07.05.2017 - Buggenhout - 7e Bergpallieterstoertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
francesco II
Mountainbiker

Re: 07.05.2017 - Buggenhout - 7e Bergpallieterstoertocht

Post by francesco II »

ik heb gezien dat de tocht in Meldert kravaalbos passeert, dus ik vermoed dat het dezelfde tocht als vorig jaar is?
eric
Mountainbiker

Post by eric »

fietsertjeAnn wrote:Waar passeert de tocht juist in Asbeek ? We zouden graag daar op parcours gaan en in Buggenhout even binnenspringen om eurookes neer te leggen. Dan zetten we ons parcours verder tot in Asbeek.
Aan de Putberg, dan kan je de lus van Asse en het Borrébosje meepikken of aan de Koekoek, dit is op de terugweg naar Buggenhout.
weldman
Mountainbiker

Post by weldman »

Centrum Asbeek aan stylemans is de bevoorading
sofeurken
Mountainbiker

Post by sofeurken »

vandaag dus de bergpallietertocht van buggenhout gereden,was er al enkele malen in de streek,ondermeer droeshout en dus goei herrinneringen :-) ,t vrouwtje ging op t gemak voor de 50,ik 75(die er 80 waren).kort samengevat;t'begon héél goed,het stuk na de 2" bevoorr was super,werkelijk zeer mooi en zag dat er daar nog veel meer mogelijkheden waren(asse,groot-bijgaarden)en dan na de 3" bevoorr waren t eigenlijk veel lange rechte grindwegen,beetje anti-climax.niettemin zeer content dak er bij was,goede bevoorr,toffe sfeer,graag kom ik volgend jaar terug =D>
RumaNoV
Mountainbiker

Post by RumaNoV »

Leuke en snelle rit, mede door het perfect berijdbare parcours. De 77 km op het menu gezet en genoten van een afwisselend parcours met snelle dreven en steile klimmetjes. Een aantal keer bijna een afslag gemist, dus in de toekomst hier en daar een extra pijltje kan zeker geen kwaad :-) Na de rit een leuke après-bike, helaas geen beveiligde fietsenparking (of heb ik deze over het hoofd gezien).

Tot volgende jaar!
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Na een aanloop begonnen de leuke kuitenbijtertjes en afdalingen elkaar op te volgen.
In het begin vielen me de lange kraaknette grintpaden door Buggenhoutbos op. Dat moet wat kosten om de natuur in zulk een keurslijf te houden.
Uiteraard kwamen er na de bevoorrading ook al eens stukken die vorige week in Opwijk op het menu stonden.
Hier en daar moest je wel op je qui-vive zijn voor de geulen in de paadjes.
Niettemin zat er toch voldoende afwisseling in imo.
Ook een stukje over de 75 geëindigd en nergens een missingske gehad: bepijling was dus perfect.
Nog genoten op het gezeliige terras van de aprés van een Karmeliet van 't vat.
Toffe voormiddag gehad!
VaMalder
Mountainbiker

Post by VaMalder »

Naar Asbeek gereden om op de langste afstand aan te sluiten. De hoogtemeters waren vooral in Asse te vinden daarna was het vrij vlot rijden over de vlakke wegen richting feesttent. Op de terugweg 1 keer verkeerd gereden in Buggenhout bos door een verplaatst pijltje maar voor de rest geen problemen. Bevoorradingen ook in orde - tot volgend jaar !
Magi
Mountainbiker
Location: Ne zwarten, vond ik mooi...daarom, maar toch een specialized!

Post by Magi »

Genoten,
Snelle start, snel geeindigd, tussenin een plezier om te rijden, fijne tocht, vriendelijke en lekkere bevoorradingen,vlotjes!
En met een karrevracht aan prijzen naar huis!
Supertombola :wink:
Tot de volgende
Louis
Post Reply