17.09.2017 - Pepingen - Bruski Challenge MTB Tour 2017

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
stijn10765
Mountainbiker

Re: 17.09.2017 - Pepingen - Bruski Challenge MTB Tour 2017

Post by stijn10765 »

stijn10765 schreef:
Vandaag een hele leuke tocht gereden in een stralend zonnetje. Helaas op de parking, mijn steekas en handschoenen op het dak van de auto gelegd en doorgereden. Iemand die deze toevallig gevonden heeft?

Zijn terecht en afgegeven in de kantine van FC Pepingen. Is vanaf dinsdag elke avond open om 18 uur.
Super! Heb reeds contact gehad met Willy Bruyeer en deze zouden opgestuurd worden, aangezien ik niet echt in de buurt woon.

Alvast bedankt en je ziet me zeker terug op jullie volgende rit! =D> (o)
poeperman
Mountainbiker

Post by poeperman »

poeperman wrote:heeft er iemand de GPX van de langere ritten? 65 en 75km?

Ik heb wegens tijdsgebrek slechts de 45 gedaan, maar het smaakte naar zoveel meer! Toprit
Ik niet Poeperman, maar er zal wel iemand zo vriendelijk zijn zeker?
SkiWilly
Mountainbiker

Post by SkiWilly »

Verzetje wrote:Zeer fijne tocht en super weer om te biken.
Enig minpuntje voor mij was de bepijling! Ofwel lag het aan mij, maar stond
voor mij precies altijd fout en in de bosen was het ook niet makkelijk.

Het parcours is zo mooi omdat wij langs een 8 tal privé domeinen komen. De afspraak met de eigenaars is dat wij enkel onze pijlen gebruiken en geen verf, kalk of linten.
Wij onderhouden niet alleen de privé en gewone tracks op onkruid ( netels, bramen,...), maar ook op zwerfvuil (dit jaar 3 volle vuilzakken). Dit wordt zeer gewaardeerd, niet alleen door de eigenaars, maar ook door "Forêts et Nature", en de gemeentes waar wij langs komen.

Hierdoor kan het zijn dat bepijling soms bemoeilijkt wordt, graag jullie begrip hiervoor.

Clubs die de straten vol kladden met verf brengen onze tochten in gevaar.
De overheidsdiensten zullen in de toekomst geen vergunningen meer afleveren of zoals Beersel enkel tochten toelaten op een vast parcours.
SkiWilly
Mountainbiker

Post by SkiWilly »

Een dikke merci =D> =D> =D> aan alle deelnemers en medewerkers van onze Bruski Challenge MTB Tour 2017
Het was weer een topdag met alleen maar tevreden mountainbikers.
Ondanks de mindere weersvoorspellingen toch een schitterende zon-dag gehad :-D
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Zoals aangekondigd door de organisatie kregen we een parcours voor de wielen geschoven dat ondanks de regen eerder deze week perfect bereidbaar, uitgezonderd een modderige strook van 200m. Door het vele interval, de knappe aaneenschakeling van het parcours en weing tot geen recuperatiestroken was dit een behoorlijk zware en verrassende rit.
De liefhebbers hebben genoeg koeien en koeienvlaaien (parking en weilanden onderweg) gezien voor de rest van het jaar, enkel in Oostenrijk zie je er meer :lol:

Totaal : 73.76 km, 1169hm (een kleine anderhalve kilometer ontbreekt, vergeten op start te drukken op GPS)
Jacqué
Mountainbiker

Post by Jacqué »

toptocht inderdaad! superparcours, af en toe een extra pijltje was wel wenselijk (iets vroeger, smalle steegjes werden vaak op allerlaatste pas aangeduid waardoor we toch een paar keer moesten keren)

mij wel een beetje miskeken op die 800 hm van de 75km. ben van de streek en in Pepingen is er op zich niet zoveel interval, maar in Ittre, Virginal en dergelijke zeker wel :lol: :oops: mijn strava (en ook anderen) lieten er toch +-1200 optekenen op de 75km (77,5km voor de ene, 79,5km voor de andere)

iets meer dan verwacht en toch wel afgezien op het stuk voor en na de laatste bevoorrading, gelukkig waren de laatste 10 km minder uitdagend. moe maar voldaan aangekomen :-)

volgend jaar zeker terug!
Post Reply