Aan de anderen: voor alle duidelijkheid, dat interval van 20 seconden is enkel van toepassing op de opslag voor latere download naar de PC, de HAC4 zelf meet quasi constant en updated zijn display dan ook continu...
Groeten,
XVM
Het staat natuurlijk niet knoervast op je stuur maar door de aanspanringen en de zelfklevende tape onderaan is het zeker stevig genoeg.......XVM wrote:@nwils: ietwat off-topic, maar hoe stevig is dat mechanisme om de HAC4 op je stuur te zetten? Ik heb de mijne sedert gisteren, en na een eerste blik op die stuurbevestiging heb ik er toch niet echt veel vertrouwen in... Is de standaard montage stevig en stabiel genoeg?
Dat begrijp ik toch niet. Het gaat toch om het interval van de hoogtemeting en niet van de hartslagmeting?Nwils wrote:Een kleinere interval is alleen maar handig bij weerstandstraining en korte explosieve herhalingen en zoveel is dit nu ook weer niet in je hele schema, dus..........ik kan vrede nemen met 20sec en ondervind hier geen hinder van.Nico wrote:Ik was aan het twijfelen tussen een Polaar S710 and HAC4+, maar als
ik dat lees over dat interval probleem dan is mijn keuze vlug gemaakt.
20 seconden interval vind ik onaanvaarbaar.
Hoe doe je dat??Nico Wils wrote: Tip: In plaats van je houder op je stuur te monteren heb ik de mijne op de stuurpen gezet, dit gaat bij de Hac 4, en heb je je stuur volledig vrij om je handen in het midden te plaatsen.......Handig.
We zijn nu reeds 2005... Zie nog steeds geen nieuwe versie van de HAC4??? Ben vooral benieuwd naar zijn nieuwe functies...XVMx wrote:Net nog een mail gekregen van Ciclosport....
Eind 2004 komt er een nieuwe HAC uit, waarvan het recording interval wel variabel instelbaar zal zijn. Ze konden me wel nog niet zeggen of er een upgrade path ging zijn voor bestaande klanten die een HAC4 hebben...
Post by Quadrifoglio »
Inderdaad maar zolang je de recording niet afsluit zijn de actuele gegevens niet verloren. Indien je dus de effectief gemeten gegevens wil hebben (en niet de opgeslagen 20 sec gegevens) noteer je deze even voor je de recorder afzet en kan je deze daarna manueel aanpassen (indien nodig) na download in je pc.XVMx wrote:Neeneen, het gaat over het interval waarmee de HAC de data opslaat voor latere download naar de PC.
De HAC zal constant alle gegevens (hartslag, hoogte, snelheid, ...) meten, en die ook constant tonen op de display. Echter, slechts iedere 20 seconden worden die gegevens opgeslagen in het geheugen wat je later kan uploaden naar je PC. De grafiekjes die je maakt op je PC zullen dus de gegevens tonen per 20 seconden.
Bv. stel dat je in 20 seconden over een bult van 10 meter hoog kan rijden. Dus:
- seconde 0: 0 meter hoogte
- seconde 10: 10 meter hoogte
- seconden 20: 0 meter hoogte
Tijdens het rijden zal je op je display constant de hoogte zien (dus 0, 1, 2, ... 10, 9, 8, ... 0). Op de grafiek zal je echter een rechte lijn zien (0 en 20 seconden later weer 0). Hetzelfde principe geldt voor de hartslag meting (maar hier zal de waarde hopelijk niet 0 zijn).