Ik heb last van pijn in men achillespees.
Wat kunt ge daar tegen doen omdat weg te krijgen???
Pijn in achillespees
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
- FCB is the best
- Mountainbiker
-
Mika
- Mountainbiker
Het moeilijkste en het belangrijkste, laten rusten en iets gemakkelijker, proberen de oorzaak(en) te vinden om het in de toekomst te vermijden.
Ik heb er maandenlang mee gesukkeld tot dat ik mij heb laten afmeten en fiets anders laten afstellen (ik heb dit al in andere topics besproken). De oorzaken bij mij waren: verschil in beenlengte, slecht afgestelde schoenplaatjes, zadel te laag, en een vlakke voetholte (maar geen platvoeten
).
Ik heb er maandenlang mee gesukkeld tot dat ik mij heb laten afmeten en fiets anders laten afstellen (ik heb dit al in andere topics besproken). De oorzaken bij mij waren: verschil in beenlengte, slecht afgestelde schoenplaatjes, zadel te laag, en een vlakke voetholte (maar geen platvoeten
Ik wil je niet teleurstellen maar naarmate je ouder wordt zal die blessure er niet op verbeteren .
Ik heb de laatste 10 jaar zowat alles geprobeerd om er vanaf te geraken , zowel mogelijke oorzaken als gevolg aangepakt , maar niets hoor !
Steunzolen , ostheopaten , kinesisten , brees , steunverbanden , wisselbaden ( eventueel in zout water ) , ijs en pijnstillers , ... De blessure volledig laten rusten is zeker niet de oplossing ! Daar ben ik echt zeker van . Heel rustig bezig blijven ( liefst onder de pijngrens ) de bloeddoorstroming doorheen de pees dus blijven stimuleren .
Ik was fervent atletieker en ken wel een paar atleten die hun archillepees hebben laten afkrabben . Een jaar revalideren maar nooit meer hun oude niveau kunnen bereiken . Het blijft voorzichtig zijn .
Ik heb geluk , bij het fietsen voorlopig nog niets ondervonden .
Alvast veel succes met de behandeling van deze blessure ,
Erik
Ik heb de laatste 10 jaar zowat alles geprobeerd om er vanaf te geraken , zowel mogelijke oorzaken als gevolg aangepakt , maar niets hoor !
Steunzolen , ostheopaten , kinesisten , brees , steunverbanden , wisselbaden ( eventueel in zout water ) , ijs en pijnstillers , ... De blessure volledig laten rusten is zeker niet de oplossing ! Daar ben ik echt zeker van . Heel rustig bezig blijven ( liefst onder de pijngrens ) de bloeddoorstroming doorheen de pees dus blijven stimuleren .
Ik was fervent atletieker en ken wel een paar atleten die hun archillepees hebben laten afkrabben . Een jaar revalideren maar nooit meer hun oude niveau kunnen bereiken . Het blijft voorzichtig zijn .
Ik heb geluk , bij het fietsen voorlopig nog niets ondervonden .
Alvast veel succes met de behandeling van deze blessure ,
Erik
Pijn in de achillespees kan inderdaad enorm hardnekkig zijn. Ik was vroeger een fanatiek loper, maar kreeg 2 jaar geleden een achillespees hiel blessure. Ik ben er nog niet volledig vanaf en lopen is voor mij dus nog maar heel beperkt mogelijk. Ook ik heb het geluk dat ik er bij fietsen niets van voel.
Blijf die pees belasten (uiteraard voorzichtig), want platte rust maakt het alleen maar erger.
Ik hoop dat je snel van die blessure af geraakt. Wees voorzichtig.
Je moet zelf proberen uit te zoeken welke behandeling bij je werkt en de oorzaak zoeken.
Blijf die pees belasten (uiteraard voorzichtig), want platte rust maakt het alleen maar erger.
Ik hoop dat je snel van die blessure af geraakt. Wees voorzichtig.
Je moet zelf proberen uit te zoeken welke behandeling bij je werkt en de oorzaak zoeken.
- kjiratsiekoedel
- Mountainbiker
Post by kjiratsiekoedel »
Je kan in je schoen je hak wat verhogen. Daardoor strek je je pees wat minder.