Hallo,
Vanuit Aartrijke iemand aanwezig.
Mvg Jurgen
01.11.2017 - Ieper - 2e Born-tocht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- LittleWhiteDog
- Mountainbiker
Re: 01.11.2017 - Ieper - 2e Born-tocht
Post by LittleWhiteDog »
Machtige tocht in ideale omstandigheden ! De grond lag er perfect bij, het zonnetje was van de partij en een parcours om U tegen te zeggen.
Als ik een hééél ietsie pietsie verbeteringspuntje mag vernoemen : soms vond ik het moeilijk om de pijltjes te zien hangen, en ik was de enige niet. Was het de niet zo opvallende kleur in combinatie met de zon soms vlak in de ogen, ik weet het niet, maar heb toch soms ne keer mijn kar mogen keren , en denk dat ik een deeltje zelfs niet heb gereden want opeens vond ik dat ik verdacht lang geen pijltjes meer gezien had en opeens zag ik allemaal bikers vanop een veld komen
Gelukkig maar.
Dus voor sfeer en gezelligheid geef ik een 9,5, voor het parcours een 10, voor de bepijling een 7
Tot de volgende !
Als ik een hééél ietsie pietsie verbeteringspuntje mag vernoemen : soms vond ik het moeilijk om de pijltjes te zien hangen, en ik was de enige niet. Was het de niet zo opvallende kleur in combinatie met de zon soms vlak in de ogen, ik weet het niet, maar heb toch soms ne keer mijn kar mogen keren , en denk dat ik een deeltje zelfs niet heb gereden want opeens vond ik dat ik verdacht lang geen pijltjes meer gezien had en opeens zag ik allemaal bikers vanop een veld komen
Dus voor sfeer en gezelligheid geef ik een 9,5, voor het parcours een 10, voor de bepijling een 7
Tot de volgende !
- amateur-biker
- Mountainbiker
Post by amateur-biker »
Dit blijft toch een prachtige streek om te mountainbiken en zeker bij dit schitterende weer en droge ondergrond. Mooie verzichten in dit glooiende landschap zijn een waar genoegen.
Bij de start even gedacht dat het te druk zou zijn maar éénmaal in dikkebus was de drukte al een stuk minder. De singletrack nabij dikkebusvijver is zowat het mooiste war een mountainbiker kan dromen
. Het vervolg van de rit was een opeenvolging van leuke klimmetjes, mooie boereslagen, toffe afdalingen, single tracks en leuke veldwegeltjes
. Geen minuut hebben we ons verveeld.
Als we misschien enkele minpuntjes mogen aanhalen in deze overigens bijna perfecte tocht dan is dit het eerder spaarzaam gebruik van de pijlen en de keuze van de afstanden. Ofwel 36km ofwel 58 km is een groot verschil. Een gebruikelijke afsrand van 45 a 50 km is misschien voor velen ideaal.
In ieder geval 1000X bedankt vaar hetgene jullie hebben voorgeschoteld en volgend jaar komen we zeker terug voor deze topper

Bij de start even gedacht dat het te druk zou zijn maar éénmaal in dikkebus was de drukte al een stuk minder. De singletrack nabij dikkebusvijver is zowat het mooiste war een mountainbiker kan dromen
Als we misschien enkele minpuntjes mogen aanhalen in deze overigens bijna perfecte tocht dan is dit het eerder spaarzaam gebruik van de pijlen en de keuze van de afstanden. Ofwel 36km ofwel 58 km is een groot verschil. Een gebruikelijke afsrand van 45 a 50 km is misschien voor velen ideaal.
In ieder geval 1000X bedankt vaar hetgene jullie hebben voorgeschoteld en volgend jaar komen we zeker terug voor deze topper
- KUBA
- Mountainbiker
- Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL
Pijltjes waren inderdaad niet 100% maar ben daar zoiezo gene krak in
Het waren een deugddoende 92Km , meer moet dat niet zijn en we hebben ons met ons 3'tjes uitstekend geamuseerd.
Het waren een deugddoende 92Km , meer moet dat niet zijn en we hebben ons met ons 3'tjes uitstekend geamuseerd.
Ik dacht al dat er wat meer km's waren... Toch ook drie maal misreden. De dag begon al goed toen ik op de track langs Dikkebusvijver een boomwortel verkeerd inschatte en mijn evenwicht verloor. Corrigeren lukte niet meer en dan maar omgekeerd de helling naar beneden geschoven... gelukkig zonder erg. Er haperde iets achteraan mijn fiets en na tweemaal het wiel uithalen was het precies beter (blijkbaar vuiligheid tussen de remmen). Vlug nog de singletrack verderop gereden en dan mijn weg vervolgd naar de heuvelzone. De lus van de Cats was zoals steeds prachtig. Binnengekomen met 97 km (mijn kmteller geeft meestal iets meer, maar zoals hierboven aangehaald ook driemaal misreden). Leuk om in deze prima berijdbare omstandigheden onder een prachtig herfstzonnetje een marathonrit te kunnen rijden. Hartelijk dank en tot een volgende.

- LittleWhiteDog
- Mountainbiker
Post by LittleWhiteDog »
Bij de start zat een mens foto's te maken aan de vesten ... zijn deze ergens beschikbaar?
LittleWhiteDog wrote:Bij de start zat een mens foto's te maken aan de vesten ... zijn deze ergens beschikbaar?
Deze zijn beschikbaar op de facebook pagina van Willy https://www.facebook.com/willy.louagie" onclick="window.open(this.href);return false;
-
aprèslover
- Mountainbiker
Post by aprèslover »
Zeer mooie tocht met prachtig weer en adembenemende landschappen zo dicht bij de deur. De single track was top en volop genieten. Ook de heuvelzone zeer goed. Bepijling moest je inderdaad opletten en qua zichtbaarheid was dat geel niet optimaal. Wij hadden ook een km of 6 meer op de teller bij aankomst dan aangegeven maar weet weliswaar niet of het een foutje van ons was. Volgend jaar zeker weer van de partij. Bestel het goede weer maar.
veLOclub
veLOclub