Technisch parcours te Wetteren gepland...
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- Nielskie
- Mountainbiker
vandaag ben ik toch ook eens gaan kijken in de warande. 't was eerst wel efkes zoeken naar het begin van de route en vooral buiten de omheining van het zwembad hangen de pijlen meer verkeerd dan juist.
Na een 10-tal minuutjes zoeken toch uiteindelijk op het technische gedeelte gekomen. Het eerste stukje steile afdaling iets te hevig genomen en in den draad terecht gekomen. Dan maar gauw wat kleiner geschakeld en mijn eerste toertje op het gemak gereden. In mijn eerste rondje toch vaak (keer of 10) voet aan de grond moeten zetten.
In de 2e ronde wist ik al wat er te verwachten was en toen ging alles vlotjes behalve op het einde nog in die gracht met dat betonbalkje een voetje moeten zetten.
Toen dacht ik er nog een aantal rondjes te gaan rijden maar weer bij de eerste afdaling in de draad gevlogen omdat ik de kabel van mijn voorrem heb overgetrokken.
Dan maar met een pruillipje terug naar gent gereden.
Ik had er eigenlijk niet veel van verwacht omdat de bloso-parcours hier in de buurt op niet veel trekken, maar het is echt wel de moeite. Ik ga daar zeker nog naartoe. De niet vijverkant lag er vrij vettig bij. In combinatie met bandjes zonder profiel, betekent dat dit een goede techniektraing was
Dat stukje buiten de omheining is voor mij eigenlijk overbodig.
ik vraag me wel af of het verantwoord is om beginnende bikers hierdoor te jagen. Ik begrijp dan ook de negatieve commentaren die er in het begin waren: "dat het er precies voor Meirhaeghe zou aangelegd zijn."
Na een 10-tal minuutjes zoeken toch uiteindelijk op het technische gedeelte gekomen. Het eerste stukje steile afdaling iets te hevig genomen en in den draad terecht gekomen. Dan maar gauw wat kleiner geschakeld en mijn eerste toertje op het gemak gereden. In mijn eerste rondje toch vaak (keer of 10) voet aan de grond moeten zetten.
In de 2e ronde wist ik al wat er te verwachten was en toen ging alles vlotjes behalve op het einde nog in die gracht met dat betonbalkje een voetje moeten zetten.
Toen dacht ik er nog een aantal rondjes te gaan rijden maar weer bij de eerste afdaling in de draad gevlogen omdat ik de kabel van mijn voorrem heb overgetrokken.
Dan maar met een pruillipje terug naar gent gereden.
Ik had er eigenlijk niet veel van verwacht omdat de bloso-parcours hier in de buurt op niet veel trekken, maar het is echt wel de moeite. Ik ga daar zeker nog naartoe. De niet vijverkant lag er vrij vettig bij. In combinatie met bandjes zonder profiel, betekent dat dit een goede techniektraing was
Dat stukje buiten de omheining is voor mij eigenlijk overbodig.
ik vraag me wel af of het verantwoord is om beginnende bikers hierdoor te jagen. Ik begrijp dan ook de negatieve commentaren die er in het begin waren: "dat het er precies voor Meirhaeghe zou aangelegd zijn."
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
- Nielskie
- Mountainbiker
ja toch wel een voetje aan de grond gezet in die gracht op het einde, he
@nothing's impossible
1 klappertje of 2 minder is ook al genoeg.
als je de bike een keertje bekijkt waarmee ik ben rondgereden ga je zeker verschieten.
Dit is mijn marginaal geval waarmee ik de omgeving van gent verken tijdens de week.
nog echte cantilever remmen, shimano altus A-10 versnellingen en vaste voorvork. Op de naven van het voorwiel zit ook zo'n 7 mm speling. Banden waren afgesleten panaracer Fire FR bandjes.
@nothing's impossible
1 klappertje of 2 minder is ook al genoeg.
als je de bike een keertje bekijkt waarmee ik ben rondgereden ga je zeker verschieten.
Dit is mijn marginaal geval waarmee ik de omgeving van gent verken tijdens de week.
nog echte cantilever remmen, shimano altus A-10 versnellingen en vaste voorvork. Op de naven van het voorwiel zit ook zo'n 7 mm speling. Banden waren afgesleten panaracer Fire FR bandjes.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Aan de vijver omhoog is toch niet voor iedereen weggelegd, nog de 1' nog de 2' keer.
De zondag lag het daar toch niet schitterend
De zondag lag het daar toch niet schitterend
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
www.routenet.beGeert57 wrote:Waar ligt dat parcours in Melle??beethoven wrote:Meirhage ging bike te Melle. Op de Warande bestond het toen nog niet. melle is een idem parcour zoals te Wondelgem.
Rudy VdE.
typ daar eens kouterslag - melle
als je van de brusselse steenweg komt, ga je richting gontrode, op je linkerkant heb je de GB, daar voorbij heb je de spoorwegbrug en voorbij de spoorwegbrug heb je links die vijvers, tussen de spoorwegbrug en de vijver rij je de straat in, die straat gewoon volgen, na enkele honderden meters splitst die dacht ik, links zie je een 'tunneltje' onder de spoorweg, jij moet gewoon de straat volgen, NIET onder de spoorweg dus, nog een beetje verder heb je dan weer een spoorwegbrug, 20m voor brug moet je eens links kijken, daar zie je een paadje het bos in lopen.
- Nielskie
- Mountainbiker
Merlin,
die zandbergen wou ik nog wel gaan zoeken, maar met kapotte voorrem ben ik maar wijselijk terug naar gent gereden.
Onderweg naar gent heb ik nog efkes een vrij onorthodox remmaneuver moeten uitvoeren om niet achterop een bruusk remmende auto te knallen. al maar goed dat ik juist mijn techniek getraind had, of ik lag onder de wagen van een tegenligger.
Dinsdag heb ik heel de dag tijd om daar te gaan rijden. Laat maar iets weten.
die zandbergen wou ik nog wel gaan zoeken, maar met kapotte voorrem ben ik maar wijselijk terug naar gent gereden.
Onderweg naar gent heb ik nog efkes een vrij onorthodox remmaneuver moeten uitvoeren om niet achterop een bruusk remmende auto te knallen. al maar goed dat ik juist mijn techniek getraind had, of ik lag onder de wagen van een tegenligger.
Dinsdag heb ik heel de dag tijd om daar te gaan rijden. Laat maar iets weten.