28.10.2017 - De Haan - Sylvester@Halloween VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Single Tracker
Mountainbiker

Re: 28.10.2017 - De Haan - Sylvester@Halloween VTT

Post by Single Tracker »

De laatste 5 jaar heb ik geen enkele editie van deze toprit gemist. Die lijn moest ik dit jaar dus verder zetten. Ik blijf nog altijd onder de indruk van het parcours en de streek. Zeker de eerste 30 km vond ik overweldigend mooi. Helaas waren er enkele leuke passages die er meer in zaten. Maar de organisatie maakte dit goed door nieuwe leuke stukjes single-track. Na de laatste bevoorrading werd het wat minder, met een lange strandpassage en redelijk wat road. Het was precies wat zoeken om toch maar aan 45 km te geraken (43,3 km op mijn Garmin). Dit contrast kwam er natuurlijk ook doordat het eerste deel zo fantastisch mooi was en zo hoog in percentage off-road. Misschien is het beter om de mooiste stukken voor het einde te houden (of wat meer te spreiden), maar jullie zijn natuurlijk afhankelijk van de windrichting bij het uitstippelen van het parcours.

Bedankt voor de organisatie en tot volgend jaar! =D>
MrSwiss
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper 2008 Specialized Fatboy 2014

Post by MrSwiss »

Na Oostduinkerke van vrijdagavond (90km) de beentjes komen losrijden in de Haan :-" Terug topritje met de oude en 'vernieuwde' passages (merci boswachter van de Haan ) =D> Op de fameuse golfbreker met 'waterbak' erna nog op tijd kunnen stoppen door alerte voorganger. Anders bleef ik drijven met de fat :lol: Wel leuk de strandpassage met 5 beaufort in de poep :bounce: :bounce: Blijf verder vernieuwen en tot volgend jaar ! =D>
luckyluc
Mountainbiker

Post by luckyluc »

Fritsie wrote:
5peedy wrote:Niemand anders het water ingedoken bij de hoge golfbreker? Vol enthousiasme naar boven gekletst. En zat al terug in de afdaling toen ik het water zag staan. Geen mogelijkheid meer op dat moment om te stoppen want dan lig je er volledig in dus doorgereden, wielen volledig onder water. Gelukkig geen koud weer want nat tot aan mijn middel.

Verder zoals gewoonlijk een topritje.
Onze vriend Luckyluc heeft eveneens de waterafdaling genomen. Ook wielen onder water, doorgereden en recht gebleven (hij is dan ook de meest technische mountainbiker van ons groepje). Een mooie rit aan de zee en vooral in het eerste deel prachtige singletracks. Jammer genoeg zijn er enkele mooie stukken verdwenen in Wenduine, waarschijnlijk wegens geen toelating meer. De organisatie was top! Hartelijk dank en tot een volgende. =D> =D> =D>

Ik krijg er tranen van in mijn ogen. :oops:
Herder Alex²
Mountainbiker
Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Post by Herder Alex² »

Ook met de fatbike.... in al mijn overenthousiasme natuurlijk in de waterbak achter de golfbreker gereden, maar dat viel nog goed mee. Bij het uitkomen lag ik te zwaar en stond ik deels stil maar kon mijn voeten op het zand zetten. Ze waren wat nat maar gelukkig was het niet koud :-D

https://youtu.be/iUiejJmspSU
Topbiker
Mountainbiker

Post by Topbiker »

Herder Alex² wrote:Ook met de fatbike.... in al mijn overenthousiasme natuurlijk in de waterbak achter de golfbreker gereden, maar dat viel nog goed mee. Bij het uitkomen lag ik te zwaar en stond ik deels stil maar kon mijn voeten op het zand zetten. Ze waren wat nat maar gelukkig was het niet koud :-D

https://youtu.be/iUiejJmspSU
Tof filmpje van onze tocht!, Leuk om te zien!
duvalleken
Mountainbiker

Post by duvalleken »

Voor de eerste keer aangezet in De Haan . Enkel ervaring met de TT van Middelkerke in deze regio .
Aangenaam verrast van de route en organisatie . Na de 45 km nog geen voldoening en terug aangezet voor de 25 km zodat we ongeveer een 70 km op de teller hadden . Daarmee was de verplaatsing van 1 u met de wagen toch wat meer de moeite .
Hier kom ik zeker nog terug .
spiermassa
Mountainbiker
Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Post by spiermassa »

Fritsie wrote:
5peedy wrote:Niemand anders het water ingedoken bij de hoge golfbreker? Vol enthousiasme naar boven gekletst. En zat al terug in de afdaling toen ik het water zag staan. Geen mogelijkheid meer op dat moment om te stoppen want dan lig je er volledig in dus doorgereden, wielen volledig onder water. Gelukkig geen koud weer want nat tot aan mijn middel.

Verder zoals gewoonlijk een topritje.
Onze vriend Luckyluc heeft eveneens de waterafdaling genomen. Ook wielen onder water, doorgereden en recht gebleven (hij is dan ook de meest technische mountainbiker van ons groepje). Een mooie rit aan de zee en vooral in het eerste deel prachtige singletracks. Jammer genoeg zijn er enkele mooie stukken verdwenen in Wenduine, waarschijnlijk wegens geen toelating meer. De organisatie was top! Hartelijk dank en tot een volgende. =D> =D> =D>
ook het water ingedoken me de fatbike ...... zonder erg dus
Fitzy
Mountainbiker
Location: Cannondale Scalpel SE, Cannondale scalpel si, Giant Anthem Pro

Post by Fitzy »

Mega rit, thx
spiermassa
Mountainbiker
Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Post by spiermassa »

de haan.......korte nacht ,vertrokken met kenissen uit het wielermilieu ,kon ze bijhouden door vele zandstroken .De weggevallen verboden stukken werden mooi opgevangen door nieuwe tracks .Ja de eerste 30 waren prachtig ,dan viel het beetje stil .gelukkig terugweg wind int gat .Ja ook de diepe plas gehad.Tzand lag er zeer moeilijk bij ,zelfs met de fatbike ,maar waar iedereen comentaar heeft op de trakteur ,moest met lede ogen zien dat tspel bleef gaan door tzand .Nergens echt file gehad......allee tblijft topperke maar wel lastige editie door nachttocht ervoor en de wind.
BeachyBoy
Mountainbiker

Post by BeachyBoy »

Bedankt aan alle talrijke deelnemers, medewerkers, overheden, vergunningverleners, sponsors, ... om deze tocht mogelijk te maken. We blijven jullie opmerkingen, suggesties, lovende woorden, ... meenemen om de organisatie verder te verfijnen. Merci!
Post Reply