13.11.2016 - Vosselaar - Alucotec Veldtoertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
swatje
Mountainbiker

Re: 13.11.2016 - Vosselaar - Alucotec Veldtoertocht

Post by swatje »

Speedy G. wrote:
jupke wrote:Och G, is dat bij deze toer nog geen traditie dat het vettig moet liggen? :-D

Ik hoop ook op droog weer maar hou toch rekening met regen en het zal met bandjes op lage druk zijn denk ik. 8)
De bandjes gaan sowieso al vrij laag in druk staan maar ik hoop toch stiekem op een winters zonnetje.
Vandaag nog te voet op het crossparcours gaan kijken en dat ziet er al pakken beter uit als verleden jaar en het jaar daarvoor maar er staan hier en daar toch vrij grote plassen met water waar je amper naast kunt.
Deze tocht in de zomer rijden, zou echt de max zijn.

Anyway, ik ga mij morgen al vrij goed moeten geven met die 4 bengels dus het zal wel allemaal in orde komen.
Geen probleem als er iemand ons voorbij gaat maar hou er rekening mee dat het een treintje van 6 personen zal zijn waaronder 4 kinderen.
Er zit er hier in ieder geval al 1 op hete kolen om het op te nemen tegen die 3 jongens. :evil:
flikkie
Mountainbiker

Post by flikkie »

Net terug van het jaarlijks toertje in en rond ons dorp... - verrassend wat de Bokkespurters telkens uit hun hoed weten te toveren - jammer van de natte nacht en de neerslag van de voorbije week...het zou eens prettig zijn om deze plekjes te bezoeken zonder te moeten ploeteren :oops: - bevoorrading op z'n Kempisch (zeer goed dus...!) - vriendelijke medewerkers en quick start... =D> Jammer dat de Clarissen geen eieren meer aanvaarden...anders konden we morgen al beginnen met er enkele naar toe te dragen... Laat ons hopen dat volgend jaar de weergoden Vosselaar nog eens gunstig gezind zijn [-o< Tot volgend jaar!
trage rappe
Mountainbiker

Post by trage rappe »

niet verveelt vandaag ,organisatie is top =D> =D> =D>
alleen de weergoden zitten tegen, anders is het zeker de moeite ook de "nieuwe stukken"
maar maakten het vandaag extra zwaar :(
heb dan ook het raadsherenpark links gelaten (benen waren choco)
toch nog 60 km (fun) op den teller :bounce:
konijnenberg is echt een pluspunt om daar te rijden (zonder slijk) :bounce:
volgend jaar terug van de partij O:)
Lucfet
Mountainbiker

Post by Lucfet »

Top organisatie. Seingevers aan de oversteekplaatsen. In het parcours zat van alles in. Singletracks, klimmen, dalen, vettige stukken waar je op moest balanceren, 55 km genoten. Tot volgend jaar.
Den jjag
Mountainbiker

Post by Den jjag »

Filmke van deze TT in mijn geboortedorp.

" onclick="window.open(this.href);return false;
spetser
Mountainbiker

Post by spetser »

vandaag van Merksplas uit ook naar Vosselaar geweest. Eerste deel was gewoon top met als hoogtepunt natuurlijk de Konijnenberg. Tweede deel vond ik een heel stuk minder. De wei lag er wel verrassend goed bij vond ik. Maar die andere stukken door de weien hoefden er ni bij van mij en ook achter Wienerberger was niet goed naar mijn mening. Ook enkele bosjes aan de overkant van de wei van roefs kon je beter te voet doen, daar was het helemaal filerijden stapvoets dan nog. Maar al bij al heb ik me wel goed kunnen amuseren hoor. Bevoorrading was goed, op de gevaarlijke punten stonden seingevers. De Afspuitstand ging ook goed vooruit. =D> Ik had de 46 gedaan en kwam binnen met 50 km maar was ni erg hoor. Deze tocht steeds met slecht weer gereden maar kom toch nog terug.
gertjes
Mountainbiker

Post by gertjes »

hey,

Alvast bedankt voor de mooie commentaren.
Wij hebben alvast ons best gedaan om jullie een tof parcours aan te bieden.

Het verschil tussen gisteren en vandaag was enorm. Gisteren de pijlen gehangen in uitstekende omstandigheden op een droog parcours en deze namiddag tijdens het weghalen van de pijlen was het inderdaad glijden en schuiven van hier naar ginder op sommige delen van het crossparcours... heel zwaar...

Sorry... het weer is het enige dat we niet in de hand hebben... Niks aan te doen !
stef j.
Mountainbiker

Post by stef j. »

Knap in elkaar gestoken! Prima organisatie met veel enthousiaste helpers. De modder heeft zijn charmes, lekker ploeteren is ook eens plezant 8)
peerke1967
Mountainbiker
Location: Canyon Exceed CF SLX , Pinarello Dogma 65.1 Custom Build

Post by peerke1967 »

gertjes wrote:hey,

Alvast bedankt voor de mooie commentaren.
Wij hebben alvast ons best gedaan om jullie een tof parcours aan te bieden.

Het verschil tussen gisteren en vandaag was enorm. Gisteren de pijlen gehangen in uitstekende omstandigheden op een droog parcours en deze namiddag tijdens het weghalen van de pijlen was het inderdaad glijden en schuiven van hier naar ginder op sommige delen van het crossparcours... heel zwaar...

Sorry... het weer is het enige dat we niet in de hand hebben... Niks aan te doen !
Ik vond het een verbetering qua parcours. =D> =D> =D> vooral bevoorrading na de konijnenberg was aangenaam. Het crossparcours lag er nog redelijk bij vond ik. Maar ik ben dan ook nergens van de fiets gemoeten. Maar ja ieder zijn meug zekers. Die snelheidsparcoursen zijn dan ook nie mijn ding.
TNTrek
Mountainbiker

Post by TNTrek »

MTB-YOU foto's waren op de Konijnenberg en zullen binnenkort wel online staan, maar aan 't hof (dacht ik) stond er ook een fotografe? Waar komen die?
Post Reply