16.04.2017 - Villers-La-Ville - 21e La Trace Dhez

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
dirty
Mountainbiker

Re: 16.04.2017 - Villers-La-Ville - 21e La Trace Dhez

Post by dirty »

Bevoorradingen waren super !
parcours ook zeer mooi bij deze droge omstandigheden !
Een dikke merci voor de vele seingevers onderweg .

Heel veel volk uit onze streek gezien aan de start en onderweg .
koppigaard
Mountainbiker

Post by koppigaard »

Tangissart moet je meer dan eens in je leven hebben gereden. Politie die je vrije doorgang verleent, dat kom je niet iedere dag tegen. Vreesde even voor een plaatselijke wodca-actie. Fruit, taart, pudding, cake met tweetalige handleiding...dan mag het aan de tap wat trager. Na Rillaar vorige week, ZALIGE TOCHTEN, zoals iemand eerder opmerkte.
Zazoo
Mountainbiker

Post by Zazoo »

Ondertussen voor de 5de keer hier aan de start. Wederom zeker niet beklaagd. Zeer mooie rit, perfect georganiseerde en bevoorradingen die kunnen concurreren met menige paasbrunch! Tot volgend jaar!
Santos80
Mountainbiker

Post by Santos80 »

Na een vlotte inschrijving samen met een kameraad vertrokken voor de 73km.
Het was nog frisjes om 8.30u maar na de eerste beklimming was de motor al op temperatuur.
Wat volgt is een magnifiek afwisselend parcours. Pittige beklimmingen, mooie singletracks, vette afdalingen. Af en toe een strookje asfalt ideaal als recup, dit allemaal in een prachtige omgeving.
Zo'n uitgebreide bevoorrading had ik in jaren MTB'en nog niet tegengekomen. Heb zelfs al in hotels verbleven waar het buffet kleiner was dan vandaag :lol:

Uiteindelijk aangekomen met 66km en 1320hm op de teller, beduidend meer dan de 900 (of was het nu 1200hm?) die op de site stonden. Nu lees ik hier dat je aan de start dus naar links moest voor de 73km #-o

Dit is een absolute toptour met een organisatie die alles tot in de puntjes geregeld heeft.
Bedankt en tot volgend jaar! (o)
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

De avond ervoor alles controleren en klaarzetten, om 5uur opstaan, 1u40 rijden enkele rit. Alleen al de voorbereidingen duren langer dan de volledige uitstap van de wielertoeristen, voetballers, of lopers.
Of we zouden willen wisselen? NOT !!!.
Michel, Martine, Jorrit en Lisa kiezen de 50Km. Giovanni, steven, Patrick en mezelf gaan voor de 73km.

Van meteen laat Tangissart weten waarom we ons zover verplaatsen. Ongerepte hoogtemeters temidden de mooiste panorama" s dienen zich onmiddelijk aan. Een volledig hertekend parcours laat enkel toe voor 100% te genieten. Een festijn voor de klimmers, kersen voor de dalers en liefhebbers van gewortelde en gerotste flow. Weinig technisch, maar door de daalsnelheid blijft de adrenaline komen.

De organisatie top, De ravitos uitzonderlijk: pasta' s, taarten, zoutjes, fruitbrochette's, pizzabrood, koeken en cake. Nog nooit gezien.
Na 65km was mijn vuur geblust, maar de afsluitende Tobogan dacht er anders over.
Leuke après met de groep, goed gelachen en achteraf proper gewassen.

ps: Om 8u30 vertrokken en geen chrono's gezien. Enkel hun gellekes als stille getuigen van echte sportmannen.
edi
Mountainbiker

Post by edi »

Geen spijt van om deze te kiezen dit weekend.
Kurkdroog parcours, mooie bospassages, overal seingevers, leuke afdalingen en bergjes, uitgebreid buffet. En dat voor 6 euro! Had topics gelezen en had technischer verwacht. Minder technisch dan Thuin. Maar zeker super parcours! Misschien eens als chrono rijden volgend jaar, maar dan mis je het buffet :-D maar voor 10 euro zo een top chrono kunnen rijden is ook geen geld.
Had 73 km en 1378 hm. En dat op 1 uur auto van Gent!

Klein minpuntje was op BV 2 bidons vullen deden ze met kan, waardoor een wachtrij, laat 1 of 2 dispensers voor de mensen die hun bidon willen bijvullen.

Chapeau voor dergelijke organisaties die alles zo rond krijgen en georganiseerd krijgen.
Blijkbaar als een jeugdbeweging helpt is altijd top, Kortrijk dutsel was ook zo een ritje!
marre71
Mountainbiker

Post by marre71 »

TOP TOP TOP =D> (o) 6euro waart tot volgend jaar
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Ondertussen mijn 5de of 6de deelname, en nog nooit gestopt aan die bev'n. Toch es moeten overwegen :-)
De chrono was top en vooral snel (+25avs).
Vandaag toch wat pijnlijke benen.
liebherr 914
Mountainbiker
Location: bulls 29er single speed , bulls wild flow 2 29er, merida big nine

Post by liebherr 914 »

En ik die dacht dat ik snel gereden had aan 15(Avs)maar k'heb toch goed gegeten :-D :-D Anyway een prachtige tocht en volgend jaar terug met de menage.

Grts.De liebhertjes.
wave68runner
Mountainbiker

Post by wave68runner »

ivovlo wrote:Coorection:

bedankt aan de eerlijke vinder van mijn garmin rond km 37 (op de 70 km)!
merci a la trouveur honnaite de mon garmin!

Et aussi merci a l'organisation pour l'efficianc!!!!!?

MERCI
IK heb niet zo veel chance als jij.
Ben ook mijn garmin Edge 705 kwijt...
maar ik heb nog niks gehoord...
Dus als er iemand iets heeft gezien ...
Post Reply