Wat is er aan de hand op de VTT's in Wallonië?
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- black tragic
- Mountainbiker
- Location: GT pro line 24" / GT Fury 26" '12 / GT gtr 2.0 28" '12 / GT Xizang 29" '92
Wat is er aan de hand op de VTT's in Wallonië?
Post by black tragic »
Wat is er sinds seizoen 2017 aan de hand met de toertochten in Wallonië?
Ik rij al bijna 20 jaar elke weekend de toertocht in de regio Luik en Namen van Stany Smol en GHF enz.
Wat opvalt is dat de parcours sinds dit jaar opvallend saai zijn geworden. Heel veel asfalt, heel veel brede boswegen.
Singletracks zijn in aantal en afstand op één hand te tellen.
Bevoorrading: 2 op 55km
Mogen ze niets meer van de overheid?
Ik rij al bijna 20 jaar elke weekend de toertocht in de regio Luik en Namen van Stany Smol en GHF enz.
Wat opvalt is dat de parcours sinds dit jaar opvallend saai zijn geworden. Heel veel asfalt, heel veel brede boswegen.
Singletracks zijn in aantal en afstand op één hand te tellen.
Bevoorrading: 2 op 55km
Mogen ze niets meer van de overheid?
- aresius
- Mountainbiker
Re: Wat is er aan de hand op de VTT's in Wallonië?
In de Ardennen moet je idd soms zoeken naar pareltjes.
Vaak zal het te maken hebben toelatingen, privé stukken, boskap, ...
Afgelopen weekend ook gemerkt
Zondag de GHF tocht van Sart-lez-Spa was imho ook redelijk saai, enkele leuke stukken maar uit die streek is er veel meer MTB plezier te halen.
Maar de Transforestière gisteren in Tellin was dan weer ubersaai, zodat de tocht van Sart al bij al nog goed meeviel.
Het kan ook zijn dat ik iets te verwend ben aan het worden...
Vaak zal het te maken hebben toelatingen, privé stukken, boskap, ...
Afgelopen weekend ook gemerkt
Zondag de GHF tocht van Sart-lez-Spa was imho ook redelijk saai, enkele leuke stukken maar uit die streek is er veel meer MTB plezier te halen.
Maar de Transforestière gisteren in Tellin was dan weer ubersaai, zodat de tocht van Sart al bij al nog goed meeviel.
Het kan ook zijn dat ik iets te verwend ben aan het worden...
-
'T groot mes
- Mountainbiker
- Location: Olymîa F1-X, Olympia IRON,Trek Fuel EX, Trek remedy 650B, Trek Slash 650B,
Post by 'T groot mes »
ik vind het nog redelijk meevallen, ik moet wel zeggen dat ik persoonlijk meestal die van Stany Smol iets leuker vind.
Maar om de "gewone" plaatselijke rijders aan te trekken maken ze inderdaad niet altijd een super zwaar en uitdagend parcours maar een tocht die voor iedereen wat doenbaar is, ook voor jong en oud en de minder getrainden, maar dat is toch al enkele jaren zo.
Ik heb laatst nog Hamoir en aywaille gereden en dat was toch leuk en 3 bevoorradingen als ik me niet vergis. ik ken die streek redelijk goed en weet dat ze veel laten liggen maar begrijp het soms wel ( ik nodig soms een groepje vrienden uit voor een tocht en die zeggen me dat "moest jij hier een toertocht organiseren dan raakt er maar 20man rond
en dit wil men juist vermijden) en inderdaad ook daar beginnen ook meer en meer regeltjes te gelden.
Maar om de "gewone" plaatselijke rijders aan te trekken maken ze inderdaad niet altijd een super zwaar en uitdagend parcours maar een tocht die voor iedereen wat doenbaar is, ook voor jong en oud en de minder getrainden, maar dat is toch al enkele jaren zo.
Ik heb laatst nog Hamoir en aywaille gereden en dat was toch leuk en 3 bevoorradingen als ik me niet vergis. ik ken die streek redelijk goed en weet dat ze veel laten liggen maar begrijp het soms wel ( ik nodig soms een groepje vrienden uit voor een tocht en die zeggen me dat "moest jij hier een toertocht organiseren dan raakt er maar 20man rond
-
'T groot mes
- Mountainbiker
- Location: Olymîa F1-X, Olympia IRON,Trek Fuel EX, Trek remedy 650B, Trek Slash 650B,
Post by 'T groot mes »
mmm pain saucisse van den BBQ na zo een ardennen tochtje met nen goeien blondencode-242 wrote:de worstjes zijn altijd op omdat ze te vroeg beginnen bakken
- spiermassa
- Mountainbiker
- Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line
Post by spiermassa »
over kant ardennen kan ik nie oordelen .....maar zit veel in henegouwen en waals-brabant......en daar is het nog top.Vooral de streek rond Mons zijn er altyd technische tochtjes van toporganisatie met alles erop en deraan.......remember vorige week Cuesmes.
Toertochten moet ge meestal niet gaan rijden om technische hoogstandjes aan elkaar te rijgen. Daar bestaan andere tracks voor
.
Maar de meeste tochten van de GHF bvb krijgen meestal nog wel de toelatingen die ze de laatste jaren kregen, op enkele paadjes na dan. Ik spreek niet over 15 of 20 jaar geleden, maar toen werd er wel veel gewandeld op sommige tochten
.
Een TT wordt ook georganiseerd om wat geld in één of andere clubkas te krijgen, en daarom wil men ook een breder publiek aantrekken.
Wil je genieten van echt leuke trails, schaf dan een goeie rugzak en een goeie gps aan, en er gaat een nieuwe mtb-wereld voor je open !
Maar dan niet zeuren over 2 ipv 3 bevoorradingen
.
Enneuhhh .. er bestaan nog wel degelijk pareltjes van TT's >> neem bvb die van Pont-Ligneuville van einde april, mét tracks los door den bos en mét gerookte forel op de ravito's
Maar de meeste tochten van de GHF bvb krijgen meestal nog wel de toelatingen die ze de laatste jaren kregen, op enkele paadjes na dan. Ik spreek niet over 15 of 20 jaar geleden, maar toen werd er wel veel gewandeld op sommige tochten
Een TT wordt ook georganiseerd om wat geld in één of andere clubkas te krijgen, en daarom wil men ook een breder publiek aantrekken.
Wil je genieten van echt leuke trails, schaf dan een goeie rugzak en een goeie gps aan, en er gaat een nieuwe mtb-wereld voor je open !
Maar dan niet zeuren over 2 ipv 3 bevoorradingen
Enneuhhh .. er bestaan nog wel degelijk pareltjes van TT's >> neem bvb die van Pont-Ligneuville van einde april, mét tracks los door den bos en mét gerookte forel op de ravito's
-
El_Gran_Extractor
- Mountainbiker
Post by El_Gran_Extractor »
lowie wrote:Toertochten moet ge meestal niet gaan rijden om technische hoogstandjes aan elkaar te rijgen. Daar bestaan andere tracks voor.
Maar de meeste tochten van de GHF bvb krijgen meestal nog wel de toelatingen die ze de laatste jaren kregen, op enkele paadjes na dan. Ik spreek niet over 15 of 20 jaar geleden, maar toen werd er wel veel gewandeld op sommige tochten.
Maar dan niet zeuren over 2 ipv 3 bevoorradingen.
Pont-Ligneuville was inderdaad zalig !!
Ik heb de 65km reeds gereden van het Malmedy Mountainbike Festival dat zal plaatsvinden op 28 mei 2017. Veel wortelstukjes die echter goed te rijden zijn, een enkele afdaling die zeer stijl en technisch is, veel singletracks zowel naar beneden als plat als naar boven. Zeker niet saai te noemen, even zwaar als de RDHF (op de 65 km), maar iets makkelijker te rijden (zeker in vergelijking met de vorige jaren gaat het iets sneller bollen).
- black tragic
- Mountainbiker
- Location: GT pro line 24" / GT Fury 26" '12 / GT gtr 2.0 28" '12 / GT Xizang 29" '92
Post by black tragic »
Ik heb Pont-Ligneuville ook gereden, ook de 65km en op een paar stukken na was het te veel asfalt en te veel boswegen. Ik was met nog drie anderen die ook vonden dat het niet meer was wat het ooit geweest is.El_Gran_Extractor wrote:lowie wrote:Toertochten moet ge meestal niet gaan rijden om technische hoogstandjes aan elkaar te rijgen. Daar bestaan andere tracks voor.
Maar de meeste tochten van de GHF bvb krijgen meestal nog wel de toelatingen die ze de laatste jaren kregen, op enkele paadjes na dan. Ik spreek niet over 15 of 20 jaar geleden, maar toen werd er wel veel gewandeld op sommige tochten.
Maar dan niet zeuren over 2 ipv 3 bevoorradingen.
Pont-Ligneuville was inderdaad zalig !!
Ik heb de 65km reeds gereden van het Malmedy Mountainbike Festival dat zal plaatsvinden op 28 mei 2017. Veel wortelstukjes die echter goed te rijden zijn, een enkele afdaling die zeer stijl en technisch is, veel singletracks zowel naar beneden als plat als naar boven. Zeker niet saai te noemen, even zwaar als de RDHF (op de 65 km), maar iets makkelijker te rijden (zeker in vergelijking met de vorige jaren gaat het iets sneller bollen).
Tja,
Beter slecht gefietst dan niet gefietst zeker
zondag eens kijken of Aywaille beter is.