08-09.07.2017 - Avelgem - Ganzenhof-Krieretocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
mtbsdvd'83
Mountainbiker

Re: 08-09.07.2017 - Avelgem - Ganzenhof-Krieretocht

Post by mtbsdvd'83 »

eskimo1973 wrote:Kan er vroeger gestart worden dan 8u en bij aankomst betaald worden ?

We proberen één inschrijvingstafel te openen voor de vroege starters tegen 7u30.
VaMalder
Mountainbiker

Post by VaMalder »

Fijne toertocht waar alle elementen aanwezig waren om een leuke dag te beleven.
Ruime auto en bikeparking, vlotte inschrijving, grote bevoorradingen met zelfgemaakte cakejes, mooi parcours met een optielus om de hoogte meters nog een beetje in de hoogte te jagen.
Af en toe een pijltje te weinig maar misschien weggenomen ..
Tot volgend jaar.
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

Net terug van de 69, 'twas zoals atijd in orde.
Wat opwarmingswerk in Tiegem om na de bv in Kerkhove aan het echte werk te beginnen.
De 2de bv kwam wel heel snel, hoe zit dat dan met deze die nog de optielus rijden, hebben die dan 36 km geen bv ?
Voor ons was dat geen probleem, de optielus was na de Kluis allang geen optie meer.
Maar de Kluis, wa was dat :bounce: =D> Als locals is de Kluis meestal de gekende paadjes die we al 100 keer reden, maar deze keer niets van dat, het privéstuk was super (alleen was het wel heel lastig :oops: ). Draaien, keren, op en af zodanig dat we niet meer wisten waar we precies waren, zo hebben we het graag. Doe diene mens van da kasteel maar een goeie fles cadeau.
Bedankt Krierecrossers voor de zoveelste puike organisatie.
cujo
Mountainbiker

Post by cujo »

De 69 + optielus gereden.Zwaartepunt lag na de 3de bev met zowat 700hm op 35km op en rond de kluisberg. Hierbij een privé lus om van te smullen en idd nog nooit doorgeweest. Wist van vorig jaar dat er geen bev meer was en daarom 2 pullen meegenomen.
alexhaemers
Mountainbiker
Location: Scott speedster 20 2015 - KTM ultra team 29 2015 - epic fully 2018

Post by alexhaemers »

iemand deze op strava staan ? zodat ik ze kan nazien ?
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

Deze morgen met de dochter en nog enkelen voor de 49 met Hm gegaan. (Die er uiteindelijk 54 met 900Hm waren)
Inderdaad een zeer te smaken rit met passages in kluisbos die ik nog nooit eerder gedaan had mooimooi.
Alles poerdroog wel in laatste afdaling uit kluisbos wat opletten , als je de middengang neemt tspel met de "trappen" moet er in de uitloop net voor de straat een scherp stuk uitzitten die voor een instant lekke band zorgt , gast die voor ons zat POEF en direct plat...de dochter die volgde idem.

Sjappoo voor organisatie =D> =D> =D>

PS. wegens algemeen protest zalek de MTB eens poetsbeurtje geven #-o :lol: :lol:
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

Ik zie het volop zitten voor morgen, twijfel enkel nog tussen hardtail en fully, gewoon voor comfort van de rug. Heb deze al paar keer met de hardtail gereden, voel me ook iets geruster dan in de afdalingen.
Zie wel de welke morgenvroeg t liefste en mooiste lacht naar mij als ik de deur opendoe...
Witten79
Mountainbiker

Post by Witten79 »

De 69kms is dat effetief 69 of zijn het er meer?! Tes maar dat we wat kunnen krachten sparen en verdelen over gans de rit.

Gr witten
bossi
Mountainbiker

Post by bossi »

Vandaag hier de 87km gereden (92,1 met 1016 totale stijging ) toffe rit met lekkere koekjes waarvoor dank . Als oude knar had ik de energie voor de klimlus niet meer .Heb van deze tocht genoten,tot de volgende !!
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Vandaag de marathonversie gedaan en het waren inderdaad wat meer kilometers. Op GPS bij navraag bij medebikers een 107km in plaats van 100. Ik vermoed dat de 69 km ook iets meer zullen zijn. De extra kilometers zijn wel superleuk. Vooral de doortocht in het Kluisbos is schitterend (zowel de gewone als de optielus). Ik ben inderdaad ook op plaatsen gekomen waar ik nog nooit eerder heb gereden. Mensen die houden van hoogtemeters en bos moeten zeker opteren voor de 49 km en optielus. Iemand die wat meer tijd heeft raad ik zeker de 69 of 87 km + optielus aan. Het eerste deel is eerder vlak met de gekende stukken uit de kanaalzone. Wel verrassend was de doortocht bij het kasteel van Bossuyt (eveneens nog nooit gereden). Ook in Otegem (Ingooigem) zat er nog een privébos in. Al bij al een prachtige marathon waar het gemiddelde aanvankelijk hoog is, maar daalt tijdens de rit daar er op het einde wel hoogtemeters moeten overwonnen worden. De bepijling is goed, maar hier en daar kon er vooral in het eerste deel nog een pijlke bij. De bevoorradingen zijn prachtig, alleen is de spreiding (zeker voor degenen die de volledige tocht + extra lus rijden) wat ongelukkig. De eerste bevoorrading komt vrij vroeg, dan is het een lange afstand tot aan de tweede, na een zevental km heb je de derde en na de vierde bevoorrading is het nog een zwaar en lang stuk tot aan de aankomst. Toch alle begrip hiervoor, daar er met alle afstanden moet rekening gehouden worden. Een prachtige rit, die schitterend werd georganiseerd (met ook een bewaakte fietsparking) op een uitstekende locatie (toffe après). Een tocht waar ik graag terugkom. Hartelijk dank. =D> =D> =D>
Post Reply