11.11.2017 - Kruishoutem - VTT Dwars door Kruishoutem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Dace93
Mountainbiker

Re: 11.11.2017 - Kruishoutem - VTT Dwars door Kruishoutem

Post by Dace93 »

poeperman wrote:
Dace93 wrote: Parcours lag er prachtig bij. Was lang geleden dat we nog eens konden slieren (ook al is mijn techniek maar zo-zo #-o)
Het parcours kon er echt niet slechter bij gelegen hebben. "Da's mountainbiken hé" hoorde ik meermaals op de toer. Nee. Dit is veldrijden :)
No offense, maar waarom kruip je dan op de MTB als je weet dat het geregend heeft en er modder kan liggen? :-k
Veldrijden tonen ze op TV. Vandaag is er modder, vorige weken waren het nog vliegparcoursen.
Reden? In vele gevallen het weer.

FrBoy wrote:
Wat wij doen is atb'en met of een mtb of een crossfiets. Dus noch mtb'en en noch veldrijden, en daar mag/moet in de winter modder bij zijn. Moet je wel zorgen dat je een goede voorband op liggen hebt. Elk seizoen heeft zijn 'charme'.

Als ze al die modderige stukken eruit halen, dan kun je even goed met de mtb op de weg gaan rijden.........
Vergeet niet hoeveel werk zo'n organisatie is, en voor iedereen kun je nooit goed doen. Maar ieder zijn mening.
Precies wat je zegt! =D>
dwangarbeider wrote:Voor mij is het grootste probleem in deze omstandigheden de slijtage aan toch wel prijzig materiaal. Je ziet gewoon je aandrijving verslijten bij een enkele modderrit. Na een paar weken in zo'n omstandigheden mag je nieuwe voorbladen, ketting en cassette gaan kopen, om nog maar te zwijgen van lagers, remblokken en veeronderdelen die ook niet happy worden van blubber.
Een paar uurtjes biken staat dan ook gelijk aan een paar uurtjes schoonmaken.
Ik denk dat velen daarvoor passen en ik kan hen geen ongelijk geven.
De onderdelenfabrikanten mochten wel eens werk maken van een beter afgeschermde aandrijving ipv. onbetaalbare cassettes met cirkelzaagbladen. Dat zou veel beter zijn voor de MTB'ers in de lage landen.
Klopt.
Slijtage heb je altijd, natuurlijk bij een modder en/of zandrit meer dan op een gewone rit.
Vandaag 2,5u op de koersfiets gezeten, geloof mij, hij was ook vuil en het materiaal heeft ook afgezien.
Onmiddellijk alles goed kuisen is de boodschap en geen dagen laten staan. Heeft me vandaag ook een uurtje tijd gekost.
MTB gisteren was in een klein uurtje ook terug proper.
Heb hier wel het voordeel dat ik al het gerief heb om alles terug te laten blinken :-).

Ook een reden dat ik nooit het duurste materiaal moet hebben.
Liever de goede middenmoot met betaalbare (reserve)onderdelen dan het duurste materiaal en bang moeten zijn om iets te moeten vervangen. (o)
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

Mooie rit met voor elk wat wils. Tegelpaadjes in het begin , een beetje meer golving en modder in het tweede deel. Een goede rit voor Techniek en kracht. Bevooradingen waren dik ok met een beetje zoet voor zure mensen.
Marcus3
Mountainbiker

Post by Marcus3 »

Ik vond het een mooi parcours, wel 70 % hetzelfde van Lozer-VTT, maar de privéstukken zijn een meerwaarde.
Dat er modder ligt dat weet je als je vertrekt in of na de regen in die streek of je moet op de baan gaan rijden. Enkel het stuk met maïs vond ik erover, dat kon men eruit laten na een nachtje regen.
BV was wel maar matig, goede bewaakte fietsstalling met vriendelijke mensen.
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Marcus3 wrote:Ik vond het een mooi parcours, wel 70 % hetzelfde van Lozer-VTT, maar de privéstukken zijn een meerwaarde.
Dat er modder ligt dat weet je als je vertrekt in of na de regen in die streek of je moet op de baan gaan rijden. Enkel het stuk met maïs vond ik erover, dat kon men eruit laten na een nachtje regen.
BV was wel maar matig, goede bewaakte fietsstalling met vriendelijke mensen.

Idem zelfde gedacht , rit gereden met beide zonen.
Alleen stuk mais mocht eruit, tenzij bij echt droog weer , anders geen meerwaarde.
Dit parcours is altijd berijdbaar , slieren (niet ploeteren) is gewoonweg ne keer zalig.
Genoten ,wij komen volgend jaar terug.
StevenD92
Mountainbiker

Post by StevenD92 »

meedoen aan een vtt midden november en dan zagen ze dat er modder ligt... begrijpen wie begrijpen kan zeker?? #-o
poeperman
Mountainbiker

Post by poeperman »

Ik heb ook meegedaan wetende dat er veel modder zou liggen, ik zeg toch nergens het tegendeel.

Maar zeggen dat het parcours er uitstekend bij lag, komaan. Het lag er erbarmelijk bij, en daar kan de organisatie natuurlijk niets aan doen. Ik doe ook niet moeilijk over slijtage, ik zeg gewoon dat het er slecht bij lag.

En MTB is een zomersport, veldrijden is een wintersport.

Ik schrik elke dag van de domheid van de average Joe, misschien moet ik gewoon mijn verwachtingen wat verlagen?
Dace93
Mountainbiker

Post by Dace93 »

poeperman wrote: En MTB is een zomersport, veldrijden is een wintersport.

Ik schrik elke dag van de domheid van de average Joe, misschien moet ik gewoon mijn verwachtingen wat verlagen?
Waarom zou mountainbiken een zomersport zijn? Omdat de profs dan wedstrijden rijden?
En veldrijden een wintersport omdat we dan naar onze favoriete sport op TV kunnen kijken?

Als ik in de zomer hetzelfde ritje met mijn MTB doe als in de winter dan noem je dat in augustus mountainbiken en en januari veldrijden?
Belachelijk toch? #-o

Voor de domme average Joe (om het met jou woorden te zeggen) heeft Wikipedia volgens mij de enige echte juiste definitie:
Mountain biking is the sport of riding bicycles off-road, often over rough terrain, using specially designed mountain bikes.
Of dat dit nu in de zomer of winter is, maakt niets uit...

Just my 2 cents.

:off:
Post Reply