16.04.2017 - Villers-La-Ville - 21e La Trace Dhez

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Verzetje
Mountainbiker

Re: 16.04.2017 - Villers-La-Ville - 21e La Trace Dhez

Post by Verzetje »

Zeer leuke tocht. Maar toch ergens iets gemist....
Had maar een goei 66km ipv 73, maar wel meer dan 1200HM :roll:

Duidelijk minder zwaar dan Thuin en zeer leuk met de seingevers enz...

Edit: inderdaad, zie nu op het plan, in het Bois d'Hez moet ik iets gemist hebben :evil: :evil: :evil:
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Ik ben ook maar tot 66km geraakt op de rando.
Bepijling was goed, daardoor niet het gevoel om ergens een lusje gemist te hebben.
Temeer daar ze op de laatste ravi zeiden dat er nog 18km te doen waren, ik zat daar op 48,5 kms. Iemand daar meer kms?

Aan de start bleken de randoneurs toch vroeger te mogen vertrekken dan 8u15. Een raadsel imo. Onderweg dus idd chrono rijders op de nek gekregen. Weliswaar verliep alles zonder conflicten, de paden waren breed genoeg om te passeren. Na een 25km zat ik goed ingependeld tussen de al wat tragere chrono's.
Overal kunnen bollen en geen files tegengekomen.
3 Bevoorradingen waarvan de eerste en de tweede echt een buffet waren. Pudding, taartjes, koeken, gewoon teveel om op te noemen.

Er zou een probleem met toelatingen geweest zijn? Vermoedelijk zal het dat bos geweest zijn waar een grote asfaltlus omheen liep?
In deze streek is dat maar een klein probleempje, genoeg andere lekkere tracks om te serveren.
Na de laatste splitsing voor de 73 werd het heel rustig, een beetje verrassend gezien het aantal auto's dat langs de baan stond geparkeerd.
Om af te sluiten: 'de Tobogan', een ideaal visitekaartje zo net voor de aankomst.

Goed geamuseerd, de Pasen is er nog wat zaliger mee geworden :wink:
mattias de clerck
Mountainbiker

Post by mattias de clerck »

Kvond dees ook wel een aangenaam toerke. Nog pittige stukskes tussen. De benen zen opgewarmd voor morgen de grand halleux te rijden :-)
henkdetank
Mountainbiker

Post by henkdetank »

vandaag chrono gereden 72km en 1350hm een pak meer dan de aangekondigde 900hm
door wat dingen achterop geraakt bij de start helaas geprobeerd goed te maken in de eerste km maar dat heb ik op het eind moeten bekopen stond op het laatst bij elke klim geparkeerd
het verhaal met de TT snap ik ook niet een lus rijden en dan een hele kudde TT rijders voor je dat was vorig jaar ook zo dat hebben ze niet opgelost, de kopmannen waren net snel genoeg denk ik om het ergste tevoorkomen maar achterin gaf dat best oponthoud
verder super tochtje met een aantal mooie afdalingen
DDT-STAS
Mountainbiker

Post by DDT-STAS »

Wij hebben hier de TT van 48 gereden...en het was naar onze mening een TOPPER =D> =D>
Zeer leuk zo te kunnen mtb-en in een prachtige streek met de nodige htm en met seingevers waardoor je
veilig kan oversteken zonder risico's te nemen.. en de bevoorrading..zelden zo uitgebreid gezien :drunk:
Dikke merci aan de organisatie! voor ons mag het zo elke week zijn!
De laatste weken altijd al wat htm gehaald en het mag gezegd worden dat de 'zwaardere' TT-en toch wel de beste en leukste zijn!
Was een goei training voor de Roc d'ardenne binnen 2 weken 8-[
ivovlo
Mountainbiker

Post by ivovlo »

bedankt aan de eerlijke vinder van mijn garmin rond km 37 (op de 70 km)!
merci a la trouveur honnaite de mon garmin!

Et aussi merci a l'organisation pour l'efficiance?

MERCI
ivovlo
Mountainbiker

Post by ivovlo »

Coorection:

bedankt aan de eerlijke vinder van mijn garmin rond km 37 (op de 70 km)!
merci a la trouveur honnaite de mon garmin!

Et aussi merci a l'organisation pour l'efficianc!!!!!?

MERCI
Huffy
Mountainbiker

Post by Huffy »

Heel blij deze te hebben gereden en er een uurtje (x2) voor onderweg te zijn

Niet de chrono gereden , wel de 73km ( klopte ook ) , goed tempo en af en toe eens doorgereden , + nog eens de eerste lus tot aan de abdij als extra'tje
goed voor 22.5gem , 90 km en 1800 hm's , ( aan de 3de BV had ik +-58 km dacht ik , wel toevalig daar iemand horen vertellen ook niet aan de 73 km te zullen geraken )

bevoorradingen met zeker het eerste buffet heel goed , de 3de was wel serieus wat minder maar toch genoeg.
Bepijling en seingevers subliem!

Topritje gehad
Duvel biker
Mountainbiker

Post by Duvel biker »

Heel leuke tocht vandaag, ik ken de regio maar toch waren er veel verrassingen.

Het zag er me allemaal wat minder druk uit dan de andere jaren.... misschien minder volk gehad?

De 73km hadden inderdaad een veel meer hoogtemeters, iets van 1350....

Dus dikke merci voor de organizatie!!!!!

Wel een pak volk van knokke-heist tegengekomen :-)
bdc
Mountainbiker

Post by bdc »

Ook toegekomen met 66km op de teller. Aan de start/finish zag ik waarom: 73km was meteen aan de start naar links, alle andere afstanden naar rechts.

Heb die startlus er dan maar gedeeltelijk bij genomen, en 2x de tobogan (laatste afdaling) gedaan, en zo toch aan 73km en 1400hm geraakt.

Die vroege splitsing verklaart dan ook waarom chronorijders toch nog over de toertochtrijders zijn moeten gaan.

Knappe tocht, inderdaad jammer van die vele kms asfalt voor ravito 3, terwijl het bos links en rechts er wel degelijk lag.
Post Reply