Compatibiliteit upgrades?

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Post Reply
-- Olympus --
Mountainbiker

Compatibiliteit upgrades?

Post by -- Olympus -- »

Ik heb een paar vragen in verband met upgrades waar ik niet onmiddellijk een antwoord op vind :

1. Kan je een squared bb ombouwen naar gpx bb? Gaat dat voor het frame (de draad) / crankstel (wat in de gpx trapas moet passen).

2. Werkt een (kmc) 8 speed ketting met een 11 speed (single chainring) crankstel (genre sram nx)?

3. Kan je een sram 11 speed cassette cassette monteren op een shimano 8 speed naaf?

Thx :-k
aresius
Mountainbiker

Re: Compatibiliteit upgrades?

Post by aresius »

-- Olympus -- wrote:Ik heb een paar vragen in verband met upgrades waar ik niet onmiddellijk een antwoord op vind :

1. Kan je een squared bb ombouwen naar gpx bb? Gaat dat voor het frame (de draad) / crankstel (wat in de gpx trapas moet passen).
Ja hoor, dit vormt geen probleem voor gxp externe lagers. Hopelijk krijg je die vierkante as er nog uit want die kunnen nogal eens vastzitten.

2. Werkt een (kmc) 8 speed ketting met een 11 speed (single chainring) crankstel (genre sram nx)?
Vooraan is dit in principe geen probleem, achteraan op een 11sp casette gaat dit wel problemen geven.

3. Kan je een sram 11 speed cassette cassette monteren op een shimano 8 speed naaf?
Neen, nieuwe vrijloop is nodig voor zowel Shimano als SRAM casettes, let op dit zijn nog eens andere body's, hopelijk passen die moderne body's op je naaf.

Thx :-k
spaghetti_2
Mountainbiker

Post by spaghetti_2 »

Normaal gezien zouden externe gxp cups inderdaad in die draad van je bracket moeten passen. Je gaat wel een ander crankstel moeten gebruiken.
-- Olympus --
Mountainbiker

Post by -- Olympus -- »

Ok! Merci voor de reacties :wink:
Post Reply