Plaats hier alles met betrekking tot CUBE bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
PeePee
Mountainbiker

Cube Limited - welk model?

Post by PeePee »

Ik ga mijn eerste mountainbike kopen. Ik zoek een degelijke fiets - ik wil niet voortdurend het gevoel hebben dat ik moet oppassen dat ie het begeeft - en ik plan hem 2 à 3 keer te gebruiken. Vooral hier in de (plattere) bossen, af en toe een uitstapje naar meer heuvelachtiger plekken.

Ik ben zaterdag langs de Cube dealer geweest - ik heb gelezen dat Cube een goede keuze is - en die heeft mij zowat de voor- en nadelen van de verschillende modellen uit de Limited reeks uitgelegd.

Probleem is dat ik niet meer goed weet wat kiezen. De LT5 vind ik er het mooist uitzien, bevat de beste onderdelen, maar is natuurlijk ook het duurst. Nu is mijn vraag: voor welke van de 5 ga ik het best als je rekening houdt met wat hierboven staat?
vdc
Mountainbiker

Post by vdc »

Mijne maat rijdt met een LTD5, is er vré content van maar hij denkt wel dat die frames niet de lichtse zijn?...

btw. Waar is jouw Cube dealer gevestigd?...
De zijne is Fietsen Dirk in Drongen, super kerel trouwens maar
hij liet ons reeds vele malen weten dat Cube een ramp is qwa
leverngstermijn en wachttijden!

Wou mij ook een Reaction kopen maar zijn dus (zoals hij ook zei) sinds November nog steeds niet binnen gekomen...
garagist
Mountainbiker

Post by garagist »

thnxs endorfin, heb ik ondertussen ook gedaan. Krijg de bike vrijdag aan huis geleverd. Service hé.
Bijterke
Mountainbiker
Location: Cube LTD Team 2007 LX Disc, Ridley Icarus full Ultegra

Post by Bijterke »

Ge gaat er veel plezier aan beleven. Heb zelf sinds een kleine maand de Ltd 3 LX disc. Al zo'n 200 km mee gedaan en niets dan positieve dingen van te zeggen. Als ik dan toch al iets negatiefs zou moeten zeggen dan eventueel over de banden. Wij rijden met ons clubke in de kempen en het met de banden die erop liggen precies minder grip dan met degene die op mijn vorig fietske lagen.
Bijterke
Mountainbiker
Location: Cube LTD Team 2007 LX Disc, Ridley Icarus full Ultegra

Post by Bijterke »

Heb zelf sinds een kleine maand een Ltd 3 LX disc. Niets dan positieve over te zeggen. Heb hem gekocht bij Fietsland in Eersel (NL) net over de grens nabij Turnhout. Ik had geluk toen. De 2005 modellen waren nog maar de dag ervoor geleverd en heb meteen het toonzaalmodel meegekregen na een beetje aandringen. De Ltd 5 is uiteraard een prachtig fietske met een zeer goede afmontage. Bij Fietsland wisten ze me wel al te vertellen dat de levertijden voor deze fiets, waarschijnlijk enkele maanden zouden zijn.
Het hangt natuurlijk van je beschikbare budget af, maar voor een eerste fietske zou ik opteren voor de Ltd 3.
garagist
Mountainbiker

Post by garagist »

Lig nu met de geox barro mud achteraan en de schwalbe jimmy voor
Ik denk dat de schwalbe racing ralph van de cube inderdaad niet voor de modder bestemd is maar wel een goede allround band. Ik zie wel, het is wel een zeer mooie band hé, met de matzwarte wielen vind ik het prachtig. Maar ja, daar kom je niet ver mee hé.
Snake
Mountainbiker

Post by Snake »

yow,

ik heb mij vorig jaar in oktober de cube ltd 1 gekocht (ook gekocht bij fietsen dirk in drongen) en kheb er inderdaad een maand langer dan voorzien op moeten wachten, dus eigelijk 2 maand in totaal :-?
ma kben der wel tevreden over, het is een goe fietske.

grtz
JanMetDePet
Mountainbiker

Post by JanMetDePet »

Bel eens naar de bike-discount in Duitsland...zeer goede prijzen voor de ltd5 (je koopt je daar een ltd5 voor de prijs van een ltd3 hier)
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

van plan maar 2 a 3 keer te gebruiken? dan kan je er toch beter eentje gaan huren? (anders wil ik die cube ltd 5 wel overkopen na de 3 keer :wink: )

Ik vermoed dat je hem 2 a 3 keer per week gaat gebruiken.
Dan hangt het er nog vanaf waarvoor je de fiets gaat gebruiken. Tochten in welke regio?
Wil je wedstrijden rijden of blijft het louter bij TT's?

Ik ben eerder van het principe, ik koop een vrij goedkoop fietske. Als ik niet tevreden ben over een bepaald onderdeel wacht ik totdat het versleten is en dan upgrade ik het.
vanaf LTD 3 tot 5 heb je toch hetzelfde frame. De 3 volstaat voor mij qua afmontering. Als je vaak in de Ardennen of bergen gaat rijden is het misschien wel goed om voor de betere vorken en dus een hogere afmontage te kiezen.

Als je zoals je zegt vooral in de platte bossen gaat rijden, zal de LTD 3 wel volstaan.
Hoe duur het materiaal ook is, het slijt allemaal en moet vervangen worden. Mijn mening is dan nog dat ik met mijn gewicht (85kg) de dure lichte materialen nog sneller kapot krijg dan de goedkopere zware versies.
pieter mels
Mountainbiker
Location: cannondale scalpel team replica & Van nicholas astraeus

Post by pieter mels »

vdc wrote:Mijne maat rijdt met een LTD5, is er vré content van maar hij denkt wel dat die frames niet de lichtse zijn?...

btw. Waar is jouw Cube dealer gevestigd?...
De zijne is Fietsen Dirk in Drongen, super kerel trouwens maar
hij liet ons reeds vele malen weten dat Cube een ramp is qwa
leverngstermijn en wachttijden!

Wou mij ook een Reaction kopen maar zijn dus (zoals hij ook zei) sinds November nog steeds niet binnen gekomen...

na de kerst besteld mijn reaction en sonds vorige week binnen gehad.
Post Reply