Hallo , Ik overweeg ook de aanschaf van een 820 of 820 explore ...
Wat zijn jullie ervaringen met betrekking tot de gebruiksduur van de batterij ?
Ik twijfel eigenlijk tussen de 820 of 1000 maar naar het schijnt zou de gebruiksduur van de batterij van de 1000 bijzonder kort zijn....
Garmin Edge 820
Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Re: Garmin Edge 820
hey 6700
batterij van 820 veeel beter dan 1000 (heb ze allebei) en als je 820 koopt koopt de gewone want die heeft wifi en bleuthoot ,de explore heeft dit niet .
grtje
mtbcube
batterij van 820 veeel beter dan 1000 (heb ze allebei) en als je 820 koopt koopt de gewone want die heeft wifi en bleuthoot ,de explore heeft dit niet .
grtje
mtbcube
6700 wrote:Hallo , Ik overweeg ook de aanschaf van een 820 of 820 explore ...
Wat zijn jullie ervaringen met betrekking tot de gebruiksduur van de batterij ?
Ik twijfel eigenlijk tussen de 820 of 1000 maar naar het schijnt zou de gebruiksduur van de batterij van de 1000 bijzonder kort zijn....
Ik vraag me gewoon af ???mtbcube wrote:hey 6700
grtje
mtbcube
Hoe lang zitten jullie dan op de fiets
Of rijden jullie met de achtergrondverlichting volle bak wifi on enz
En hoeveel langer werkt de 820 dan t o v de 1000
Stokke
ik zit gemiddeld 20 uren per week op de fiets ook indoor op de rollen met de 820 of de 1000 op mijn fiets ,
en mijn820 staat ingesteld op meer als de helft sterkte van licht op het gps ,mijn wifi bleuthoot- sensoren ,hartslag -cadans - powermeter- snelheidsmeter van garmin .en als ik buiten rij staat regelmatig mijn navigatie ook aan op de 820 of 1000 .
het verschil is zeker meer als 2 uur dat de batterij van de 820 langer meegaat als de 1000 ,en zekers in de koude zoals nu gaat de 820 langer mee als de 1000 . want de batterij van de 1000 is heel gevoelig aan temperatuurverschillen .
En ik schrijf hier alleen mijn ondervindingen tussen twee toestellen van hetzelfde merk .
En ik zou niet zien waarom we en topic zouden moeten sluiten ??????
Grtjes
mtbcube
ik zit gemiddeld 20 uren per week op de fiets ook indoor op de rollen met de 820 of de 1000 op mijn fiets ,
en mijn820 staat ingesteld op meer als de helft sterkte van licht op het gps ,mijn wifi bleuthoot- sensoren ,hartslag -cadans - powermeter- snelheidsmeter van garmin .en als ik buiten rij staat regelmatig mijn navigatie ook aan op de 820 of 1000 .
het verschil is zeker meer als 2 uur dat de batterij van de 820 langer meegaat als de 1000 ,en zekers in de koude zoals nu gaat de 820 langer mee als de 1000 . want de batterij van de 1000 is heel gevoelig aan temperatuurverschillen .
En ik schrijf hier alleen mijn ondervindingen tussen twee toestellen van hetzelfde merk .
En ik zou niet zien waarom we en topic zouden moeten sluiten ??????
Grtjes
mtbcube
Stokke wrote:![]()
Ik vraag me gewoon af ???mtbcube wrote:hey 6700
grtje
mtbcube
Hoe lang zitten jullie dan op de fiets
Of rijden jullie met de achtergrondverlichting volle bak wifi on enz
En hoeveel langer werkt de 820 dan t o v de 1000
Topic moet zeker niet gesloten worden !
Was eerder bedoeld omdat mijn vraag niet zo zeer over de Edge 820 ging
Dus mijn punt was
Men vertrekt met een volle batterij
Welke Mtb tochten rijden jullie dan om met een volle batterij niet toe te komen
Blijkbaar straffe mannen
En idd gebruiksduur heeft alles te maken met hoe je uw toestel gebruikt en temperatuur
Was eerder bedoeld omdat mijn vraag niet zo zeer over de Edge 820 ging
Dus mijn punt was
Men vertrekt met een volle batterij
Welke Mtb tochten rijden jullie dan om met een volle batterij niet toe te komen
Blijkbaar straffe mannen
En idd gebruiksduur heeft alles te maken met hoe je uw toestel gebruikt en temperatuur
-
_anonymus_
- Mountainbiker
Post by _anonymus_ »
Een batterij van een gps zou toch een uur of 10 moeten mee gaan, just in case...
De duur van een ritje kan soms toch wel aardig oplopen bij mij:
https://www.strava.com/activities/306857303" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.strava.com/activities/301309487" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij beide ritten heeft mijn gps meer dan 9u aan gestaan.
De duur van een ritje kan soms toch wel aardig oplopen bij mij:
https://www.strava.com/activities/306857303" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.strava.com/activities/301309487" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij beide ritten heeft mijn gps meer dan 9u aan gestaan.
1) lijkt mij toch niet zo handig rond te rijden met een extra powerbank aan uw stuur of waar dan ook ....Een powerbank is hiervoor mss een oplossing
2) vraag mij trouwens af of alle toestellen werken terwijl ze opgeladen worden via powerbank ... Mijn oude garmin 700 alvast niet ....
Je kunt ook nog iets anders doen dan TT rijden .... als je deelneemt aan een ietwat langere cyclo genre RVV ben je toch rap een uur of 10 onderweg .... als de batterij dan reeds na 6 uur leeg is ......Welke Mtb tochten rijden jullie dan om met een volle batterij niet toe te komen
Blijkbaar straffe mannen
Je moet echt gene straffe zijn om soms een rit van 10 uur te doen --- de straffe mannen zijn dan al lang binnen