30.10.2016 - Sint-Amands - 17e Het middelpunt van Vlaanderen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Wak
Mountainbiker

Re: 30.10.2016 - Sint-Amands - 17e Het middelpunt van Vlaand

Post by Wak »

amaj wat een organisatie ! bravo !
DDT-STAS
Mountainbiker

Post by DDT-STAS »

Ook van ons niets dan lof voor deze TT =D> =D>
Hier kunnen veel organisaties iets van leren...
Zééér leuke voormiddag gehad, waarvoor dank :-D
Tot de volgende.
mitsy
Mountainbiker

Post by mitsy »

Alweer dikke pluim voor de organisatie.

(o)

De devils haalden alweer het mooiste van de streek naar boven. draaien en keren in de mooiste boskes van de streek, elk wortelke aangeduid, een overvloed aan perfecte bepijling en linten, uitgebreidde ravito's, bemande oversteek plaatsen, en een zalig zonnetje erbovenop.

Het is overduidelijk dat deze Club hier heeeeeel veeeeel werk in steekt. :-({|= :-({|= :-({|=

Los van de massas lof over de organisatie toch alweer enkele trieste situaties mogen zien en meemaken betreffende de ingesteldheid van sommiggen die de prijs van snelste flandrien moesten binnenhalen.
Snedige opmerkingen naar trage voorliggers die in de lange singletracks de rest beetje ophielden [-X [-X [-X zelfs naar een oudere man op soort citybike tsssss associaal gedrag. Werden er prijzen uitgerijkt misschien ? Ook clubgenoot onderuit gereden door inhaalmaneuver in singletrack (stuur in stuur en pats, gelukkig zonder letsels)
Steek voorbij op een plaats waar het verantwoord is mannekes of vertrek vroeger hé. tenslotte komen we allen met dezelfde reden naar toertochten.

En das om onze zondag voormiddag te besteden aan onze geliefde hobby, al dan niet in clubverband.

Soit ik ga die mannen hun forum niet meer vervuilen met negativisme maar het viel gewoon meermaals op.
mtbsdvd'83
Mountainbiker

Post by mtbsdvd'83 »

Met 10 http://www.krierecrossers.be/ afgezakt naar deze tocht.

Het was zeker de moeite om 1u (enkel) te rijden naar St Amands.

Zeer schoon tochtje en perfecte organisatie. =D> =D>

Merci MUDDIVELS voor deze prachtige voormiddag !!!

:off: ZON. 18 DEC. / TT ST-DENIJS ZWEVEGEM / AFS. 25/35/43/49/56/75 km.
Murdock
Mountainbiker
Location: Lapierre X-control 829 - Lapierre X-Control 510 - Cube Reaction HPA Pro 29

Post by Murdock »

Poeierdroge ondergrond en vlakbij huis, ideaal dus om een toerke meer te doen. Gestart voor de 37 en na afloop nog eens doorgestart voor de grootste omloop. Jammer dat het Nonnenbos niet in de 37 zat, heb dan maar gedubbeld bij de doortocht op de grote ronde. Ik vond dit persoonlijk één van de beste edities, wat parcours betreft.

Nog even terugkomen op het voorbijsteken van tragere voorliggers. Zelf heb ik ook een akkefietje gehad met een voorligger die ik voorbij reed op een plaats waar het volgens mij perfect kon maar volgens hem niet. Ik merk dat de meeste bikers die door collega's gepasseerd worden dit veelal gevaarlijk vinden. Iemand op dit forum zei ooit : 'bikers going slower than I are idiots, those riding faster are maniacs'. t'Is maar hoe je het ziet ....

Grappig, maar naar het einde toe bijna Dirty van zijn sokken gereden (en 't was zijn schuld geweest :-D )
hylco
Mountainbiker
Location: s-works stumpjumper"specialized epic expert2014 29"

Post by hylco »

ook ik een zeer leuke voormiddag gehad.
met de fiets thuis vertrokken,onderweg ingepikt en dan voor de 53km gekozen.
uitstekende afpijling,goeie bevoorrading,erg leuke doortocht in het nonnenbos,seingevers op gevaarlijke oversteekplaatsen etc.
en een parcours dat er perfect bijlag.
kortom niks dan lof.
merci muddevils voor deze topvoormiddag.
onderweg naar huis nog wa ommetjes gemaakt en thuisgekomen met net geen 70km,en dat allemaal onder een stralend herftszonnetje.

grts hylco
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Ook van Zuid-West-Vlaanderen naar hier gekomen om eens te kijken of al de lof die deze tocht krijgt verdiend is. Mijn verwachtingen werden nog ruimschoots overstegen. Een prachtparcours in een kleurig herfstdecor. Tot mijn verrassing reden we praktisch voortdurend door een verrassend mooi, afwisselend landschap (ik had minder bos/bomen en meer weiden en velden verwacht). Ook de pittoreske dorpjes waar we doorreden konden me bekoren. Het begon al prima met de mooie track langs de oude spoorweg en zo bleef het gedurende 53 km. Er waren ook heel wat speelse momenten in de bosjes. Chapeau aan de organisatoren om hier zoveel werk in te steken. Prachtig! De organisatie zelf was schitterend: een ruime locatie met voldoende parkeergelegenheid in de omgeving. Bovendien werd je bij aankomst deskundig naar de voor de hand zijnde parkingplaats geleid en dit was bij mijn late aankomst om 9u.15 geen enkel probleem. Een vlotte inschrijving en een onberispelijke bepijling, een uitgebreide bevoorrading ook voor de latere starters, een goede afspuitstand die vandaag niet echt nodig was, seingevers op drukke kruispunten ... kortom perfect. Door mijn latere start na 9u.30 absoluut geen last gehad van drukte. Op alle speelse stukjes nooit een biker voor of achter mij. Hartelijk dank en ik kom hier zeker nog terug. =D> =D> =D> =D>
EDB1
Mountainbiker

Post by EDB1 »

Zeer mooie tocht gereden vandaag :-D . Ik denk niet dat men in deze streek een beter parcours kan ineensteken dan dit. Vooral de technische stukken in de verschillende bossen waren super en dan vooral het nonnenbos waar dit jaar geen einde aan de singletracks leek te komen,dit was een waar piece of art. =D> =D> =D> Bravo aan de organisatie, ik denk dat veel andere organisaties jullie tocht als referentie kunnen zien.
den toerist
Mountainbiker

Post by den toerist »

EDB1 wrote:Zeer mooie tocht gereden vandaag :-D . Ik denk niet dat men in deze streek een beter parcours kan ineensteken dan dit. Vooral de technische stukken in de verschillende bossen waren super en dan vooral het nonnenbos waar dit jaar geen einde aan de singletracks leek te komen,dit was een waar piece of art. =D> =D> =D> Bravo aan de organisatie, ik denk dat veel andere organisaties jullie tocht als referentie kunnen zien.
Volgens mij vergis je je. Ik heb de indruk dat ze elk jaar hun tocht nog beter maken. Volgens mij maken ze wegen bij, kan bijna niet anders :-D
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

Hier ook vanmorgen voor de zoveelste keer gestart, omdat het hier altijd goed is. En dan zeg ik ieder jaar, alsook het feit dat er weinig organisaties zoveel moeite doen om het maximum uit een streek te halen, en dat er nog veel organisaties nog iets kunnen leren.
Wat was er niet goed? Ikzelf. Vertrokken met al een minder gevoel in de benen, en dat al op weg naar de start. Nadien ging het terug beter, maar na de ravi voelde ik de benen leeglopen, en kon het nog net houden tot en met het Nonnenbos. Erna was het echt harken om tot thuis te geraken. Griepje op komst ofzo vermoed ik.
Wat niet wegneemt dat ik van alle technische stukken heb kunnen genieten, en alle inspanningen van de organisatie kon genieten. Superdroog parcours maakte het tot ideale omstandigheden.
Alleszins tot volgend jaar!
Post Reply