05.03.2017 - Leopoldsburg - Eindhappening fietspromo

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
morti
Mountainbiker

Re: 05.03.2017 - Leopoldsburg - Eindhappening fietspromo

Post by morti »

Griffon wrote:Ken het militair domein wel een beetje, komt de tocht ook helemaal niet over de vaste routes van leopoldsburg?
Achter de draat van Koersel kapseltje kan je inpikken aan de 50km lus. Dan verlaten ze het miltaar domijn en gaan ze een stuk doen van het parkoer van de stalse moosdabers
morti
Mountainbiker

Post by morti »

Griffon wrote:Ken het militair domein wel een beetje, komt de tocht ook helemaal niet over de vaste routes van leopoldsburg?
Nee daar komen ze niet
berten
Mountainbiker
Location: Cube reaction hybrit slt + cube reaction race+cube reaction sl

Post by berten »

Waar kunnen de foto s bekeken worden aub ?
Svenny007
Mountainbiker

Post by Svenny007 »

berten wrote:Waar kunnen de foto s bekeken worden aub ?
deze zullen op http://www.mtb-you.be" onclick="window.open(this.href);return false; komen te staan denk ik.
junior72
Mountainbiker

Post by junior72 »

Ik vond het een supertocht . Zwaar met mooie passages.
Heb mij goed geamuseerd op de 50km.
Wald Herr
Mountainbiker

Post by Wald Herr »

TT zoals elk jaar een van de mooiste van de regio owv het fantastische decor waar ge uw km-kes moogt malen. Ge komt genen auto tegen ! Tanks en pantserwagens daarentegen.. :lol:
De uitbreiding met een lus van 50km vond ik zeker de moeite. Bovendien was het daar wat rustiger en kon er al eens doorgereden worden. Want door de recente regenval waren er heel wat km singletrack geworden en moest er dus nog al eens aangeschoven worden achter een tragere MTB-er. Het summum daarvan was die lange lus door een loopgracht die ik tegen een klein 5km/u heb moeten doen. Al vond ik dat niet echt de max, het blijft pech voor mij want het is geen koers. Dus geen enkel kwaad woord voor de rustige biker vooraan.
BV zoals elk jaar ook dik in orde. Vlak daarna kregen we het leukste stukje technisch parcours en vanaf dan was het meer van hetzelfde richting finish. De tanktrack heb ik links laten liggen en met de wind op de neus naar de afspuitstand. Ook hier hebben ze de grootste wasstraat van het seizoen maar het waterdebiet was deze keer duidelijk te laag : de losse Karcher units achteraan die normaal de lak van uwe bike kunnen afspuiten leken overjaarse bompa's die met moeite de losse modder eraf kregen :roll: We hadden daar dus bijna 10' per bike nodig om het grootste vuil eraf te krijgen..
Swat, nog ne Redbull gekregen vlak erna en dan naar de eindhappening.. (Moet het gezegd dat ik weer nie in de prijzen gevallen ben ? : :( :wink:)
koppigaard
Mountainbiker

Post by koppigaard »

Vond die 50 ook wel zwaar, nog al een verschil met vorige week in Mol-Wezel. Nergens een woonstraat doorgereden of gekruist, moet enig zijn in een Vlaamse TT. Enkel nat geworden doordat we te lang in de mess zijn blijven zitten. 3 volgroeide everzwijnen met een hele nest jonge biggen achter zich aan die zo'n 10 meter voor mijn voorwiel het pad oversteken, dat maakt toch wel indruk. Mooie tocht, dank je wel.
joske77
Mountainbiker

Post by joske77 »

de 40 waren voor mij zwaar genoeg, dag ervoor ook al 30 km gedaan, en dat zat nog in de benen.
Zeker de moeite waard, en de regen is zoals voorspeld gelukkig uitgebleven.

Veel vettige stroken, enkele venijnige kuitenbijters, en af en toe wat recuperatie op de betonstroken, al was die betonbaan op het einde er wat teveel aan - wind op kop - organisatie was zeker in orde en een prachtlocatie voor de eindhappening.

De afwezigen hadden ongelijk

tot volgend jaar
trymax eurotan
Mountainbiker

Post by trymax eurotan »

Een grote dank aan de ongeveer 1400 deelnemers die we vandaag mochten ontvangen.
De tocht was waarschijnlijk voor de ene al wat zwaarder dan voor de andere maar we hebben toch getracht iedereen het beste van ons te geven als algemene organisatie van onze tocht.

Hopelijk tot volgend jaar.
code-242
Mountainbiker

Post by code-242 »

Wist van vorig jaar nog dat je je pijlen niet te vroeg moet verschieten in deze toertocht, was ook dit jaar weer stevig (50km). Op sommige plaatsen doen ze precies lijm in de ondergrond :lol:
Maar wat een mooi kader om in te biken.
Geen fotograaf gezien, was mss gecamoufleerd O:)
Super geamuseerd en de weergoden waren op de laatste km na ook goedgezind :wink:
Zelf een broodje met hesp op de bevoorrading en een snack bij de aankomst. =D>
mega tocht, cu volgend jaar :-D
Post Reply