03.01.2016 - Huijbergen (Ned)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
MC Johan
Mountainbiker

Re: 03/01/2016 HUIJBERGEN

Post by MC Johan »

Enig idee tot welk uur er kan vertrokken worden ? Omwille van de mist zou ik iets later willen vertrekken, maar ik lees op de site enkel dat er vanaf 08:30 kan gestart worden.
Marcus3
Mountainbiker

Post by Marcus3 »

MC Johan wrote:Enig idee tot welk uur er kan vertrokken worden ? Omwille van de mist zou ik iets later willen vertrekken, maar ik lees op de site enkel dat er vanaf 08:30 kan gestart worden.
Tot 10u30
drikkie
Mountainbiker

Post by drikkie »

mist? EN bergop? ](*,) ](*,)
vertrekken tot 10:30 uur of gewoon vanachter aanschuiven bij de 1ste min of meer helling :-) :-)
starten na 9:00 uur ..... geen bevoorrading dus :-"
tja .... het is een keuze hé (en dan nog mist er bovenop .... man man man )
het blijft een supermooi parcours =D> =D> =D>
zelfs om te fietsen :drunk:
MC Johan
Mountainbiker

Post by MC Johan »

drikkie wrote:mist? EN bergop? ](*,) ](*,)
vertrekken tot 10:30 uur of gewoon vanachter aanschuiven bij de 1ste min of meer helling :-) :-)
starten na 9:00 uur ..... geen bevoorrading dus :-"
tja .... het is een keuze hé (en dan nog mist er bovenop .... man man man )
het blijft een supermooi parcours =D> =D> =D>
zelfs om te fietsen :drunk:
't is al goed, ik zal om 08:30 aan de start staan.
Z29
Mountainbiker

Post by Z29 »

Deze ochtend hier gestart om half 9, veel volk, knap parcours. Eerste 15 km waren om duimen en vingers af te likken. Wij hadden jammer genoeg wel weer maar 39 km op de teller bij aankomst en als we even rond hoorden waren er precies nog mensen.... ergens verkeerd gereden of effectief maar 39 km? Anyway een leuke ochtend gehad en daar draait het tenslotte om.
bip bip
Mountainbiker
Location: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Post by bip bip »

Z29 wrote:Deze ochtend hier gestart om half 9, veel volk, knap parcours. Eerste 15 km waren om duimen en vingers af te likken. Wij hadden jammer genoeg wel weer maar 39 km op de teller bij aankomst en als we even rond hoorden waren er precies nog mensen.... ergens verkeerd gereden of effectief maar 39 km? Anyway een leuke ochtend gehad en daar draait het tenslotte om.
idd, 2de jaar op rij dat we met 5 km minder dan beloofd terug aan de start stonden. Eerste boszone was fantastisch, al kon de uitpijling daar wel een stuk beter.
Blijft een mooie streek om de (anders) natte wintermaanden te overbruggen.

grt,
bip bip
Petter
Mountainbiker

Post by Petter »

Mooi toerke, en ja, ook ik kwam aan maar 39km, minder als beloofd maar ach, het parcours maakte veel goed. Was prachtig om door het bos te rijden, zonlicht speelde heel mooi tussen de mist en de bomen door en door de bevroren ondergrond bleven we mooi schoon en bolde het heerlijk over de vele singletracks.

Hier en daar had een pijltje extra gemogen maar nooit echt te pad kwijt, op de splitsingen had men groter aan kunnen geven welke afstand welke afslag was, zeker de eerste was even twijfelen... Een bergje niet opgeraakt, hulde aan degene die het wel gelukt is, voor de rest overal boven geraakt.
Organisatie en verkeersregelaars bedankt voor jullie inzet en tot volgend jaar.
Marcus3
Mountainbiker

Post by Marcus3 »

Mooi toertje dat wel, heel wat inspanningen gedaan oa veel seingevers. BV wat minder maar dat zijn we gewoon in Nederland.
Wat echt niet kan is foefelen met de kilometers,ik had net geen 40 km, ik kreeg eergisteren volgende mail van de voorzitter:
(deze had ik verstuurd omdat vorig jaar ook 45 km was geafficheerd maar men ook slechts aan 40 km kwam).

De tocht van 45 km is zelfs iets langer: 46-46,5 km.

De ATB toertocht is ten opzichte van vorig jaar redelijk wat veranderd. Er
zijn zo'n 15 tot 16 beklimmetjes in de bossen opgenomen.
In bijlage tref je nog wat extra informatie aan.

Tot vrijdag!

Last edited by Marcus3 on Fri 30 Dec 2016 22:21, edited 1 time in total.
Den jjag
Mountainbiker

Post by Den jjag »

Filmpje van deze TT:

" onclick="window.open(this.href);return false;
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

Vanmorgen ook aangezet vanuit het Waasland voor mijn eerste ritje met vertrek in Huijbergen. De eerste km's waren inderdaad toppertje met al een eerste bergzone. Erna was het afwisselen tussen bospaden langs de velden en bossen en leuke singletracks. Onderweg nog Petter tegengekomen, hoorde het zoevende geluid van zijn Fatbike al van ver aankomen.
Voorbij de ravi begon de real stuff met een aantal steile beklimmingen en afdalingen, en erna nog wat singletracks,alsook een lange passage langs het vliegveld.
Ook toegekomen met minder aantal km's op de teller dan gedacht, maar was toch de moeite waard om deze rit te doen.
Post Reply