08.04.2018 - Cassel (FR) - Cassel Trophy

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
Single Tracker
Mountainbiker

08.04.2018 - Cassel (FR) - Cassel Trophy

Post by Single Tracker »

Image
Single Tracker
Mountainbiker

Re: 08.04.2018 - Cassel (FR) - Cassel Trophy

Post by Single Tracker »

Enkel voorinschrijving! Je kan nog tot vanavond 22u inschrijven via volgende site:

http://www.prolivesport.fr/evenement/ra ... tions.html
the mauve crew
Mountainbiker

Post by the mauve crew »

tegenvaller in mijn ogen , met 1500 deelnemers dacht ik dat dit een topper was , maar stukken over
een boerenveld (is geen mtb dat in mijn ogen ), heel weinig op de casselberg zelf , de overgrote meerderheid op de 45 km te vinden , dus heel weinig animo op de 60 en 75 km .geen enkel moment gehad , zo van , dit is hier geen doordeweeks tochtje , veel straat ook .
Veel Fransen met zaatvoetbalschoenen en voetbalbroek en t-shirt op een rockrider #-o
ga er niet meer terug
Single Tracker
Mountainbiker

Post by Single Tracker »

Ik ben er ook geweest met enkele MDF'ers. De rit heeft inderdaad zeer veel van zijn pluimen verloren in vergelijking met pakweg 7 à 8 jaar geleden.

Dit is een rit die je eigenlijk enkel mag rijden als het al weken aan een stuk droog is. Als het hier ook maar een beetje nat ligt, dan krijg je "bruine zeep" toestanden.

Ik weet van de voorbije jaren dat er absoluut geen meerwaarde zit in de 60 en 75 km. Daarom zeer bewust gekozen voor de 45 km. De eerste 20 km vielen (zoals verwacht) tegen. De rest vond ik, ondanks de vettigheid, best wel leuk. Zeker het grote bos op het einde vond ik toch, zoals ieder jaar, fantastisch. Zo'n compleet loco afdaling op het einde van dat bos kom je toch maar zelden tegen in West-Vlaanderen of Noord-Frankrijk.

Het hele sfeertje rond de Cassel Trophy vind ik ook wel de max. Het is een mede daardoor dat ik toch blijf terugkomen, dit jaar voor het 8ste jaar op rij.
Post Reply