inderdaad enige negatieve punt.....geen nootjesberg......vor de rest superMarcus3 wrote:Inderdaad zeer mooie tocht, de heuvelzone van Huijbergen werd niet aangedaan maar in ruil kregen we leuke heuveltjes in het zuidelijkste deel van het parcours.
Proficiat aan de organisatoren, veel seingevers, vriendelijke mensen en een schitterend parcours.
18.12.2016 - Hoogerheide
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- spiermassa
- Mountainbiker
- Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line
Re: 18.12.2016 - Hoogerheide
Post by spiermassa »
- spiermassa
- Mountainbiker
- Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line
Post by spiermassa »
ja terug 300kmin den auto voor weer eens deze prachtige brabantse wallekes.Ja na hoogerheide,ossendrecht,woensdrecht en essen weeral een gans ander toerke in dit prachtig bos.Dit maal hadden ze gekozen voor de meer vlottere zalige singletracks......ja ik miste wel iets meer techniek en de nootjesberg.(ja kben teveel gewend daar)........maarmij toch weer ferm gejeund op deze prachtig georganiseerde tocht.....oja gejeund is westvlaams voor geamusseerd
ps ik kijk uit naar de datum van woensdrecht vanuit luchtmacht basis......voor mij persoonlijk beste uit de streek
ps ik kijk uit naar de datum van woensdrecht vanuit luchtmacht basis......voor mij persoonlijk beste uit de streek
- BerggeitCasualFietser
- Mountainbiker
Post by BerggeitCasualFietser »
Hier ook genoten, en heb die heuvelzone ook beetje gemist. Voor de rest hier en daar gekende stukken andersom gedaan.
Blijft toch top hoe ze het daar georganiseerd blijven krijgen.
Onderweg twee incidentjes, in beginfase wou er nog eentje binnenbocht nemen waar ik eigenlijk al zat, zonder erg. Toen ik hem er over aansprak kreeg ik te horen dat ik niet zo " bang " mocht zijn.
later rond km 20 was er afdaling met wat lost zand, iets er voor kwam er me iemand correct voorbij ,daarna een jongere gast die merkte dat hij in fout was en zich direct excuseerde, maar direct erna waar de afdaling begon, kwam er nog iemand voorbij waarbij ik ten val kwam, en met mijn ribben tegen een stuk tak/wortel terecht kwam. Zonder veel erg kunnen verder rijden, wel even wat krachttermen naar die kerel zijn kop geroepen, waarbij ik van andere bikers de reactie krijgen, dat dat de juiste termijn waren.
Misschien ben ik de enige die zich er over druk maakt, maar het gebeurt toch regelmatig.
Iets anders dat ik wel frappant vond, is dat er ondanks het succes van deze toertochten op hetzelfde moment toch nog bikers die niet deelnemen aan de tt tegen het verkeer in hun eigen rondje doen. Meestal dan ook nog zonder helm. Ieder zijn ding natuurlijk maar dan stel ik me toch de vraag waarom dan toch dat tochtje maken als het er al ligt, en voor 4 euro met alles er op en eraan. Soit, niet mijn zorg natuurlijk.
Onderweg twee incidentjes, in beginfase wou er nog eentje binnenbocht nemen waar ik eigenlijk al zat, zonder erg. Toen ik hem er over aansprak kreeg ik te horen dat ik niet zo " bang " mocht zijn.
later rond km 20 was er afdaling met wat lost zand, iets er voor kwam er me iemand correct voorbij ,daarna een jongere gast die merkte dat hij in fout was en zich direct excuseerde, maar direct erna waar de afdaling begon, kwam er nog iemand voorbij waarbij ik ten val kwam, en met mijn ribben tegen een stuk tak/wortel terecht kwam. Zonder veel erg kunnen verder rijden, wel even wat krachttermen naar die kerel zijn kop geroepen, waarbij ik van andere bikers de reactie krijgen, dat dat de juiste termijn waren.
Misschien ben ik de enige die zich er over druk maakt, maar het gebeurt toch regelmatig.
Iets anders dat ik wel frappant vond, is dat er ondanks het succes van deze toertochten op hetzelfde moment toch nog bikers die niet deelnemen aan de tt tegen het verkeer in hun eigen rondje doen. Meestal dan ook nog zonder helm. Ieder zijn ding natuurlijk maar dan stel ik me toch de vraag waarom dan toch dat tochtje maken als het er al ligt, en voor 4 euro met alles er op en eraan. Soit, niet mijn zorg natuurlijk.
[quote="BerggeitCasualFietser"]Hier ook genoten, en heb die heuvelzone ook beetje gemist. Voor de rest hier en daar gekende stukken andersom gedaan.
Het gebeurt mijns inziens inderdaad te veel. Daarom word ik meer en meer een late starter. Dan is het meestal rustiger en kun je dergelijke problemen vermijden. Ik ben ervan overtuigd dat het nog steeds een grote minderheid betreft, maar ze verzieken toch maar het gebeuren.
Het gebeurt mijns inziens inderdaad te veel. Daarom word ik meer en meer een late starter. Dan is het meestal rustiger en kun je dergelijke problemen vermijden. Ik ben ervan overtuigd dat het nog steeds een grote minderheid betreft, maar ze verzieken toch maar het gebeuren.
- Petter
- Mountainbiker
Ook vanochtend deze toer gereden, in het begin was het even druk bij het poortje om het bos in te gaan. Ik blijf me verbazen dat sommige dan niet even het geduld hebben en de rest die netjes aansluiten voorbij rijden om eerder in het bos te zijn...
Eenmaal in rustiger vaarwater een hele mooie rit onder de dikke banden door zien gaan...
Verder top georganiseerd, overal bij de oversteken verkeersregelaars, hulde voor deze vrijwilligers die voor onze veiligheid de kou trotseren.
Blijft leuk om nieuwe stukken te ontdekken in mijn "achtertuin" door ze eens tegen mijn normale richting in te rijden.
Voor degene die de bergen rondom Huijbergen gemist hebben, deze zitten zeker in de toertocht die op 30 december vanuit Huijbergen start.
http://www.mtb-you.be/toertochten/MFC-D ... n/tt-10563" onclick="window.open(this.href);return false;
Verder zijn er in de maand januari nog een aantal ritten in deze omgeving die ook zeker de moeite zijn:
8 januari Putte, sporthal de Biezen
22 januari Huijbergen, café Trapke op
29 januari Hoogerheide, Sportcentrum Hoogerheide
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 5&t=128923" onclick="window.open(this.href);return false;
Eenmaal in rustiger vaarwater een hele mooie rit onder de dikke banden door zien gaan...
Verder top georganiseerd, overal bij de oversteken verkeersregelaars, hulde voor deze vrijwilligers die voor onze veiligheid de kou trotseren.
Blijft leuk om nieuwe stukken te ontdekken in mijn "achtertuin" door ze eens tegen mijn normale richting in te rijden.
Voor degene die de bergen rondom Huijbergen gemist hebben, deze zitten zeker in de toertocht die op 30 december vanuit Huijbergen start.
http://www.mtb-you.be/toertochten/MFC-D ... n/tt-10563" onclick="window.open(this.href);return false;
Verder zijn er in de maand januari nog een aantal ritten in deze omgeving die ook zeker de moeite zijn:
8 januari Putte, sporthal de Biezen
22 januari Huijbergen, café Trapke op
29 januari Hoogerheide, Sportcentrum Hoogerheide
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 5&t=128923" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze morgen ook gereden en zoals voorgaande reacties vind ik het ook spijtig dat er steeds mensen zijn die niet kunnen wachten op een breder stuk weg om voorbij te steken.
Dat het veel single-track was weet iedereen ondertussen al, speciaal zij die dit forum een beetje volgen. Dan is het toch logisch dat je af en toe even moeten wachten achter tragere rijders.
Maar ja, de adrenaline zal meespelen zeker.... En zoals soms met groepjes; de eerste probeert de rest voor te blijven en diegen die niet eerst rijden proberen de eerste te volgen eender wat die doet..
Voor de rest kan ik alleen maar de positieve commentaren bevestigen.
Dat het veel single-track was weet iedereen ondertussen al, speciaal zij die dit forum een beetje volgen. Dan is het toch logisch dat je af en toe even moeten wachten achter tragere rijders.
Maar ja, de adrenaline zal meespelen zeker.... En zoals soms met groepjes; de eerste probeert de rest voor te blijven en diegen die niet eerst rijden proberen de eerste te volgen eender wat die doet..
Voor de rest kan ik alleen maar de positieve commentaren bevestigen.
- dennisVO
- Mountainbiker
45km met quasi geen asfalt, knap gedaan jongens!!
mooie tracks, mooie omgeving.
seingevers!
bevoorrading beetje aan de magere kant, maar hoeft niet altijd een buffet te zijn, het was op zich voldoende.
afspuitstand met maar 2 posten, ook wel wat magertjes. duurde wat lang waardoor ik echt wel koud kreeg :-/
soit, all-in-all een knappe tocht, voor herhaling vatbaar.
mooie tracks, mooie omgeving.
seingevers!
bevoorrading beetje aan de magere kant, maar hoeft niet altijd een buffet te zijn, het was op zich voldoende.
afspuitstand met maar 2 posten, ook wel wat magertjes. duurde wat lang waardoor ik echt wel koud kreeg :-/
soit, all-in-all een knappe tocht, voor herhaling vatbaar.
- henkdetank
- Mountainbiker
Post by henkdetank »
BerggeitCasualFietser wrote:Hier ook genoten, en heb die heuvelzone ook beetje gemist. Voor de rest hier en daar gekende stukken andersom gedaan.
er zijn natuurlijk ook best veel bikers die liever geen TT rijden , die willen geen file's en stilstaan voor klimmetjes en iets wat technisch word, begrijp me goed ieder zijn genot maar als je elke week daar op de brabantse wal gaat fietsen en elke winter de vele TT probeert te ontwijken dan kan het voorkomen dat je een TT kruist, en ja wel met helm
je krijgt dan vaak naar je hoofd geslingerd je rijd verkeerd maar er rijden er op dat moment heel veel verkeerd, TT wil niet zeggen dat iedereen die kant op rijd het bos is niet afgezet en vrij voor iedereen,[andere kant van het verhaal]
- bip bip
- Mountainbiker
- Location: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel
pic's ;
https://photos.google.com/share/AF1QipN ... pjaEQtVXln" onclick="window.open(this.href);return false;
grt,
bip bip
https://photos.google.com/share/AF1QipN ... pjaEQtVXln" onclick="window.open(this.href);return false;
grt,
bip bip
- spiermassa
- Mountainbiker
Post by spiermassa »
en de film
" onclick="window.open(this.href);return false;