Oei en vanuit de bewaakte fietsparking?Superfan wrote:Blijkbaar weer een bike gestolen![]()
![]()
![]()
26.12.2017 - Wingene - Kerstmeeting
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
smogfrogie
- Mountainbiker
Re: 26.12.2017 - Wingene - Kerstmeeting
Post by smogfrogie »
Reactie op Facebook: "Zo stom, 1 min onbewaakt om te gaan inschrijven en weg!".Muntanya wrote:Wie zegt dat het daar gebeurd is?
Ik sluit hem altijd, ook al ga ik 5 meter verder mij bevoorraden...
- Muntanya
- Mountainbiker
smogfrogie wrote:Reactie op Facebook: "Zo stom, 1 min onbewaakt om te gaan inschrijven en weg!".
Dat is balen. Bij ons is er iemand (=ik) bij de fietsen gebleven terwijl de rest zich ging inschrijven. Geen gebruik gemaakt van de service. Maar zaten ze daar niet met genummerde bandjes? Hoe kan dan iemand weg lopen met de fiets van een ander?
- sierens
- Mountainbiker
- Location: ktm myroon sonic 12 (airbrush op je bike contact me)
Met die genummerde bandjes is het iets moeilijker, maar ze doen bv ook veel met een elastiekje en een houten bordje met een nummer op. Je kan dan gerust je nummer van je fiets halen en die op een andere hangen. Dan ben je weg met een ander zijn fietsMuntanya wrote:smogfrogie wrote:Reactie op Facebook: "Zo stom, 1 min onbewaakt om te gaan inschrijven en weg!".
Dat is balen. Bij ons is er iemand (=ik) bij de fietsen gebleven terwijl de rest zich ging inschrijven. Geen gebruik gemaakt van de service. Maar zaten ze daar niet met genummerde bandjes? Hoe kan dan iemand weg lopen met de fiets van een ander?
Zoals in wingene kan je jouw bandje van je fiets doorknippen en deze rond een ander fietsstuur plakken (met je waarschijnlijk Pritt meehebben
Er is maar 1 oplossing hiervoor=== de organisatoren moeten zelf de fiets weg zetten en terug ophalen.
Ik sluit altijd mijn fiets met een slot dat ik meeheb van thuis. Al is het maar voor 5 minuten dat je weg bent. Tijdens de tocht hang ik het slot vast aan een paal of hekken. Soms verschiet ik dat er zo weinig fietsen gestolen worden als je ziet hoe sommigen omgaan met hun fiets...
- Muntanya
- Mountainbiker
²
Ik zie daar soms fietsen van €2000-€3000 (en waarschijnlijk meer) staan en de eigenaar blijft meer dan 10 minuten weg. Dat is er om vragen. Het slot dat ik heb is weliswaar steviger dan die veter met cijferslotje die ik zoveel zie, maar nog altijd inadequaat om echte dieven/studenten (
) tegen te houden, een betonschaar zit daar zo doorheen. Maar het is natuurlijk zo dat je niet in een meute kan beginnen rondlopen met een betonschaar. Als ik dan nog eens een bierke drink achteraf, komt er een zwaarder slot uit mijn auto erop. Dat is uiteraard geen garantie, maar ik denk dan altijd aan inbraakpreventie: als je een dief 3 minuten kan bezig houden, gaat ie een ander slachtoffer zoeken. En die zijn er genoeg.
En wat die bewaakte fietsenstallingen betreft: ik ken die mensen niet (afin ja, in Wingene kende ik een van die kerels toevallig wel), die vertrouw ik mijn bezit niet toe. Een slot en sociale controle... Dat wel.
Ik zie daar soms fietsen van €2000-€3000 (en waarschijnlijk meer) staan en de eigenaar blijft meer dan 10 minuten weg. Dat is er om vragen. Het slot dat ik heb is weliswaar steviger dan die veter met cijferslotje die ik zoveel zie, maar nog altijd inadequaat om echte dieven/studenten (
En wat die bewaakte fietsenstallingen betreft: ik ken die mensen niet (afin ja, in Wingene kende ik een van die kerels toevallig wel), die vertrouw ik mijn bezit niet toe. Een slot en sociale controle... Dat wel.
- Dace93
- Mountainbiker
Nee, stond er niet in heb ik vernomenWitten79 wrote:Oei en vanuit de bewaakte fietsparking?Superfan wrote:Blijkbaar weer een bike gestolen![]()
![]()
![]()
Dat dus (zie ook mijn bericht dat mijn vader gewoon zijn fiets uit de stalling mocht halen, zonder dat hij zijn bandje aan had. Slaat nergens op...).sierens wrote:
Met die genummerde bandjes is het iets moeilijker, maar ze doen bv ook veel met een elastiekje en een houten bordje met een nummer op. Je kan dan gerust je nummer van je fiets halen en die op een andere hangen. Dan ben je weg met een ander zijn fiets![]()
Zoals in wingene kan je jouw bandje van je fiets doorknippen en deze rond een ander fietsstuur plakken (met je waarschijnlijk Pritt meehebben) maar in princiepe lukt dit.
Er is maar 1 oplossing hiervoor=== de organisatoren moeten zelf de fiets weg zetten en terug ophalen.
- filiep72
- Mountainbiker
- Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15
Tis een super toertocht, daar in Wingene, maar mijn fiets gaat nooit in de bewaakte fietsstalling. Ik heb nu eenmaal meer vertrouwen in mijn ( zwaar) fietsslot, dan daar waar iedereen in de fietsstalling in en uit kan.
Ter info → gestolen fiets stond niet in de fietsparking. We hebben sinds 5 jaar bewaakte fietsparking en er is nog nooit fiets uit de fietsparking gestolen dus geeft zijn nut al bewezen. Politie zou er beter iets aan doen, het kan toch niet dat er iedere week opnieuw MTB's worden gestolen op een toertocht.
( camera plaatsen, fiets uitrusten met chip)
( camera plaatsen, fiets uitrusten met chip)