30.04.2017 - Deurne - Diest
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
PeterGiant
- Mountainbiker
Re: 30.04.2017 - Deurne - Diest
Post by PeterGiant »
Prachtige tocht, bevoorrading top. Eventuele tip voor volgende editie: laatste zware stukken op de rodenberg splitsen in moeilijke en gemakkelijke route. Bedankt aan de organisatie.
Voor mij was dit een eerste kennismaking met dit parcours en ik moet zeggen dat ik me nergens heb verveeld, integendeel. De stukken asfalt waren indd perfect te gebruiken om te recupereren. 1 beklimming heb ik te voet gestaan en dat was ergens op de stadswallen, daar waar er bovenaan heel wat wortels lagen (waar anderen reeds stil stonden).
Omdat ik hier op het forum had gelezen dat er nog wat in petto was op het laatste, heb ik onderweg niet al mijn pijlen verschoten. Daar waar velen op de Rodenberg een stukje oversloegen of vloekten, kon ik hier lustig doorpeddelen. Het stukje singletrack op het einde waren om vingers en duimen bij af te likken. Ik duid deze met stip aan voor volgend jaar!
Omdat ik hier op het forum had gelezen dat er nog wat in petto was op het laatste, heb ik onderweg niet al mijn pijlen verschoten. Daar waar velen op de Rodenberg een stukje oversloegen of vloekten, kon ik hier lustig doorpeddelen. Het stukje singletrack op het einde waren om vingers en duimen bij af te likken. Ik duid deze met stip aan voor volgend jaar!
Heerlijke tocht! Echt perfect in orde. Rijstpapke bji de BV kwam perfect van pas op de afsluitende singletracks
Ik lees op mtb-you dat er morgen foto's online komen; waar stond de fotograaf misschien? Niks gemerkt.
Ik lees op mtb-you dat er morgen foto's online komen; waar stond de fotograaf misschien? Niks gemerkt.
- frits motaar
- Mountainbiker
Post by frits motaar »
ook niks gezien....TNTrek wrote:Heerlijke tocht! Echt perfect in orde. Rijstpapke bji de BV kwam perfect van pas op de afsluitende singletracks![]()
- frits motaar
- Mountainbiker
Post by frits motaar »
_Pe_ wrote: Het enige nadeel aan deze tocht was dat er veel gevaarlijke oversteken waren en dat er geen enkele seingever was te zien. Dit is zeker geen opmerking naar de organisatie want het zal zeker niet eenvoudig zijn om veel vrijwilligers te vinden voor zo een hondenjob, maar als fietser is het altijd leuk wanneer er iemand staat die de auto's even tegen houdt. Of voor mijn part zelfs de deelnemende fietsers. Dan ben je altijd wat geruster.
Als "occasionele seingever" mag je het verkeer,ttz de auto's NIET tegen houden,maar die zijn bedoeld om ons bikers tegen te houden,tot je veilig kan oversteken.....of je moet een "beëdigd seingever" zijn,met de nodige aanvragen van dien.
Last edited by frits motaar on Wed 03 May 2017 09:56, edited 2 times in total.
Je vergeet iets te quoten Frits 
_Pe_ wrote: Het enige nadeel aan deze tocht was dat er veel gevaarlijke oversteken waren en dat er geen enkele seingever was te zien. Dit is zeker geen opmerking naar de organisatie want het zal zeker niet eenvoudig zijn om veel vrijwilligers te vinden voor zo een hondenjob, maar als fietser is het altijd leuk wanneer er iemand staat die de auto's even tegen houdt. Of voor mijn part zelfs de deelnemende fietsers. Dan ben je altijd wat geruster.
- frits motaar
- Mountainbiker
Post by frits motaar »
Dan blijft het nog steeds zo dat je het verkeer niet mag stilleggen......_Pe_ wrote:Je vergeet iets te quoten Frits