31.12.2016 - Zulte - 2e Eindejaars VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
edi
Mountainbiker

31.12.2016 - Zulte - Eindejaars VTT

Post by edi »

Iemand ervaring met deze tocht? Op hun Facebook pagina staat niet meer dan omgeving Machelen, Zulte, Leiestreek en Deinze.
Wat kunnen we verwachten op de 65km? Off-road gehalte hoeveel ten opzichte van road, voornamelijk veldwegels of zijn er daar ook bossen?
Hoogtemeters op de 65 km.
Christ D.
Mountainbiker

31.12.2016 - Zulte - 2e Eindejaars VTT

Post by Christ D. »

Iemand meer info ? De tocht situeert zich tussen Zulte , Waregem , Wontergem en Deinze.
Twijfel tussen deze en de Haan.
barty
Mountainbiker

Re: 31.12.2016 - Zulte - 2e Eindejaars VTT

Post by barty »

hallo,

Ik zelf ben van Zulte en rij wekelijks wel ergens een tochtje. Vorig jaar was er reeds een eerste editie maar dat was toen meer een privé-initiatief als ik het goed heb. Weet ook niet goed wat te verwachten...ze kondigen 65 km aan ,wat toch al heel wat is tijdens de wintermaanden. Als ik juist geïnformeerd ben zou er +/- 50 % off-road moeten inzitten ( minimum is 40 % vereist voor een vaste route blijkbaar ). het is voor het goede doel en dan mogen we met enkele Anglo-Boys niet ontbreken

dit staat op hun FB :

Ondertussen zijn we aan de tweede editie toe. Dit jaar gaat de opbrengst integraal naar het "Medisch Pedagogisch Instituut Heilig Hart" in Bachte-Maria-Leerne, beter gekend als het 'MPI'.

Vrije start is mogelijk op zaterdag 31 december tussen 8u en 10u30.
De tocht is vrijwel volledig in Zulte, Olsene en Machelen met een stukje Deinze erbij. Er zullen een drietal afstanden aangeboden worden, variërend tussen de 25 en 65km. Natuurlijk is er ook bevoorrading tijdens de tocht voorzien.

Start aan het domein "De Waalmeers", Waalstraat 188, te Zulte.
Deelname kost 5€p.p.
Achteraf k...
TARGET
Mountainbiker

Post by TARGET »

Iemand nog wat info ? :roll:
Christ D.
Mountainbiker

Post by Christ D. »

Amper 43% offroad , dus ik kies voor de Haan. Sorry.
Geert B
Mountainbiker

Post by Geert B »

Christ D. wrote:Amper 43% offroad , dus ik kies voor de Haan. Sorry.
Voor mij wordt het deze. 43% op 65km lijkt me beter dan een tocht van amper 45km met 2 maal een uur in de auto zitten.
FreVE
Mountainbiker

Post by FreVE »

De parcours zijn beschikbaar op de facebook pagina

3 afstanden : 60 km / 48 km / 30 km

" onclick="window.open(this.href);return false;

Het ziet er naar uit dat de weergoden ons gunstig gezind zullen zijn zaterdag
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

Geert B wrote:
Christ D. wrote:Amper 43% offroad , dus ik kies voor de Haan. Sorry.
Voor mij wordt het deze. 43% op 65km lijkt me beter dan een tocht van amper 45km met 2 maal een uur in de auto zitten.
Als het weer wat meezit (geen regen dus) dan ook liever een kleine verplaatsing voor wa meer km met de fiets.
Reed vroeger hier in de streek een paar keer de 'rit van de gouverneur', we zien wel wat het wordt.
meyke1
Mountainbiker

Post by meyke1 »

Deze morgen vertrokken met de fiets richting Zulte voor het afsluitertje van dit jaar.
Geen enkel probleem tot ik de waalstraat inreed en kennis maakte met de gezegende grond van Zulte. #-o
Wist nu dat het glad was deze ochtend.Nu al oplettend naar de start gezocht.T'leek bijna op een fietszoektocht te gaan lijken toen ik verschillende,lees tientallen,bikers tegenkwam en auto's op zoek naar de startplaats.Organisatie,pijltjes plaatsen?Na tijdje dan toch gevonden.En wie zag ik daar? Mijne bikevriend met zijne ene voet int pedaal en met zijne andere stappend over de grond richting inschrijving.Ga jij starten vroeg hij mij,der zijn er al vele weergekeerd die zeggen dat het niet te doen is van de gladdeheid.
En inderdaad ,er zijn er enkele gewoon niet gestart,waaronder mijne fietscopain.En gasten die terugkwamen na enkele kilometers.
Kwas ikke nu toch daar,kzeg ga het proberen en zien wel als het niet gaat dan terug richting Waregem.En inderdaad de eerste 5 km ongeveer bij iedere bocht de voet uit het pedaal en gelijk een stijve plank met ene voet op de grond die bocht nemen.Kwas al van plan naar huis terug te rijden tot ik opeens langs de leie op het onverharde kwam en toch even kon doorgeven en me daardoor begon te jeunen.ondertussen begon het toch een beetje te dooien en na deze passage was het veel beter te doen en geen enkele keer meer de grond van dichtbij gezien =D>
Geert B
Mountainbiker

Post by Geert B »

Gestart en na 5 km rechtsomkeer gemaakt. Niet verantwoord, als je stapvoets moet fietsen, heb je er conditioneel ook niks aan. Dan maar de hoofdwegen genomen , Nog een tweetal uur gereden zonder ijzel op het fietspad langs een hoofdweg.
Post Reply