iemand onlangs Elektrische MTB aangeschaft?

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
kmkflyer
Mountainbiker

Re: iemand onlangs Elektrische MTB aangeschaft?

Post by kmkflyer »

Er is ook nog een andere mogelijkheid en dat is dat je de wielmaat kan aanpassen in de sturing, je hebt een 29" en je voert in dat je 27.5" rijd, weer wat procenten gewonnen :lol:
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

kmkflyer wrote:Er is ook nog een andere mogelijkheid en dat is dat je de wielmaat kan aanpassen in de sturing, je hebt een 29" en je voert in dat je 27.5" rijd, weer wat procenten gewonnen :lol:
euuhh, da zit toch in de software dacht ik ? hiermee knoeien lijkt me nogal ingewikkeld .. :roll:
kmkflyer
Mountainbiker

Post by kmkflyer »

Foempes wrote:
kmkflyer wrote:Er is ook nog een andere mogelijkheid en dat is dat je de wielmaat kan aanpassen in de sturing, je hebt een 29" en je voert in dat je 27.5" rijd, weer wat procenten gewonnen :lol:
euuhh, da zit toch in de software dacht ik ? hiermee knoeien lijkt me nogal ingewikkeld .. :roll:
Da's waar, je snelheid en afstanden gaan ook niet meer kloppen zo. Dus gewoon een dongle ertussen en opgelosd :lol: :lol:
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

nochtans, als ge dit topic doorleest zou het mogelijk moeten zijn ... alleen, ik snap er geen snars van :lol:

http://www.pedelecforum.de/forum/index. ... ung.39902/" onclick="window.open(this.href);return false;
kmkflyer
Mountainbiker

Post by kmkflyer »

Foempes wrote:nochtans, als ge dit topic doorleest zou het mogelijk moeten zijn ... alleen, ik snap er geen snars van :lol:

http://www.pedelecforum.de/forum/index. ... ung.39902/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe het precies werkt weet ik ook niet maar het is wel gratis 8) Zo'n dongle is plug&play maar kost 159 euro http://e-bike-tuning.paradigm-bs.nl/201 ... leverbaar/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grtz Rudi
kmkflyer
Mountainbiker

Post by kmkflyer »

Foempes wrote:nochtans, als ge dit topic doorleest zou het mogelijk moeten zijn ... alleen, ik snap er geen snars van :lol:

Is dit duidelijker?:-)

For those interested, there's also a fairly easy way to override the factory 20MPH speed limiter (at least that's the speed in the USA).

(These instructions are for iPhone, but should be similar or same)
- Downloald "LightBlue" app on iPhone or Android
- Scroll down to second to last UUID: 0000000002-000
- Select "Write new value"
- Type in EXACTLY: 02002003
- Click "DONE"
- Turn off battery and close app
- Reboot battery, open Specialized App, verify wheel size says 800MM now. This tricks the bike into thinking your wheels are TINY, so they need to spin way more RPMs to hit the same 20MPH speed.
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

ahh ja, nu snap ik het .. not :lol:

't zal zo ook wel gaan zeker, anders nog garantie kwijt ook als er e probleemke moest zijn ](*,)
kmkflyer
Mountainbiker

Post by kmkflyer »

Foempes wrote:ahh ja, nu snap ik het .. not :lol:

't zal zo ook wel gaan zeker, anders nog garantie kwijt ook als er e probleemke moest zijn ](*,)
Ai, dan zal't 'stoempen' worden ;-) Ondertussen vandaag een Specialized Levo HT 29" gaan bestellen met wat geluk tegen volgend weekend binnen :bounce: :bounce:

Grtz Rudi
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Ik heb in het fietske van mijn vrouw de standaard-chip van Bikespeed gestoken.
Was voor een Yamaha, maar is er ook voor Bosch en Brose.
Snelheid blijft juist weergegeven op het display.
Nu ook programmeerbaar qua toetsenvolgorde om de limiet op te heffen voor op privéterrein of weer in te schakelen als je op de openbare weg gaat rijden O:) .
koiliefhebber
Mountainbiker

Post by koiliefhebber »

kmkflyer wrote:
Foempes wrote:ahh ja, nu snap ik het .. not :lol:

Ai, dan zal't 'stoempen' worden ;-) Ondertussen vandaag een Specialized Levo HT 29" gaan bestellen met wat geluk tegen volgend weekend binnen :bounce: :bounce:

Grtz Rudi
Proficiat !
Veel succes ermee !
Post Reply