28.01.2018 - Sint-Niklaas
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- BerggeitCasualFietser
- Mountainbiker
28.01.2018 - Sint-Niklaas
Post by BerggeitCasualFietser »
Iemand hier info over, of ervaring van vorig jaar? Althans er van uitgaande dat dit niet de eerste versie is? 
Re: 28.01.2018 - Sint-Niklaas
volgens mij via Sint-Niklaas Langs onderandere Belsele , Puivelde en een stukje Waasmunster
Boerenwegels , veldwegen , en korte stukjes bos over het parcours verspreid , veel 'hardere' ondergrond waar wel wat nattigheid kan opliggen , maar geen diepe modder
Boerenwegels , veldwegen , en korte stukjes bos over het parcours verspreid , veel 'hardere' ondergrond waar wel wat nattigheid kan opliggen , maar geen diepe modder
In het verleden liep deze naar Sinaai ,Belsele en het stuk naast autostrade in Waasmunster , word georganiseerd door wtc kontakt die lid zijn van de VWB , voor mensen uit de streek zijn deze wegen wel gekend ge kunt er bijna wekelijks een mtb tocht gaan rijden op den duur . 
info van organisatie via mail bekomen: "mtb rit met voldoende offroad, het parcours loopt via Puyvelde, Belsele en Waasmunster waar we ook de bossen aandoen. Het is onze 13e editie en steeds lovende commentaren gehad."
- Cokeman
- Mountainbiker
Vandaag met de bike afgezakt naar Puyenbeke voor lokaal ritje (Puivelde - Belsele - Waasmunster). Was al weken geleden dat ik nog een toertocht reed. Gekende streek. Regelmatig wat asfaltstroken. Toch tevreden om weer wat km's op de teller te hebben. Bevoorrading & afspuitstand prima.
- BerggeitCasualFietser
- Mountainbiker
Post by BerggeitCasualFietser »
Hier ook besloten om na een week of 6 fietsloos door het leven te gaan, om terug de goeie stap te zetten. Met de fiets naar de start, (gelukkig) af en toe een asfalt strook, al bij al lag het meeste goed qua moddergehalte.
Voldaan maar moe op weg terug naar huis, waarbij de laatste km's toch even doorbijten was.
Voldaan maar moe op weg terug naar huis, waarbij de laatste km's toch even doorbijten was.
- Dickie
- Mountainbiker
Onderweg naar Sint-Niklaas met de fiets werd het me al duidelijk dat de tegenwind een rol ging spelen.
Al goed opgewarmd aan de start.
Ook een pak later dan gewoonlijk onderweg en de paadjes waren na de passage van een paar honderd bikers wat glibberiger maar nergens werd het ploeteren.
Nogal redelijk wat asfalt, maar dat kennen we.
Ondanks dat ik de bepijling duidelijk vond moet ik toch ergens een splitsing gemist hebben.
Op het einde had ik slechts een 40km op de teller.
Waarschijnlijk moet het na de bevoorrading ergens misgelopen zijn.
Fiets even afgespoeld en er dan maar een extra lusje op de asfalt naar Sinaai via de Molenbeek aan gebreid.
De aprés zal voor de volgende zijn, aan het stadion kan je geen oogje op de fiets houden vanuit de cafetaria.
Via het fietspad langs het spoor ging het vlot weer naar huis met de wind mee.
Al goed opgewarmd aan de start.
Ook een pak later dan gewoonlijk onderweg en de paadjes waren na de passage van een paar honderd bikers wat glibberiger maar nergens werd het ploeteren.
Nogal redelijk wat asfalt, maar dat kennen we.
Ondanks dat ik de bepijling duidelijk vond moet ik toch ergens een splitsing gemist hebben.
Op het einde had ik slechts een 40km op de teller.
Waarschijnlijk moet het na de bevoorrading ergens misgelopen zijn.
Fiets even afgespoeld en er dan maar een extra lusje op de asfalt naar Sinaai via de Molenbeek aan gebreid.
De aprés zal voor de volgende zijn, aan het stadion kan je geen oogje op de fiets houden vanuit de cafetaria.
Via het fietspad langs het spoor ging het vlot weer naar huis met de wind mee.