Ik heb ook een oregon 600 en ervaar hetzelfde: strava geeft altijd minder km's aan dan de gps zelf. Over hm weet ik het niet direct.KrisMaes76 wrote:Voor eenzelfde rit heb ik eens zowel mn gps (oregon 600, met zowel gps als glonass actief) als strava op gsm (Samsung galaxy xcover2) en op 60km had strava er maar 58 geteld. Dit op vlak en open terrein met kale bomen, dus in principe weinig belemmering voor gps ontvangst.
HM heb ik eigenlijk niet op gelet, maar als ik mn data van gps naar garmin connect zet, dan verdwijnen er ook een aantal hoogtemeters (er komen er nooit bij)
Het heeft volgens mij te maken met het aantal punten die door de gps worden opgenomen. Strava trekt tussen 2 opeenvolgende punten een lijntje en berekent zo het aantal kms. Hoemeer punten je hebt, hoe nauwkeuriger de afstand in strava zal zijn. Omgekeerd ook: wanneer er weinig punten worden genomen, snijdt strava de hoeken af en kom je aan een pak minder kms. Met mijn toestel kan dit zelfs 10% schelen in afstand (60 km op gps = 54 km op strava) op de 'slechtste stand'.
Dus mijn advies zou zeker zijn: laat de gps zoveel mogelijk punten opnemen. Wel geen idee of dit ook voor hoogtemeters een verschil geeft.