Decathlon fietsen

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Als je echt krap bij kas zit en je verwachtingen wat bijstelt moet een alivio voldoen.
Het schakelen bergop zal wat tegenvallen.

Als je naar een wat goedkoper alu frame kijkt met een xcp 75 c zonder lock out dan moet je voor 400€ toch iets vinden.
Supernaut
Mountainbiker

Post by Supernaut »

wits,

een beetje realist blijven a.u.b. ,hetgeen jij hier allemaal verlangt van een mtb low budget .Vlotte schakelprestaties onder belasting(hier praat ge al over XT).Ardennenritten (wa vorkske zit daar eigenlijk in).En er nog een koersfietske van maken in de de zomer.

Ik zou zeggen schrijf ne keer ne brief naar Sinterklaas en zet uw schoentje alvast maar klaar.Ge kunt nooit weten.
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

Supernaut wrote:wits,

een beetje realist blijven a.u.b. ,hetgeen jij hier allemaal verlangt van een mtb low budget .Vlotte schakelprestaties onder belasting(hier praat ge al over XT).Ardennenritten (wa vorkske zit daar eigenlijk in).En er nog een koersfietske van maken in de de zomer.

Ik zou zeggen schrijf ne keer ne brief naar Sinterklaas en zet uw schoentje alvast maar klaar.Ge kunt nooit weten.
=D> =D> =D> =D> =D> =D>
freeride
Mountainbiker

Post by freeride »

ik heb een giant atx 860 te koop. volledig sram 7.0 afgemonteerd. Lx deraileur vooraan. Magura hs33 '04. Manitou axcel vork. mag weg voor 350€.
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Stuur eens een PM met meer gegevens (maat, bouwjaar, etc.) en je mailadres/telefoonnummer a.u.b.
Guest

Decathlon fietsen ???????

Post by Guest »

Heeft er al iemand ervaring met Decathlon bikes ; service, onderhoud, kwaliteit, ...

Laat eens iets weten aub.
pr023473
Mountainbiker

Re: Decathlon fietsen ???????

Post by pr023473 »

stagiair wrote:Heeft er al iemand ervaring met Decathlon bikes ; service, onderhoud, kwaliteit, ...

Laat eens iets weten aub.
Ik heb in 2000 een xc2 model gekocht bij decathlon in alleur bij luik.
Was eigenlijk een 1999 model en heb dan ook een ferme vermindering gekregen( koste in 1999 zo een 80.000bef en ben ermee buitengegaan voor 57.000bef)
Stond toen een volledige xtr groep op en een sid xc vork.
Was eigenlijk wel tevreden over de bike(hoe kan da anders met xtr en sid) en een heel licht frame.
Heb hem in 2003 verkocht.
Hier nog een foto van die bike(de witte naast mijne titanium)
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=277753
Onderhoud : die hangt af van de mensen die daar werken,in alleur was dat een goeie gast die competitie reed.
Guest

Post by Guest »

Ben eens in het folder gaan neuzen, volgende waarborgen :

1. 5 jaar waarborg op het frame
2. 2 jaar op de onderdelen, werkuren en op de verende vorken.

Volgens mij wel sterk.

Nu hebben zij zelfs een aanbieding, voor een eenmalige betaling van 35 € krijg je nog een extra waarborg van + 5 jaar.
klainblat
Mountainbiker

rockrider 8xc

Post by klainblat »

Ik bezit de rockrider 8xc van 2005. Een wreed goed fietske. :-D Je ziet ze weinig rijden omdat deze fietsen veel kosten (1799 EUR). En voor dat geld kan je al een 'serieuze' fiets kopen van een ander 'merk'. Ook al zijn de onderdelen van deze 'even dure' giant, trek, specialized, cannondale... dan veel minder goed ; je hebt dan een 'merk' =P~ . En laten we eerlijk zijn : de meeste mensen zijn snobs en willen toch een beetje 'uitpakken' met hun bike. Ook al is deze Decatlon-bike prijs/kwaliteit een zeer goede fiets ; de meeste mensen laten zich verleiden en kiezen eerder voor looks en merkfaam dan voor kwaliteit. [-X
Hoeveel mensen kopen er geen merkkledij ? Dat is echt niet alleen voor de zogenaamde goede kwaliteit.

Tip : als het solden zijn kan je bij Decatlon fietsen kopen voor echte kraakprijzen (soms 50% er af op een kwaliteitsvolle bike!!!)
pointbreak
Mountainbiker
Location: Rockrider 8.2/full XT Mavic crossride Disc/ Thompson Antares race

Post by pointbreak »

Hoi Bikers,

Heb als beginneling Rockrider 5 bij Decathlon gekocht en ben er wreed enthousiast over.
Weinig geld, wist niet of ik zo fanatiek zou worden maar ik krijg er een kick van.
Werk in de haven en kan mijn fiets altijd brengen voor onderhoud/reparaties en kan hem laat afhalen.
Zie niet in waarom het een slecht merk is, afgemonteerd met Shimano op een degelijk frame.
Misschien geen wedstrijd bike maar zeker wel een degelijke toerbike.
Tevens veel toebehoren te verkrijgen in het Rockrider gamma.
Post Reply