manitou voorvorken
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Ik heb een skreb elite staan op mijn killer bee en veleden jaar heb ik er magura juli's opgezet, ik ben er tevreden mee. Ik moet zelfs zeggen dat ik veel mer op mijn gemak ben in afdalingen, dat kan natuurlijk enkel door de schijfremmen zijn, maar ik kan je garanderen dat mijn vorkje zelf nog niet "van zijn oren liet maken"....
-
flabbes
- Mountainbiker
- Location: Kinesis a500 frame rockshox judy tt en shimano deore
manitou voorvorken
Ik heb vaker op sites gezocht naar wat info over fietsen. op veel fietsen kwam ik manitou vering tegen. helaas weet ik niets over de kwaliteit van deze veringen en of je ze ook wel kan instellen (kwa stijfheid), waar vind ik wat informatie daarover
En waarom niet, omdat dat zo in de stats staat? Ik rij al jaren met zijn voorloper de Mars Elite en zelfs op de laatste afdaling van de Cristalp liet die me niet in de steek, welliswaar met de minieme hulp van een carbon booster maar dichtgeslagen is hij nog nooit.pr023473 wrote:Ik lees in je profiel dat je blijkbaar de heuvels opzoekt.
De manitou skareb super is een pure XC vork en dus niet zo geschikt voor de heuvels.
Verder is het onderhoud poepsimpel. Ik rij wel met lizzard skins, dat scheelt ook weer een slok op de borrel. Nog nooit een greintje vuil in de vork aangetroffen.
- chris
- Mountainbiker
ik kan me de dag niet herinneren dat ik al de volledige veerweg (80mm) nodig heb gehad .... en ... traag rij ik ook ni naar beneden...pr023473 wrote:Ik lees in je profiel dat je blijkbaar de heuvels opzoekt.
De manitou skareb super is een pure XC vork en dus niet zo geschikt voor de heuvels.
ben wel geen zwaargewicht - 68kg - droog gewogen
het gaat me hier vooral om de bestendigheid van de vork onder het disc-geweld.
chris & co
-
klainblat
- Mountainbiker
Ik rijd met manitou skareb elite 100 en da's een goed gerief. Goed instelbaar. Je krijgt er zelfs zo een speciaal pompje bij met een manometer om alles af te stellen naar je zin. Je kan de demping dan ook nog handmatig bijstellen onderaan de vork als je ze wat stugger wil tijdens een rit. Ik ben dus zeer tevreden over mijn manitouvork. Gene schrik dus, 't is kwaliteitsgerief. :D