Vandaar dat ik na de feiten de moeite neem om een verslagje te doen van de MTB-rit vandaag te Neeroeteren. Misschien kan er iemand volgend jaar iets mee doen:
Hier komt ie: Ik ben er laat aan kunnen beginnen, rond 9hr40 gestart voor 40km.Ik kan geen data geven want ik was mijn Garmin vergeten.
Hoewel ik opgegroeid ben in deze bossen, was er 30 jaar geleden nog geen sprake van MTB-en, dus ik ben hier menig nieuw trackje tegengekomen
Na een klein kwartiertje opwarming begon het serieuzere werk onmiddellijk. En het dient gezegd, tot aan de bevoorrading hield het niet meer op! Nijdige stekels werden afgewisseld met wat langere stoempers. Voor mij een waar plezier, precies een roetsjbaan, op en af en draaien en slingeren, geen meter rechtdoor. De tracks lagen er ook heel deftig bij en het weer was ideaal. De hemel!
Gelukkig mag ik momenteel genieten van een voorbeeldige conditie, want ik denk dat, als dit niet het geval zou zijn, ik hier al een stuk minder lyrisch voor de dag zou komen. Aan de bevoorrading werd er flink wat afgepuft
Na de bevoorrading bleef het afwisselend, maar toch ietwat minder zwaar. Ik was terug thuis voordat ik er erg in had
Organisatie stond helemaal op punt, inclusief bepijling, bevoorrading, parking, bikewash, etcetcetc.
Voorwaar, sinds maanden niet meer zo een leuke rit gereden.
Zo, meer hoeft dat niet te zijn, dus ik nodig alle lezers hier uit, om ook hun wedervaren in het kort neer te pennen, daar hebben we allemaal wat aan. Grtjs, D.