Garmin Edge 1000

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Beny
Mountainbiker

Re: Garmin Edge 1000

Post by Beny »

RigolleM wrote:@Beny: mathieumaes had een Edge 800, als je daar een route (geen track) naar stuurt zal hij dezelfde routering gebruiken als hetgeen je hebt opgeslagen in BC/MS op voorwaarde dat de kaarten en routeringsparameters identiek zijn. Wijk je af zal hij een de route herberekenen naar het eerste viapunt, heb je geen viapunten, dan reageert hij zoals navigeren naar een eindbestemming.

De vraag is hoe reageert een Edge 1000 hierop?
Geen idee omdat ik altijd rijd zonder afslagbegeleiding om te voorkomen dat ik een ander traject krijg voorgeschoteld dan wat bedoeld is
En zonder afslagbegeleiding is herberekenen niet van toepassing

Zal het eens uittesten
mathieumaes
Mountainbiker

Post by mathieumaes »

OK, mocht er iemand ervaring hebben hieromtrent, laat maar weten.
Ik vind het langs geen kanten.... met mijn vorig toestel(edge 800) geen probleem mee gehad.
vandaag rit gereden die ik van mijn Garmin pagina gehaald had, herberekenen lukte niet, terwijl mijn neef zijn edge 800 wel perfect herberekende.
mathieumaes
Mountainbiker

Post by mathieumaes »

Ondertussen wat heen en weer gemaild met Garmin en het blijkt (zoals ik al dacht) een software probleempje te zijn.
Ze zijn het al aan het onderzoeken en dan zal er een update volgen die het probleem zou moeten oplossen.

Alvast bedankt voor de reacties!

mvg,
Mathieu
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Sinds maart 2015 mijn Edge 1000 in gebruik tot grote tevredenheid. Afgelopen woensdag ritje met de KF, gisteren pagina KF omgewisseld naar mtb en scherm instellingen veranderd.
Vanmorgen bij de mtb tocht heeft hij geen kik meer. Startknop een keer of 5 ingedrukt, maar blijft zo dood als een pier.
Ik dacht platte batterij maar na 20 minuten laden nog steeds geen enkele beweging.
Iemand enig advies?
Hans76
Mountainbiker

Post by Hans76 »

Motorbiker wrote:Sinds maart 2015 mijn Edge 1000 in gebruik tot grote tevredenheid. Afgelopen woensdag ritje met de KF, gisteren pagina KF omgewisseld naar mtb en scherm instellingen veranderd.
Vanmorgen bij de mtb tocht heeft hij geen kik meer. Startknop een keer of 5 ingedrukt, maar blijft zo dood als een pier.
Ik dacht platte batterij maar na 20 minuten laden nog steeds geen enkele beweging.
Iemand enig advies?
Een hard-reset misschien? Ongeveer 20 seconden blijven op de startknop duwen...
Dia-biker
Mountainbiker

Post by Dia-biker »

Sinds de laatste update (deze week) van m'n Edge 1000 krijg ik deze niet meer verbonden met de pc
Ik krijg steeds onmiddellijk de melding dat het USB-apparaat niet herkend wordt!?
Ook bij verbinding met de laptop krijg ik dezelfde melding/fout

Ik veronderstel dat ik enkel nog kan proberen om eens volledig terug te zetten naar de fabrieksinstellingen?
Of weet er nog iemand een andere oplossing?

Behalve dat ik het toestel niet kan koppelen met de pc werkt het voor de rest prima...
Fun_biker
Mountainbiker

Post by Fun_biker »

Mss een stomme vraag ; als ik mijn snelheidssensor installeer moet er dan geen wielomtrek worden ingegeven? Ik vind dat nergens terug.
Zijn de verschillen van afstand groot met of zonder sensor?
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Fun_biker wrote:Mss een stomme vraag ; als ik mijn snelheidssensor installeer moet er dan geen wielomtrek worden ingegeven? Ik vind dat nergens terug.
Wielomtrek wordt automatisch berekend tijdens het fietsen.

Als je wilt dat de weergegeven snelheid in bv. bossen correct wordt weergegeven dan is een snelheidssensor interessant. Qua afstand scheelt het allemaal niet zo veel, mijn Edge staat ingesteld om iedere seconde een trackpoint te plaatsen, en als ik vergelijk met anderen verschilt mijn afstand niet veel. Er zijn er die dit een must vinden, maar persoonlijk hecht ik weinig belang aan gemiddelde snelheid en/of afstand.
Fun_biker
Mountainbiker

Post by Fun_biker »

RigolleM wrote:
Fun_biker wrote:Mss een stomme vraag ; als ik mijn snelheidssensor installeer moet er dan geen wielomtrek worden ingegeven? Ik vind dat nergens terug.
Wielomtrek wordt automatisch berekend tijdens het fietsen.

Als je wilt dat de weergegeven snelheid in bv. bossen correct wordt weergegeven dan is een snelheidssensor interessant. Qua afstand scheelt het allemaal niet zo veel, mijn Edge staat ingesteld om iedere seconde een trackpoint te plaatsen, en als ik vergelijk met anderen verschilt mijn afstand niet veel. Er zijn er die dit een must vinden, maar persoonlijk hecht ik weinig belang aan gemiddelde snelheid en/of afstand.
Het scheelde op 40km toch 3km vorige zondag, vind ik wel veel (op een jaar...) Maar van die trackpoints is mss wel interessant, dat moet ik op de edge zelf instellen?
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

Wel te checken
Een track bevat normaliter max 10000 trackpoints bevatten
Dwz na ongeveer 2h45 bereik je dit getal
Ik weet niet wat de Edge doet wanneer vanaf 10000
Post Reply