Garmin Edge 820

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Jemp
Mountainbiker

Re: Garmin Edge 820

Post by Jemp »

Blijkbaar kan je de auto stop van de 820 niet lager zetten dan 10 km/h. Op mijn Edge 800 kon ik deze minimum snelheid op 0 zetten.
Doe ik iets verkeerd of zie ik iets over het hoofd?

Lijkt me toch niet handig voor MTB toepassing. Daar gebeurt het toch regelmatig bij erg steile hellingen dat die snelheid onder de 10 km/h zakt.
Erik.B
Mountainbiker

Post by Erik.B »

Vind ik ook stom en weet geen oplossing, dus ik volg mee
Svenny007
Mountainbiker

Post by Svenny007 »

Ik denk als je een skelheidssensor hebt deze alleen stopt als je effectief stil staat. Toch bij mij. Start hij alleen als ik vertrek en stopt hij als ik stil sta....
mtbcube
Mountainbiker

Post by mtbcube »

Svenny007

je kan zonder snelheidsmeter werkt het ook , dus gewoon je gps opzetten en daar op snelheid rijden ,dan stopt hij ook automatisch beneden de 5 km per uur moet je wel instellen ,en starten vanaf 10 km per uur ,zo heb ik het ingesteld ,dus je gegevens stoppen bij stilstand zowel met snelheidmeter als gewoon rijden zonder .

En svenny tevreden van je nieuwe aanwinst , nog en dikke proficiat he met je nieuwe 820 =D> =D> =D> =D> =D> :-D

mvg
Mtbcube
Svenny007 wrote:Ik denk als je een skelheidssensor hebt deze alleen stopt als je effectief stil staat. Toch bij mij. Start hij alleen als ik vertrek en stopt hij als ik stil sta....
Jemp
Mountainbiker

Post by Jemp »

mtbcube wrote:Svenny007

je kan zonder snelheidsmeter werkt het ook , dus gewoon je gps opzetten en daar op snelheid rijden ,dan stopt hij ook automatisch beneden de 5 km per uur moet je wel instellen ,en starten vanaf 10 km per uur ,zo heb ik het ingesteld ,dus je gegevens stoppen bij stilstand zowel met snelheidmeter als gewoon rijden zonder .

En svenny tevreden van je nieuwe aanwinst , nog en dikke proficiat he met je nieuwe 820 =D> =D> =D> =D> =D> :-D

mvg
Mtbcube
Svenny007 wrote:Ik denk als je een skelheidssensor hebt deze alleen stopt als je effectief stil staat. Toch bij mij. Start hij alleen als ik vertrek en stopt hij als ik stil sta....
mtbcube,

uw uitleg is een beetje warrig. Legt dat nog eens duidelijk uit. Merci ;-)
Jemp
Mountainbiker

Post by Jemp »

Aha, gevonden! Bij instellingen staat 'Timer start modus'. Als daar 'auto' staat, betekent dit dat de timer start zodra je 10 km/h rijdt.

Bij de profielen kan je dan ook 'auto stop' instellen. Daar kan je de snelheid instellen waarbij er gestopt wordt en opnieuw gestart.

Je kan zo je profielen apart instellen: bij stilstand bij training en bij 5 km/h bij race...

:wink:
mtbcube
Mountainbiker

Post by mtbcube »

Hey Jemp

inderdaad heb niet zo duidelijk geschreven ,ben soms veel te snel met schrijven , maar ik zie dat je het gevonden hebt in je gps ,dus tot zover heb je het toch begrepen denk ik dan :-D

Wat ik wilde schrijven was dat je geen snelheidsmeter apart nodig hebt ,want het werkt ook zonder snelheidsmeter .
Alleen hoef je bij instellingen die even aan te passen van automatisch naar startsnelheid en stopsnelheid , zoals je in je post hier beneden hebt beschreven .

mvg
mtbcube
Jemp wrote:Aha, gevonden! Bij instellingen staat 'Timer start modus'. Als daar 'auto' staat, betekent dit dat de timer start zodra je 10 km/h rijdt.

Bij de profielen kan je dan ook 'auto stop' instellen. Daar kan je de snelheid instellen waarbij er gestopt wordt en opnieuw gestart.

Je kan zo je profielen apart instellen: bij stilstand bij training en bij 5 km/h bij race...

Jemp
Mountainbiker

Post by Jemp »

mtbcube wrote:Hey Jemp

inderdaad heb niet zo duidelijk geschreven ,ben soms veel te snel met schrijven , maar ik zie dat je het gevonden hebt in je gps ,dus tot zover heb je het toch begrepen denk ik dan :-D

Wat ik wilde schrijven was dat je geen snelheidsmeter apart nodig hebt ,want het werkt ook zonder snelheidsmeter .
Alleen hoef je bij instellingen die even aan te passen van automatisch naar startsnelheid en stopsnelheid , zoals je in je post hier beneden hebt beschreven .

mvg
mtbcube
Jemp wrote:Aha, gevonden! Bij instellingen staat 'Timer start modus'. Als daar 'auto' staat, betekent dit dat de timer start zodra je 10 km/h rijdt.

idd mtbcube had het dus toch goe begrpen ;-)
Merci o me op 't goeie spoor te zetten =D> =D>
Svenny007
Mountainbiker

Post by Svenny007 »

zelfs als ik bv moet stoppen op een helling ofzo piept hij dat hij stopt. maar als ik dan tevoet verder ga piept hij al bij de eerste omwenteling van het wiel al dat hij verder begint op te nemen..

tot nu toe ben ik al zeer tevreden over het toestel. ik heb hem nog niet echt gebruikt om te navigeren, of een tocht na te rijden. enkel voor mijn gereden routes op te nemen....
ik vind hem wel zeer traag bij het weergeven van de kaart als ik in of uitzoom en de map wat verplaats...

vorige week kreeg ik hem ook niet werkende, maar dat kan misschien aan de temperatuur liegen ? -4 ....zou normaal geen probleem mogen zijn "vind ik"
mtbcube wrote:Svenny007

mvg
Mtbcube
Svenny007
Mountainbiker

Post by Svenny007 »

ik denk dat ik het een beetje door heb (correct me if I'm wrong)

* de timer start modus kun je "handmatig", "op verzoek" of op "auto" zetten, auto kun je minimum op 10km/u zetten.
dit is als je nog niets begonnen bent dan begint hij automatisch bij 10 km een nieuwe route op te nemen...
(als dit dan op auto staat en je laad je fiets in de wagen met de garmin nog aan, begint hij die route ook op te nemen... ik spreek uit ondervinding.)

* dan heb je bij automatische functies de auto pause functie. daar kun je dus "uit", "zodra gestopt" of "aangepaste snelheid" kiezen.
dit staat bij mij op zodra gestopt dus van zodra ik stil sta pauzeert hij gewoon even.
daar kun je wel bij aangepaste snelheid zelfs 0,1 km/u selecteren.
Post Reply