08-09.07.2017 - Avelgem - Ganzenhof-Krieretocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Re: 08-09.07.2017 - Avelgem - Ganzenhof-Krieretocht

Post by BerggeitCasualFietser »

Gisteren ook afgezakt naar Avelgem voor de zoveelste keer en weer geen spijt van gehad. De eerste km's waren om op te warmen, en in het gezelschap van een Fransman van net over de grens binnengelopen om de eerste ravi en de eerste bergjes erna. Met het warme weer was het drinken geblazen, en met dat ik met de fully maar een drinkbushouder heb, zat de extra bidon constant verkeerd op mijn rug. Na ravi twee begonnen de heel mooie klimmen en afdalingen, en vielen ook de eerste slachtoffers. Ik zag een man zitten op de ene afdaling met de stenen beetje na ravi 2, en later in het Kluisbos heb ik er ook eentje serieus naar beneden zien tuimelen toen hij boven bleef en ik via 'de trapjes" ging. Even gestopt en gewacht tot zijn maat terug boven was om terug aan te zetten, hij zag er toch nog ok uit. Na ravi 2 was er bij mij het beste wel af, en was het beetje op karakter naar boven, ondanks dat het wel genieten bleef van de omgeving zowel in het klimmen als dalen. Optielus niet meer bijgenomen, had al genoeg nieuwe Kluisstukjes te verteren gekregen :D
Pluspunten, bijna alles bovenop de passages op de Vlaamse bergjes. Een minpuntje zoals nog al vernoemd, de spreiding van de ravi's.

Al bij al is het elk jaar hetzelfde, je denkt ik ga de Krieretocht, eerste km's opwarmen, en dan eventjes de KLuis en nog paar bergjes doen, en dan uitbollen tot aan de finish, maar als je er aan bezig bent, besef je rap dat je heel choco gaat binnenkomen ](*,) :lol:

Bij mij stond er aan de finish nog een fotograaf, ik hoor het wel waar de foto's te vinden zijn... :drunk:
craeye
Mountainbiker

Post by craeye »

Wat een zalige tocht! Ongeëvenaard parcours met prachtige privéstukken. Bedankt aan de eigenaars om ons toe te laten, chapeau aan de parcoursbouwer om ze zover te krijgen.
De full option was echt zwaar, maar de hoogtemeters waren goed aangegeven, was dus geen verrassing.

De tocht was zó goed, dat ik de vreemde ravito spreiding er graag bijnam :-)

Ondanks de late start (13u) voor de 106km, toch nog overal vriendelijk ontvangen geweest.

Genoten van iedere meter, bravo! =D>
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker

Post by El Toro Cycling Club HB »

Anderhalf uur heen in de auto gezeten vanuit het mooie en zonnige Breda om aan de Ganzenhofhoeve te komen.
Die zag er al heel gezellig en dat beloofde wat tijdens de après....

Over de tocht zelf kan ik alleen maar zeggen mss me beter afvragen, zeker omdat deze hier al ruim is besproken;

Werd de hoeveelheid asfalt teniet gedaan door de mooie afdalingen, klimmen en passages, moet daar spijtig toch in eerste instantie op zeggen eigenlijk niet, onder normale omstandigheden bijv in een andere omgeving, maar omdat dit mijn eerste keer hier was, besef ik mij dat een aantal van die stukken asfalt wel heilig en heroïsch asfalt is, zoals de Kwaremont, Patersberg en natuurlijk de kruisberg en die laatste mag je dan ook nog eens van alle kanten beklimmen dus ja dit is een hele aparte mtb tocht waar de passie voor het fietsen in de breedste zin van het woord samenkomt.
Ook een mooi woord als je hier bent en met de mensen van de organisatie spreekt, maar ook bij de ravito's, ja zelfs bij het verplaatsen van een kudde koeien van de ene wei naar de andere wei werd een fiets ingezet, dat is nu echt Wielercultuur pur sang.

Dat is wat allemaal in mij naar boven kwam op de weg terug van de zonovergoten Ganzenhofhoeve naar Breda.
ddesmet
Mountainbiker

Post by ddesmet »

Ik ben onverwacht toch kunnen starten (niet zoveel kunnen MTB'en dit jaar, veel met de koersfiets) en me laten verleiden door de aankondiging van de prive stukken. Ik heb de 16km verplaatsing gemaakt met de fiets in het gedacht van een mooie opwarming / afkoeling. De bepeiling was niet altijd super en een paar extra peilen konden zeker geen kwaad maar uiteindelijk alles relatief vlot verlopen. De bevoorradingen op zich waren goed maar inderdaad niet altijd goed geplaatst in functie van het parcour. Uiteindelijk meer dan voldaan thuis gekomen na 130km , 1200 hm, 21 km / u gemiddeld en 6u bike plezier. En het moet gezegd zijn: die 4 euro is inderdaad scherp van prijs. Ik heb al TT's gereden waar alles kwalitatief een pak minder was en toch het dubbele aangerekend werd dus chapeau aan de organisatie!
Brugse Racer
Mountainbiker

Post by Brugse Racer »

Ik heb zaterdag de 69km + optielus gereden. Ik kwam uit op 82km. Dus de kilometers leken me wel te kloppen, alsook het aantal hoogtemeters (1350).
Genoten van de eerste tot de laatste meter. Zeker op die nieuwe privélus in het Kluisbos.

Inderdaad wat tips naar de organisatie toe:
- Kleur pijltjes niet ideaal, maar soit, uiteindelijk nooit verkeerd gereden.
- Op langere stukken rechtdoor af en toe een pijltje extra hangen, zodat je niet begint te twijfelen of je wel juist zit.
- Een extra (kleine) bevoorrading aan de Vierschaar zetten (waar je kan kiezen voor optielus). Mensen die kiezen voor de optielus kunnen daar dan nog snel wat krachten opdoen, mensen die die lus niet meer rijden zullen beslist niet rouwig zijn om nog een drankje extra.
Voor de rest geen opmerkingen. A job well done! Volgend jaar mag je mij zeker verwachten voor de 4de keer!
choco_
Mountainbiker

Post by choco_ »

Namens 'De Krierecrossers' en 'Het Ganzenhof' willen we alle deelnemers bedanken. Het was een prachtige editie!!!
110 medewerkers stonden paraat om jullie in de watten te leggen. Ook de mensen met een beperking konden helpen waar nodig.
Het klopt dat de bevoorradingen soms te vroeg of te laat kwamen, maar we zijn afhankelijk van de locatie en het is soms moeilijk om de puzzel te doen kloppen.
Wat het aantal kilometers betreft is het ook moeilijk om de juiste afstand mee te delen omdat sommige privé-stukken op het laatst worden goed gekeurd. Of omdat we geen toelating krijgen om op sommige 'krieren' te rijden, en dan moeten we stukje om.
We kunnen wel zeggen dat we met man en macht hard gewerkt hebben om jullie een mooi parcours aan te bieden. En meer is altijd beter of minder :-D :-D
Qua bepijling, voor de mountainbike hadden we 6 verschillende afstanden en voor de cyclo 5. Die werden constant gecontroleerd en aangepast waar nodig. De voorrijders waren al om 6u op de baan om te controleren.

Hopelijk heeft iedereen genoten van dit fietsevenement!!!
Foto's komen op facebook https://www.facebook.com/krierecrossers.Otegem" onclick="window.open(this.href);return false;
en op http://www.ganzenhofkrieretocht.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hartelijk dank :-D
Brugse Racer
Mountainbiker

Post by Brugse Racer »

choco_ wrote:Namens 'De Krierecrossers' en 'Het Ganzenhof' willen we alle deelnemers bedanken. Het was een prachtige editie!!!
110 medewerkers stonden paraat om jullie in de watten te leggen. Ook de mensen met een beperking konden helpen waar nodig.
Het klopt dat de bevoorradingen soms te vroeg of te laat kwamen, maar we zijn afhankelijk van de locatie en het is soms moeilijk om de puzzel te doen kloppen.
Wat het aantal kilometers betreft is het ook moeilijk om de juiste afstand mee te delen omdat sommige privé-stukken op het laatst worden goed gekeurd. Of omdat we geen toelating krijgen om op sommige 'krieren' te rijden, en dan moeten we stukje om.
We kunnen wel zeggen dat we met man en macht hard gewerkt hebben om jullie een mooi parcours aan te bieden. En meer is altijd beter of minder :-D :-D
Qua bepijling, voor de mountainbike hadden we 6 verschillende afstanden en voor de cyclo 5. Die werden constant gecontroleerd en aangepast waar nodig. De voorrijders waren al om 6u op de baan om te controleren.

Hopelijk heeft iedereen genoten van dit fietsevenement!!!
Foto's komen op facebook https://www.facebook.com/krierecrossers.Otegem" onclick="window.open(this.href);return false;
en op http://www.ganzenhofkrieretocht.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hartelijk dank :-D

=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
filiep72
Mountainbiker
Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Post by filiep72 »

Hier zondag ook met Spiermassa en Very Slowwwww het 51 km plat parcours gereden. Twas in orde , de aprés ook :drunk: , schone locatie . In die hoge gras stukken ben ik wel nog een beetje skuw , raar é :roll:
MTBartL
Mountainbiker

Post by MTBartL »

Deze dit weekend ook gereden.
Ik ben van de streek en kan alleen maar zeggen bravo aan de parcoursbouwers met de privéstukken die het de moeite maken om deze tocht te rijden. Al de rest van het parcours ken ik namelijk volledig vanbuiten. Wel een paar potentiele off-road stukken laten liggen die perfect in het parcours pasten. nl de paterberg kan je ook off-road afdalen (gemiste kans in mijn ogen.) De ravito's zijn al uitgebreid besproken dus hier wijd ik me niet verder over uit. Ik heb steeds voldoende op mezelf mee in de vorm van een camelbag (1.5l), en gellekes en suikers.. Ik moet me wel aansluiten bij de andere commentaar hierboven, een extra bevoorrading bovenaan de vierschaar was welkom voor de optielus. Hier heb ik gepast omdat ik redelijk choco was. Was gestart van thuis uit en reed de 69km, dus zat boven aan de vierschaar al aan 71km en moest dan nog de rit uitrijden en naar huis. Omdat mijn reserves ferm aan het slinken waren heb ik de optielus laten liggen..
Volgend jaar normaal terug van de partij om dan hopelijk 100k op de teller te zetten.
greetz
choco_
Mountainbiker

Post by choco_ »

MTBartL wrote:Deze dit weekend ook gereden.
Ik ben van de streek en kan alleen maar zeggen bravo aan de parcoursbouwers met de privéstukken die het de moeite maken om deze tocht te rijden. Al de rest van het parcours ken ik namelijk volledig vanbuiten. Wel een paar potentiele off-road stukken laten liggen die perfect in het parcours pasten. nl de paterberg kan je ook off-road afdalen (gemiste kans in mijn ogen.) De ravito's zijn al uitgebreid besproken dus hier wijd ik me niet verder over uit. Ik heb steeds voldoende op mezelf mee in de vorm van een camelbag (1.5l), en gellekes en suikers.. Ik moet me wel aansluiten bij de andere commentaar hierboven, een extra bevoorrading bovenaan de vierschaar was welkom voor de optielus. Hier heb ik gepast omdat ik redelijk choco was. Was gestart van thuis uit en reed de 69km, dus zat boven aan de vierschaar al aan 71km en moest dan nog de rit uitrijden en naar huis. Omdat mijn reserves ferm aan het slinken waren heb ik de optielus laten liggen..
Volgend jaar normaal terug van de partij om dan hopelijk 100k op de teller te zetten.
greetz

voor de paterberg offroad kregen we geen toestemming meer!!
Post Reply