dropper seat post

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
aresius
Mountainbiker

Re: dropper seat post

Post by aresius »

Ik heb er eentje van 27,2 in de aanbieding .. prijs 170 euro

Het is een Gravitydropper Classic Multi 27,2mm
Deze meet 42cm van onderaan tot aan de zadelrail, minimum insert van 9cm.
De dropper kan 10cm zakken. Dit is de multi versie, dat wil zeggen dat er een tussenstap in zit op 2,5cm.
Deze tussenstap is ideaal om het zadel iets uit de weg te doen voor een iets vrijere/speelsere manier van rijden.

Een detail shot van de KS remote zit er ook bij. De gewone GD hendel was afgebroken en reservestukken waren te verkrijgen maar redelijk duur. De KS remote kit was een goedkopere oplossing. Je krijgt er nog een extra KS remote kit bij.

De dropper is enkele jaren oud, nog een van de vorige generatie, maar weinig verschil met de recentste versie. De kabel is iets veranderd en de control unit is nu op de zadelpen geschroefd, niet enkel meer gelijmd. Daarom ook de tie raps als extra versteviging.
Omdat de GD 100% mechanisch is, is die heel simpel in onderhoud.

Deze moet niet echt weg maar mag wel eens vervangen worden door een 30,9mm model.

Image

Image

Image

Image
roderider
Mountainbiker

Post by roderider »

Dank je voor de aanbieding maar ik vind de Gravitydroppers fugly :) Het oog wil ook wat.
aresius wrote:Ik heb er eentje van 27,2 in de aanbieding .. prijs 170 euro

Het is een Gravitydropper Classic Multi 27,2mm
Deze meet 42cm van onderaan tot aan de zadelrail, minimum insert van 9cm.
De dropper kan 10cm zakken. Dit is de multi versie, dat wil zeggen dat er een tussenstap in zit op 2,5cm.
Deze tussenstap is ideaal om het zadel iets uit de weg te doen voor een iets vrijere/speelsere manier van rijden.

Een detail shot van de KS remote zit er ook bij. De gewone GD hendel was afgebroken en reservestukken waren te verkrijgen maar redelijk duur. De KS remote kit was een goedkopere oplossing. Je krijgt er nog een extra KS remote kit bij.

De dropper is enkele jaren oud, nog een van de vorige generatie, maar weinig verschil met de recentste versie. De kabel is iets veranderd en de control unit is nu op de zadelpen geschroefd, niet enkel meer gelijmd. Daarom ook de tie raps als extra versteviging.
Omdat de GD 100% mechanisch is, is die heel simpel in onderhoud.

Deze moet niet echt weg maar mag wel eens vervangen worden door een 30,9mm model.
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

Daar heb je groot gelijk. Maar aangezien dat ding onder m'n gat zit en ik het niet zie tijdens het biken, is het "function over form" :-D
gidonhanger
Mountainbiker

Post by gidonhanger »

het oog wil zeker wat,daar heb je groot gelijk in,ik zag het in t begin ook niet zo zitten maar ik vind het toch fijn dat mijn gravity dropper gewoon altijd werkt ook bij koude temperaturen,zo goed als geen onderhoud nodig heeft en dit op 10-15min gebeurt is indien nodig!
voor de rest zijn de meningen verdeeld,één vriend heeft al twee jaar een reverb zonder problemen en de ander heeft na de zoveelste keer opsturen uiteindelijk maar iets anders gekocht..;tja beetje geluk hebben!
in de mbuk komen die van specialized ook wel heel goed uit de testen qua prijs kwaliteit...
grtz
cherryman
Mountainbiker

Post by cherryman »

Kan de giant niet meer dan aanbevelen! Zover al goed 7-8 maand zonder enig probleem!!
steamy
Mountainbiker

Post by steamy »

KrisMaes76 wrote:Kheb zowel een reverb als een Thomson

reverb: kwam als oem op mn bike, functioneert niet onder de 5 graden, na 1.5 jaar was ie stuk, is vervangen onder garantie en ik kreeg de ge-update versie, werkt veel beter, is trager bij koud weer, maar werkt wel nog.
De hydraulische bediening vind ik wel goed werken, af en toe es ontluchten help voor een goede werking
Van meet af aan heeft de dropper een beetje rotationele speling, maar tijdens het rijden nog nooit last van gehad.
Als je deze koopt, zeker zorgen dat je de 2016 versie hebt.

Toen de reverb stuk was, heb ik een Thomson elite gekocht, werkt heel goed, ook bij koud weer. Geen speling op de dropper.
De bediening heeft me wat tijd gekost om die juist te krijgen qua kabelspanning en positie, meer kracht nodig dan bij de reverb.
Dropper is na 2 maand kapot gegaan, toen ik deze weer wou laten uitschuiven schoot de dichting + een pakking mee omhoog. is onder garantie vervangen geweest
Kris, zou je de reverb aanraden ondanks de problemen die je er al mee gehad hebt?
Of beter rondkijken naar iets anders?
KrisMaes76
Mountainbiker
Location: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Post by KrisMaes76 »

steamy wrote:
KrisMaes76 wrote:Kheb zowel een reverb als een Thomson

reverb: kwam als oem op mn bike, functioneert niet onder de 5 graden, na 1.5 jaar was ie stuk, is vervangen onder garantie en ik kreeg de ge-update versie, werkt veel beter, is trager bij koud weer, maar werkt wel nog.
De hydraulische bediening vind ik wel goed werken, af en toe es ontluchten help voor een goede werking
Van meet af aan heeft de dropper een beetje rotationele speling, maar tijdens het rijden nog nooit last van gehad.
Als je deze koopt, zeker zorgen dat je de 2016 versie hebt.

Toen de reverb stuk was, heb ik een Thomson elite gekocht, werkt heel goed, ook bij koud weer. Geen speling op de dropper.
De bediening heeft me wat tijd gekost om die juist te krijgen qua kabelspanning en positie, meer kracht nodig dan bij de reverb.
Dropper is na 2 maand kapot gegaan, toen ik deze weer wou laten uitschuiven schoot de dichting + een pakking mee omhoog. is onder garantie vervangen geweest
Kris, zou je de reverb aanraden ondanks de problemen die je er al mee gehad hebt?
Of beter rondkijken naar iets anders?
De nieuwe versie is een pak beter, maar ik heb deze nog niet lang genoeg om iets over de duurzaamheid te zeggen. Tot nu toe ben ik er tevreden van, maar ik vind de thomson toch beter omdat er geen speling op zit
Powerflor
Mountainbiker

Post by Powerflor »

hoi,

ik ben opzoek naar 2 lengtes van dropper.
1. 27,2mm en lengte 330mm en niet intern
Heb hier trancx gevonden, maar zijn deze betrouwbaar en hun geld waard,evenals xlc.
2. 27,2mm en lengte 420mm of langer en liefst met hendel

iemand suggestie of ervaring erin?
joriswillekens
Mountainbiker

Post by joriswillekens »

er is een goede van crankbrothers en hij is fel in prijsverlaagd maar nog wel boven je budget. https://www.bikester.be/489755.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply