Beste Francesco,
Ik was enigszins verbaasd je bericht hier te lezen, gezien de vele positieve reacties die we gisteren te horen kregen.
Aan het parcours waren er op de korte en middellange afstanden (tot 42 km) slechts beperkte wijzigingen doorgevoerd ten opzichte van verleden jaar. Het verbaast me dan ook dat de tocht je verleden jaar wel kon bekoren, maar dit jaar niet...
Daar zullen de weergoden wel wat mee te maken hebben. Onze streek is inderdaad prachtig om te mountainbiken, doch is de ondergrond er gevoelig aan nattigheid. Verleden jaar lag het er echt droog bij voor de tijd van het jaar.
Verleden week, zaterdagavond en zondagochtend, heeft het bij ons (en ik denk wel in heel België) echter geregend. Vooral de regen van zaterdagnacht heeft het parcours geen goed gedaan.
Toch hebben we geprobeerd om de zeer zware modderstroken eruit te halen. Dit is ons - op 1 strook na (op zo'n 5 km van het einde) - goed gelukt denk ik. Deze laatste strook hadden we beter ook geschrapt, achteraf gezien.
Na de tocht heb ik de pijltjes van de 30 km mee opgehaald en ik vond dat, ondanks de regen en de 800 deelnemers, het parcours er nog berijdbaar bij lag. Je moest inderdaad wel de plassen omzeilen en wat modder valt helaas niet te vermijden, bij dit weer en in deze streek.
Toch nemen we je kritiek ter harte en kijken we wat we naar volgend jaar kunnen veranderen.
We hopen je ook volgend jaar te mogen verwelkomen.
13.11.2016 - Humbeek - 16e parel van Brabant
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
stekke1851
- Mountainbiker
-
francesco II
- Mountainbiker
Re: 13.11.2016 - Humbeek - 16e parel van Brabant
Post by francesco II »
hallo,stekke1851 wrote:Beste Francesco,
Ik was enigszins verbaasd je bericht hier te lezen, gezien de vele positieve reacties die we gisteren te horen kregen.
Aan het parcours waren er op de korte en middellange afstanden (tot 42 km) slechts beperkte wijzigingen doorgevoerd ten opzichte van verleden jaar. Het verbaast me dan ook dat de tocht je verleden jaar wel kon bekoren, maar dit jaar niet...
Daar zullen de weergoden wel wat mee te maken hebben. Onze streek is inderdaad prachtig om te mountainbiken, doch is de ondergrond er gevoelig aan nattigheid. Verleden jaar lag het er echt droog bij voor de tijd van het jaar.
Verleden week, zaterdagavond en zondagochtend, heeft het bij ons (en ik denk wel in heel België) echter geregend. Vooral de regen van zaterdagnacht heeft het parcours geen goed gedaan.
Toch hebben we geprobeerd om de zeer zware modderstroken eruit te halen. Dit is ons - op 1 strook na (op zo'n 5 km van het einde) - goed gelukt denk ik. Deze laatste strook hadden we beter ook geschrapt, achteraf gezien.
Na de tocht heb ik de pijltjes van de 30 km mee opgehaald en ik vond dat, ondanks de regen en de 800 deelnemers, het parcours er nog berijdbaar bij lag. Je moest inderdaad wel de plassen omzeilen en wat modder valt helaas niet te vermijden, bij dit weer en in deze streek.
Toch nemen we je kritiek ter harte en kijken we wat we naar volgend jaar kunnen veranderen.
We hopen je ook volgend jaar te mogen verwelkomen.
bedankt voor het antwoord. inzake veranderen: jullie zijn een doorwinterde mtb-club die perfecte toertochten in elkaar kunnen steken dus ik ben er wel gerust is dat een volgende tocht weer goed georganiseerd is en, indien mogelijk, ben ik weer van de partij!
ik had niet verwacht dat na een tocht 2 dagen ervoor het zo vettig ging bijliggen. de ene streek is de andere niet!
Zoals elk jaar, prachtige tocht.
Vorig jaar lag het parcours er door het mooie weer inderdaad heel wat beter bij.
Maar ik vond het al bij al nog meevallen, gezien de overvloedige regen van de nacht ervoor.
Vorig jaar heb ik de tocht (42km) met mijn vader (83 jaar jong) gereden,
en dat zou dit jaar niet zo een goed idee geweest zijn :)
Vanuit Mechelen naar de start, de 65km gedaan, en dan terug gefietst.
Volgend jaar zeker weer op post!
PS: ergens foto's terug te vinden?
Vorig jaar lag het parcours er door het mooie weer inderdaad heel wat beter bij.
Maar ik vond het al bij al nog meevallen, gezien de overvloedige regen van de nacht ervoor.
Vorig jaar heb ik de tocht (42km) met mijn vader (83 jaar jong) gereden,
en dat zou dit jaar niet zo een goed idee geweest zijn :)
Vanuit Mechelen naar de start, de 65km gedaan, en dan terug gefietst.
Volgend jaar zeker weer op post!
PS: ergens foto's terug te vinden?
-
stekke1851
- Mountainbiker
Post by stekke1851 »
Volgend jaar gaan we wat meer kaarsjes branden voor droger weer.
De foto's van deze editie kan je vinden op:
https://goo.gl/photos/u31kRRzXC3K9sGFQ7
Volgend jaar gaat de tocht door op zondag 12 november.
Schrijf het al in jullie agenda!!

De foto's van deze editie kan je vinden op:
https://goo.gl/photos/u31kRRzXC3K9sGFQ7
Volgend jaar gaat de tocht door op zondag 12 november.
Schrijf het al in jullie agenda!!