Garmin Edge 820

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Post Reply
RigolleM
Mountainbiker

Re: Garmin Edge 820

Post by RigolleM »

J!nX wrote:Zijn er nog die elke keer na firmware update problemen hebben?
Ik heb nu mn 2e toestel, eerste is onder garantie vervangen omdat oa. Wifi het niet deed.
Bij dit toestel heb ik nu voor de 3e keer problemen na firmware update dat het toestel uitvalt na paar seconden, na elke update moet ik een hard-reset doen om m weer aant bollen te krijgen.
Het is geen geheim dat de beta testers, de early adopters zijn :cry:
Beter een 6-tal maand wachten alvorens het nieuw model aan te schaffen als je geen problemen wenst. Anders er leren mee leven...
Svenny007
Mountainbiker

Post by Svenny007 »

ik had alleen even problemen van 3.10 naar 3.20 dat hij ook zomaar uitsprong. maar na een hard reset geen problemen meer gehad. updates ook via het toestel zelf laten doen en niet meer via de computer.
J!nX wrote:Zijn er nog die elke keer na firmware update problemen hebben?
Ik heb nu mn 2e toestel, eerste is onder garantie vervangen omdat oa. Wifi het niet deed.
Bij dit toestel heb ik nu voor de 3e keer problemen na firmware update dat het toestel uitvalt na paar seconden, na elke update moet ik een hard-reset doen om m weer aant bollen te krijgen.
Svenny007
Mountainbiker

Post by Svenny007 »

ik heb vandaag eens een groep aangemaakt "Mountainbike België"

daar ik nog geen soortgelijke groep vond.

ik heb België genomen want als ik gewoon be neem komen er nog te veel ongewenste resultaten bij het zoeken.

ik weet niet of ik mountainbike.be als site en Facebook mag invullen..
en eventueel het logo mag gebruiken ???

en ik dan eventueel andere leden als beheerder kan aanduiden ?

krijg je een melding als er een ander lid in de buurt is ? of zie je dit alleen op de map...
als ik een toertocht doe staat mijn map zelf nooit op.

MVG Sven.

mtbcube wrote:Ik heb vandaag eens en beetje gaan grasduinen in verband met de Grouptrack te laten werken .

Je moet eerst van elkaar natuurlijk en connectie zijn , dan moet je beide steeds je live sessie starten op je smartphone of je kan dit instellen eenmalig op je smartphone dat als je telkens een rit gaat doen met je edge 820 dat de live sessie automatisch start ,dus tot zover ben ik ook helemaal mee .

Je kan elkaar maar binnen en straal van 16 km zien op je scherm ,al je connectie zich daarbuiten bevindt kan hij je ook niet zien of net andersom ,dus je moet steeds beide altijd je live sessie starten .

Dus gebruikers van de edge 820 dit kan je ook doen als je een groep maakt op garmin connect en je daar bij aansluit .

Ik wil wel zo en group maken onder de naam Moutainbiken.be , en is iedereen vrij om zich bij de groep aan te melden .

mvg
mtbcube
mtbcube
Mountainbiker

Post by mtbcube »

Hey Svenny007

heb jij bij garmin connect dus de groep Mountainbike belgie aangemaakt of ben ik even niet goed mee nu ??

of heb je en facebookpagina aangemaakt ?

Zou je me het even kunnen laten weten ,wil best wel lid worden van deze group .

grtjes
mtbcube
Svenny007 wrote:ik heb vandaag eens een groep aangemaakt "Mountainbike België"

ik heb België genomen want als ik gewoon be neem komen er nog te veel ongewenste resultaten bij het zoeken.

krijg je een melding als er een ander lid in de buurt is ? of zie je dit alleen op de map...

MVG Sven.

mtbcube wrote:Ik heb vandaag eens en beetje gaan grasduinen in verband met de Grouptrack te laten werken .

Je moet eerst van elkaar natuurlijk en connectie zijn , dan moet je beide steeds je live sessie starten op je smartphone of je kan dit instellen eenmalig op je smartphone dat als je telkens een rit gaat doen met je edge 820 dat de live sessie automatisch start ,dus tot zover ben ik ook helemaal mee .

Je kan elkaar maar binnen en straal van 16 km zien op je scherm ,al je connectie zich daarbuiten bevindt kan hij je ook niet zien of net andersom ,dus je moet steeds beide altijd je live sessie starten .

Dus gebruikers van de edge 820 dit kan je ook doen als je een groep maakt op garmin connect en je daar bij aansluit .

Ik wil wel zo en group maken onder de naam Moutainbiken.be , en is iedereen vrij om zich bij de groep aan te melden .

mvg
mtbcube
Svenny007
Mountainbiker

Post by Svenny007 »

ik heb inderdaad alleen de garmin connect groep aangemaakt.

mtbcube wrote:Hey Svenny007

heb jij bij garmin connect dus de groep Mountainbike belgie aangemaakt of ben ik even niet goed mee nu ??

of heb je en facebookpagina aangemaakt ?

Zou je me het even kunnen laten weten ,wil best wel lid worden van deze group .

grtjes
mtbcube
Svenny007 wrote:ik heb vandaag eens een groep aangemaakt "Mountainbike België"

MVG Sven.

Free_ltd
Mountainbiker

Post by Free_ltd »

Ik heb onlangs een occasie Edge 520 gekocht en mijne maat rijdt met ne Edge 820. Ik heb er nu al 2 ritten mee gedaan en doet wat hij moet doen.

Maar nu wijken al 2 x onze gegevens flink van mekaar af terwijl we hetzelfde traject doen en gelijk niveua fietsen.

Geliddelde snelheid en afstand is gelijk. Calorieën verschilt, maar hij is dan ook 10kg lichter dat normaal is dan.

Maar ik had vandaag bijna 100hm meer dan hij en de keer ervoor zelf 300 meer dan hem. Een derde persoon vandaag had Strava op zijn iPhone aangezet en die had 1m verschil met hem.

Voor cadans vergelijkbaar. Ik had 71, hij 91.

Iemand een idee waaraan dit kan liggen? Ergens een instelling?
mtbcube
Mountainbiker

Post by mtbcube »

zet eerst uwe 520 eens terug op fabrieksinstellingen ,en daarna kalibreer jou wielomtrek , en dan ga je al en veel beter zicht krijgen op je gegevens .

Vergeet niet de nieuwe 820 kalibreer van zichzelf bij en eerste rit , en de nieuwe 820 heeft en veel betere gps steken en blijft ook beter volgen in de bossen .

grtjes

mtbcube

Free_ltd wrote:Ik heb onlangs een occasie Edge 520 gekocht en mijne maat rijdt met ne Edge 820. Ik heb er nu al 2 ritten mee gedaan en doet wat hij moet doen.

Maar nu wijken al 2 x onze gegevens flink van mekaar af terwijl we hetzelfde traject doen en gelijk niveua fietsen.

Geliddelde snelheid en afstand is gelijk. Calorieën verschilt, maar hij is dan ook 10kg lichter dat normaal is dan.

Maar ik had vandaag bijna 100hm meer dan hij en de keer ervoor zelf 300 meer dan hem. Een derde persoon vandaag had Strava op zijn iPhone aangezet en die had 1m verschil met hem.

Voor cadans vergelijkbaar. Ik had 71, hij 91.

Iemand een idee waaraan dit kan liggen? Ergens een instelling?
Free_ltd
Mountainbiker

Post by Free_ltd »

Kan ik idd eens doen. Heb wel gezien dat ge de hoogte zelf moet ibstellen en die stond bij mij thuis op -75m terwijl het +49m moest zijn.

Mss dat het daaraan ligt.

Eerst dat eens proberen en anders terug naar fabrieksinstelling.

Thanx
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

mtbcube wrote:zet eerst uwe 520 eens terug op fabrieksinstellingen ,en daarna kalibreer jou wielomtrek , en dan ga je al en veel beter zicht krijgen op je gegevens .

Vergeet niet de nieuwe 820 kalibreer van zichzelf bij en eerste rit , en de nieuwe 820 heeft en veel betere gps steken en blijft ook beter volgen in de bossen .
Als afstand en gemiddelde snelheid overeenstemmen waarom moet hij zijn toestel resetten?

Kalibreren van wielomtrek (indien snelheidssensor aanwezig is) gebeurt zelfs op een Edge 800 automatisch bij iedere rit ;-)
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Free_ltd wrote:Kan ik idd eens doen. Heb wel gezien dat ge de hoogte zelf moet ibstellen en die stond bij mij thuis op -75m terwijl het +49m moest zijn.

Mss dat het daaraan ligt.

Eerst dat eens proberen en anders terug naar fabrieksinstelling.

Thanx
Waypoint aanmaken van bv. thuislocatie met hoogtemeters in vermeld zorgt ervoor dat je met de correcte hoogtemeters start.
Op andere locatie kan je uw gps al eens 10' aanleggen zodoende hij zich kan herpositioneren t.o.v. GPS satelietten. Edge aanzetten en onmiddellijk vertrekken start je meestal met de hoogtemeters van de vorige rit (eindpunt).
Post Reply