daar niet meer hoeven te doen. Dien 2e terril was niet van de poes. Ondertussen had ik de plaatselijke vrouwen jogging club al 3x voorbijgaan. Na de 3e maal kende ik al de helft van de namen alhoewel ik twijfel tussen "Petfoesjka" dan wel "Petroeska". Ik kreeg ook een kaartje van de club : femme diabolique jogging club. Misschien voor later, als ik in pensioen ben. Die meiskes waren wel rapper boven te voet dan ik met mijn specialized. Okee, merci, ik weet het, dit zegt alles over mijn conditie. Ik keek al uit naar de terril van Bernissart. Dien laatste dus. Met het mes tussen de tanden en mijn voeten vastgetaped aan mijn pedalen werd de site ingedraaid. Ik zou hier vandaag géén voet aan de grond zetten, daarmee dien tape. Ik zat in het spoor van Franky-ik-rij-overal-door. De ideale gangmaker dus. In ware guerrilla stijl vlogen we de terril op en af. Overal op, langs, af en door geraakt! Hoezee, waar een wil is... Spoorslags werd de laatste 20 km aangesneden. De familie Steen waren we kwijt. Toen bij Franky de laatste 10 km het licht uitging, had ik nog een reserve batterij. Volledig solo naar de meet gereden en mijn laatste cartouche in de strijd geworpen. Sjiek zulle, daar in Peruwelz. Zet maar terug op de kalender voor '19. Cya
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Vandaag ook in Péruwelz gereden. Toch reeds een tijdje geleden. Is er daar ook niet die mooie tocht in de Sambervallei? De vorige jaren telkens geopteerd voor Leernes. Nu, Péruwelz is zeker een waardig alternatief dichter bij huis. De mannen van de politie hebben (onder druk van bovenaf) plaats gemaakt voor een andere organisatie. Wat een weelde als je Mer du Sables letterlijk links kunt laten liggen. Dat zegt veel over de streek. De meeste tracks kennen we onderhand wel van andere tochten (Wiers, Blaton,...) maar blijven gewoon subliem. Vandaag een groot stuk gereden in Bons-Secours en Vieux-Condé. De terrils waren prachtig uitgepijld. Af en toe wat dreven, maar steeds afgewisseld met mooie, slingerende singletracks. Luckyluc blijft op zijn elan doorgaan. Het verhaal van de meester en de eeuwige leerling. Zijn spoor houden vergt kracht, ondanks de regelmatige training. Ook met ouder worden kun je jong blijven, ook als mid-zestiger. Het verschil in techniek zorgt voor een achterstand die met veel inspanning moet overbrugd worden. Tja, mountainbiken is soms afzien, maar nog meer genieten... van het gezelschap, de prachtige natuur, de vloeiende, soms weerspannige tracks en als afsluiter een welverdiende, gemoedelijke après in prima gezelschap op een zonovergoten terras ver van de stedelijke drukte. Op naar de volgende.
_anonymus_
Mountainbiker

Post by _anonymus_ »

Gisteren ook naar hier afgezakt.
Nieuwe streek voor mij, uurtje rijden maar op een uurtje rijden sta ik ook in Namen dus ga ik meestal de andere kant uit.
Door verbouwingswerken en een tweede baby erbij is de conditie dit jaar echter een pak minder, dus geopteerd voor wat minder hoogtemeters dan Leernes of Overijse.
En ik moet zeggen, ik heb het mij zeker niet beklaagd.
Vroeg vertrokken (rond 7u50). De eerste 15 km vond ik wat minder, maar daarna werd het beter en beter. Leuke singletracks en speelstukjes verbonden door goedbollende dreven en hier en daar wat asfalt. Veel bos, zo goed als geen modder, rijkelijke bevoorradingen.
Goede bepijling, maar als ze dat elk jaar doen met die verf op het asfalt gaat het binnen een paar jaar wel niet meer zo duidelijk zijn...
Supertechnisch was het allemaal niet, maar wel een hoog fungehalte. En voor veel anderen was het al technisch genoeg had ik de indruk, toch veel gesukkel gezien in de afdalingen...
Voor herhaling vatbaar!
terril biker
Mountainbiker

Post by terril biker »

deze rit al een paar keer gereden maar dit jaar was het parcours beetje aangepast en veel beter dan andere jaren
wat moet je meer zeggen de bossen en terrils van walifornia en van din ch'nord zijn meer dan fantastisch,paradise
for bikers 5 sterren rit vn walifornia volgend jaar terug met de mdf-trein
Single Tracker
Mountainbiker

Post by Single Tracker »

De parcoursbouwers hebben in vergelijking met vorige jaren, heel wat verbeteringen aangebracht aan het parcours. Waar ze vroeger in het begin van de rit vooral boereslagen voorschotelden richting Condé-sur-l'Escaut, doken ze nu kort na de start meteen het grote bos van Bon-Secours in. Een enorme verbetering in vergelijking met vroeger!! We reden door single-tracks en bosdreven die volledig nieuw waren voor mij. Met de droge ondergrond was het echt zalig biken. De 3 terrils werden ook super goed benut.

Voor mij een 5-sterren rit, zeker ook omdat het slechts op een klein uurtje rijden van thuis is!
roderider
Mountainbiker

Post by roderider »

Hey, heeft iemand toevallig een gpx van de toer ?
Post Reply