28/08/05 Houffamarathon

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Merlin
Mountainbiker

Post by Merlin »

Milan wrote:is het niet wat gevaarlijk die massa start ?
als iedereen naar voren wil kbedoel 500 man is niet niets he :drunk: :drunk: :drunk: :bounce: :D !!!
Da valt heel goe mee. Als de start identiek is aan die van vorig jaar dan zullen de eerste 2 km al vr een schifting zorgen. Ze sturen u namelijk direct e fameus kuitenbijterken (wel asfalt) op.
Enige nadeel bij de start: na eerste +-2 km asfalt komt ge in't veld... op ne singletrack #-o ... dit zorgt wel voor een beetje file aangezien iedereen direct op e lint moet gaan rijden.
En, als ge voor de fun gaat e, dan zou ik zeker en vast ni te hard van start gaan, want 't manneken me den hamer staat achter elken boom te wachten (en zo staan der ginder veel :D ). Wij stonden vorig jaar bij de start bijna volledig achteraan op 't plein. Als ge goe doseert raapt ge e groot stuk van die mannen die gelijk een raket wegschieten na een aantal km wel op.
SOM epic ghost
Mountainbiker
Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon

Post by SOM epic ghost »

vorig jaar de 90 km gereden (geploeterd).
ik zorg er wel voor dat ik redelijk vooraan sta bij de start.
ik had dan ook geen file na het eerste klimmetje.

ik zat waarschijnlijk ergens bij de eerste 100
ben uiteindelijk 154e geworden
ik ben het manneke met de hamer daar echt tegengekomen.
het laatste stukje op het wereldbekerparcour ben ik van mijnen velo gevallen in een simple afdalingske (was minder moeite om te vallen dan om recht te blijven ) :oops:

ondanks het feit dat er zoveel modder lag heb ik er met volle teugen van genoten.

ik rij voor een deftige tijd, maar vind dat je ook af een toe eens moet kunnen rondkijken naar al het moois in de streek.

staat al geboekt in mijnen agenda =D>
Barny
Mountainbiker

Post by Barny »

Milan wrote:is het niet wat gevaarlijk die massa start ?
als iedereen naar voren wil kbedoel 500 man is niet niets he :drunk: :drunk: :drunk: :bounce: :D !!!
Zeker doen Milan.
Vorig jaar heb ik de 60 meegereden, ik had zelfs nog nooit een toertocht meegereden (ik had wel veel alleen gefietst als training)
De groepsstart boezemde mij ook wel wat angst in. Rustig achteraan vertrekken is dan de boodschap. De enkele tientallen minuten die je aan de start verliest hebben op de totaaltijd (van net geen 5uur voor mij) eigenlijk weinig invloed.
Ik eindigde als 174ste in de totaalstand en als 32ste in mijn leeftijdscategorie.
napoleon
Mountainbiker

parcourskennis?

Post by napoleon »

vraagje, doen de meesten mee met een fully of met nen hardtail? ik ken het parcours van den houffamarathon niet alsook het hoogteprofiel niet? is er iemand die da wel heeft? is mischien wel nuttig om de rit een beetje in te delen en te weten wat er te wachten staat... zoveel mogelijk nuttige informatie maw om het toch een beetje te kunnen voorbereiden. Mijn bikepartner (jero) en ik zijn dit jaar namelijk van plan er een stuk eof 4 te rijden (marathons) en we zijn dan ook op zoek naar de informatie over de parcours, de hellingen, nuttige fietstips,.... enz.

de geviseerde ritten momenteel zijn. 75 km Ronde van Vlaaderen VTT, Raid des hautes fagnes, Meirhaghe in vielsalm, Waimes, Hoeffamarathon,....

bedankt in ieder geval..
Quadrifoglio
Mountainbiker

Post by Quadrifoglio »

Verslag met hoogteprofiel van de 60Km vind je hier: http://users.telenet.be/quadrifoglio/20 ... inbike.htm

Ik herinner me niet alleen het vele water, maar vooral de maagkrampen.

Volgende zomer op de afspraak voor de 90Km.
Guest

Post by Guest »

Ik hoop dat het dit jaar wat minder vochtig gaat zijn. #-o . het was vorig jaar ondanks al die modder een toffe tocht, dus dit jaar sta ik zeker weer aan de start.
Merlin
Mountainbiker

Re: parcourskennis?

Post by Merlin »

napoleon wrote:vraagje, doen de meesten mee met een fully of met nen hardtail? ik ken het parcours van den houffamarathon niet alsook het hoogteprofiel niet? is er iemand die da wel heeft? is mischien wel nuttig om de rit een beetje in te delen en te weten wat er te wachten staat... zoveel mogelijk nuttige informatie maw om het toch een beetje te kunnen voorbereiden. Mijn bikepartner (jero) en ik zijn dit jaar namelijk van plan er een stuk eof 4 te rijden (marathons) en we zijn dan ook op zoek naar de informatie over de parcours, de hellingen, nuttige fietstips,.... enz.

de geviseerde ritten momenteel zijn. 75 km Ronde van Vlaaderen VTT, Raid des hautes fagnes, Meirhaghe in vielsalm, Waimes, Hoeffamarathon,....

bedankt in ieder geval..
Ik heb vorig jaar met ne hardtail gereden, en ben dit vr dit jaar ook van plan.
Als je wilt weten wat je te wachten staat, ga dan gewoon al op voorhand de vaste routes in houffa eens rijden. Op die manier leer je de streek ginder kennen, en je zal direct een beeld hebben van wat je precies kan verwachten.
SOM epic ghost
Mountainbiker
Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon

Post by SOM epic ghost »

ik heb vorig jaar met de hardtail gereden en dat ik goed te doen
dit jaar met mijn fully (had mijn fully nog niet)

zo een marathon kan toch knap belastend zijn voor de rug, vandaar de keuze voor een fully

meestal heb ik last in de rug tussen 50 en de 55l kilometers, daarna is het meestal gedaan. (misschien omdat mijn benen dan meer verkrampen dan mijnen rug =D> )
Milan
Mountainbiker
Location: Trek 6500 hs 33 evo 2, Sportivo track bike & GT Ruckus dj

Post by Milan »

:bounce: feesten het staat vast ik mak gaan ze dat kuitenbijterke is dat dat straatje in het centrum waar opst 14% en dadde dan na een tijdje aan een voetbalplein uitkomt?
ga mss voor de 90km maximun :D :D ben zo blij :D !!!
Milan
Mountainbiker
Location: Trek 6500 hs 33 evo 2, Sportivo track bike & GT Ruckus dj

Post by Milan »

Jongeren ouder dan 15 jaar mogen mits uitdrukkelijk voorleggen van ouderlijke toestemming deelnemen aan de 60 km.
hoe zit et nu met mij? :( #-o :( :(
Post Reply