manitou voorvorken

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Jeunesse
Mountainbiker

Post by Jeunesse »

ik heb een manitou black
is idd heel goed
kan ook geblokkeerd worden tijdens het rijden
altijd handig bij langere stukken asfalt
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

met pa is zeer tevreden over zen Black elite. Weet iemand iets over de Manitou Splice?
viper c'est bon
Mountainbiker

Post by viper c'est bon »

ik heb een manitou elite met lockout en 80 mm veer weg en ben daar heel content van ik kan wel niet zo goed vergelijken met andere goede vorken want daarvoor reed ik met iets van rst (weet niet precies wat maar allesinds toch niet goed) maar ik ben toch tevreden van die manitou skareb.
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

kenny wrote:met pa is zeer tevreden over zen Black elite. Weet iemand iets over de Manitou Splice?
Dat is een middenklasse vork met lock out op het vorkbeen.
garagist
Mountainbiker

manitou axel met rebound control

Post by garagist »

is er iemand die iets afweet van de manitou axel model 2005 met rebound control. Ik zou ook graag de prijs weten met rebound control en zonder.
alvast bedankt
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Mijn Rockrider 8.1 is uitgerust met een Manitou Axel Elite 100mm, met Lock-out, rebound adjust en luchtondersteuning. Reeds een tiental tt's mee gereden en tot op heden geen enkele opmerking. De rebound half om half (ik weeg 73kg) en de lock-out (meer of minder compressie) wordt enkel gebruikt bij bergop of bij lange asfalt stukken, waar de vork harder of vast wordt gezet.
Het feit dat ik, en mijne maat (dezelfde fiets ) geen opmerkingen hebben lijkt mij de beste publiciteit voor deze vork.
VoRtX
Mountainbiker

Post by VoRtX »

Ik heb een vraagje ivm mijn Manitou Axel Comp voorvork...
Bij aankoop van mijn Gary Fisher zat die vork erop en blijkbaar was er te weinig olie in (was een gekend probleem). Ik heb dit laten nakijken bij mijn fietsenhandelaar en hij heeft dit gefixed. Nu vraag ik mij wel af of hij er geen te dikke olie in gedaan heeft. Ik weeg maar 65 kg en de vork veert precies toch maar een centimeter of 3 door op de maximumstand... Zou dit opgelost kunnen worden door er dunnere olie in te doen?
Guest

Post by Guest »

ik denk dat je meer zult hebben aan lichtere veren voor die vork ipv van lichter olie
die lichter olie zal als gevolg hebben dat uwe rebound sneller
met het inveren heeft dat niet zo veel te maken
peter
Mountainbiker

Post by peter »

VoRtX wrote:Ik heb een vraagje ivm mijn Manitou Axel Comp voorvork...
Bij aankoop van mijn Gary Fisher zat die vork erop en blijkbaar was er te weinig olie in (was een gekend probleem). Ik heb dit laten nakijken bij mijn fietsenhandelaar en hij heeft dit gefixed. Nu vraag ik mij wel af of hij er geen te dikke olie in gedaan heeft. Ik weeg maar 65 kg en de vork veert precies toch maar een centimeter of 3 door op de maximumstand... Zou dit opgelost kunnen worden door er dunnere olie in te doen?
Minder olie dat is de oplossing.
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Vraag: Zijn de standaard veren in een Axel niet berekend voor iemand eerder in de orde van 75 kilo?

Staat er niks in de handleiding?
Post Reply