Remolie onder fiets die onderste boven hangt

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Post Reply
Hydraulic_Man
Mountainbiker

Remolie onder fiets die onderste boven hangt

Post by Hydraulic_Man »

Normaal hangt mijn fiets op aan zijn voorwiel.

Nu heb ik mijn Rs boxxer verkocht en ben ik aan het wachten op mijn nieuwe fork en ondertussen heb ik de fiets aan het achterwiel gehangen.

Wanneer ik deze morgen in de garage kwam, zag ik een plasje olie onder de remhendel hangen en inderdaad er hangde wat olie aan de remhendel.

Het is toch een gesloten systeem en ik heb nog nergens lekken ondervonden. Is dit door druk die zicht opbouwt in het reservoir bij de hendel?

Het komt van bij de achter rem waar de caliper hoger hangt dan de hendel.
De caliper van de voorrem ligt momenteel op de grond en dus lager en daar doet het probleem hem niet voor.

Het betreft een oudere set shimano saints m810

Any toughts?
liebherr 914
Mountainbiker
Location: bulls 29er single speed , bulls wild flow 2 29er, merida big nine

Re: Remolie onder fiets die onderste boven hangt

Post by liebherr 914 »

Hydraulic_Man wrote:
Het is toch een gesloten systeem en ik heb nog nergens lekken ondervonden. Is dit door druk die zicht opbouwt in het reservoir bij de hendel?
Idd,ook mijn mening het reservoir zat vol en door je fiets om te draaien kwam de olie tegenaan het deksel,waardoor de druk de olie langs de dichting tussen het afsluit kapje naar buiten duwd,maar normaal zit er geen druk op het reservoir,het kan zijn dat terwijl je de fiets onderste boven hing je de remhendel introkt en daardoor komt er wel druk in je reservoir,
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

Lijkt me toch straf dat die richting lekt door de druk. Komt toch bijna geen druk op

Hydraulische man, met zo'n Nick zou je toch alles van hydrauliek moeten afweten
triumph_st
Mountainbiker
Location: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Post by triumph_st »

Headshot wrote:Lijkt me toch straf dat die richting lekt door de druk. Komt toch bijna geen druk op

Hydraulische man, met zo'n Nick zou je toch alles van hydrauliek moeten afweten
:-D
Post Reply