Ik sukkel dus enorm met zadelpijn aan de zitbeentjes. Dit zo erg dat ik na 2/3 km al begin af te zien.
Dit soms zo erg dat ik na 10km al MOET stoppen, met gevolg dat ik zelfs de week erna zelfs nog niet kan fietsen. dit was de reden dat ik zo'n 3jaar geleden alles verkocht heb. Nu terug een mtb aangeschaft met volle moed om terug te beginnen sporten. Alleen zit de moed al terug in m'n schoenen want de eerste rit bij me in de buurt heb ik al moeten opgeven en bellen naar huis dat ze me kwamen ophalen.
De zadelpijn heb ik niet enkel tijdens het mtb'en.
Met m'n stadsfiets kan ik dus maar 1x per week gaan werken (dit zo'n 18km heen en terug). Ik kan me gewoon niet neerzetten.
De mensen die zeggen dat je zitvlees moet kweken kan ik maar half gelijk geven. Dat je een zadel moet gewoon worden en wat last van kan hebben begrijp ik. maar na 10km met de tranen in de ogen staan is toch al wat anders...
iemand ervaring met de zadels van ISM (ook daar bestaan topics over), maar ik vind niet het type dat de zitbeentjes zou "ontlasten". Volgens vele sites zou zitten op de zitbeentjes DE ideale positie zijn, wat voor mij niet kan
iemand dit raad weet.
Ter info, ik ben van Kortrijk.